کد خبر : 215726
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 0:20
دیدگاه‌ها برای معرفی صندوق درآمد ثابت “فردا”ی زاگرس بسته هستند

معرفی صندوق درآمد ثابت “فردا”ی زاگرس

معرفی صندوق درآمد ثابت “فردا”ی زاگرس

در شرایط ریزشی بازار سرمایه که اکثر نمادها قرمز هستند،‌ سرمایه گذاری در یک صندوق درآمد ثابتی که همیشه سبز است، می‌تواند سرمایه شما را بدون ریسک و مطمئن حفظ کند و پورتفوی فعالان بازار را از ضرر مصون نگه دارد. صندوق درآمد ثابت فردا زاگرس که از نوع صندوق های قابل معامله در بورس

در شرایط ریزشی بازار سرمایه که اکثر نمادها قرمز هستند،‌ سرمایه گذاری در یک صندوق درآمد ثابتی که همیشه سبز است، می‌تواند سرمایه شما را بدون ریسک و مطمئن حفظ کند و پورتفوی فعالان بازار را از ضرر مصون نگه دارد. صندوق درآمد ثابت فردا زاگرس که از نوع صندوق های قابل معامله در بورس با نماد “فردا” تحت مدیریت شرکت سبدگردان زاگرس و یکی از امن ترین صندوق های درآمد ثابت به شمار می‌آید که با بیشترین ذخیره مثبت،‌ نقد شوندگی و سود حداقل 3/28٪ روزشمار می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری شما باشد. برای آشنایی بیشتر با صندوق درآمد ثابت فردا ی زاگرس همراه ما باشید.

معرفی شرکت سبدگردان زاگرس

شرکت سبدگردان زاگرس توسط جمعی از خبرگان و فعالان با سابقه بازار سرمایه در سال 1399 تاسیس شد و تحت عنوان سبدگردان با مجوز رسمی سازمان بورس اوراق بهادار شروع به فعالیت کرد. به صورت کلی زاگرس، خدمات مدیریت دارایی شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردانی اختصاصی و خدمات مشاوره عرضه و پذیرش در بورس ارائه می دهد.

سبدگردان زاگرس در حال حاضر با مدیریت پنج صندوق سرمایه گذاری متنوع و بیش از 4500 میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت در سبدهای اختصاصی و صندوق های سرمایه گذاری خود یکی از روبه رشدترین شرکت های سبدگردان به شمار می رود. این شرکت با بهره گیری از تجربه مدیران ارشد مجموعه و البته تیم کارشناسان جوان، متخصص و خبره تحلیل و سرمایه گذاری توانسته، عملکرد بسیار مناسبی داشته باشد که آن را در جایگاه برترین سبدگردان‌های بازار سرمایه قرار می‌دهد.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چیست و مناسب چه کسانی است؟

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت یکی از انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترک محسوب می‌شود که به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری غیرمستقیم، با حداقل ریسک، بازدهی مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران می ‏کند. صندوق درآمد ثابت فردا بهترین انتخاب برای افراد ریسک گریزی است که می‌خواهند سود قابل قبولی هم به دست بیاورند.

انواع صندوق درآمد ثابت از نظر نحوه سوددهی

صندوق های درآمد ثابت، از نظر پرداخت سود به دو دوسته زیر تقسیم می‌شوند.

1.صندوق درآمد ثابت با تقسیم سود: این نوع صندوق های درآمد ثابت در زمان‌هایی مشخص از هر ماه، مبلغی به حساب دارندگان واحدهای سرمایه گذاری به عنوان سود دوره واریز می‌کنند.

2.صندوق درآمد ثابت بدون تقسیم سود: این نوع صندوق های درآمد ثابت تقسیم سود ندارند و سهامداران از تفاوت قیمت صدور و ابطال (خرید و فروش) آن و به عبارتی از افزایش ارزش واحدهای صندوق منتفع می‌شوند.

معرفی صندوق درآمد ثابت "فردا"ی زاگرس

ترکیب دارایی صندوق های درآمد ثابت

صندوق های درآمد ثابت بر اساس ماهیت صندوق باید منابع خود را در دارایی های کم ریسک سرمایه گذاری کنند. حداقل 40 درصد منابع صندوق صرف خرید اوراق درآمد ثابتی می‌شود که در بورس پذیرفته شده‌اند. اینکه چه نوع اوراقی و چه زمانی و با چه نسبتی خریداری گردد تا حین کسب بازدهی مناسب کمترین ریسک متوجه صندوق شود، وظیفه مدیران سرمایه گذاری است.

حداکثر 40 درصد منابع صندوق در بانکها سرمایه گذاری خواهد شد. حد نصاب سپرده بانکی از یک حدی نباید کمتر شود تا نقدشوندگی صندوق حفظ شود. مدیران سرمایه گذاری همچنین اختیار دارند حداکثر تا 10 درصد در بخش سهام سرمایه گذاری کنند که به شرایط حاکم بر بازار بستگی دارد. طبیعی است در زمانهایی که بازار سهام در دوره رونق به سر می برد صندوق‌ها حداکثر استفاده را از پتانسیل سهام در جهت کسب بازدهی بیشتر استفاده می کنند.

تفاوت صندوق درآمد ثابت با سپرده بانکی چیست؟

شرح بانک صندوق درآمد ثابت
میزان پرداخت سود (بازدهی) نرخ مصوب بانک مرکزی بیشتر از نرخ مصوب بانک مرکزی
نحوه پرداخت سود ماه شمار روزشمار و بدون نرخ شکست
شفافیت جزئیات زیادی در خصوص پروژه ها و سرمایه گذاری ها و میزان بازدهی پروژه ها افشا نمی شود و صرفا سود ثابتی به سپرده گذاران پرداخت می شود. به دلیل گزارشهای روزانه در سایت صندوق و همچنین گزارش های ماهانه و صورتهای مالی فصلی و سالانه از شفافیت بسیار بالایی برخوردارند
ترکیب دارایی ارائه تسهیلات و سرمایه گذاری در پروژه های تولیدی اوراق کم ریسک و سهام

سودهای سپرده گذاری در بانک معمولا به شرط بلند مدت بودن و عدم برداشت از سپرده تا مدت مشخصی پرداخت می‌شوند. در حساب سپرده بانکی اگر به هر دلیلی قبل از تاریخ مقرر مبلغ سرمایه‌گذاری شده را برداشت کنید، نرخ سپرده با شکست مواجه می شود. با توجه به این که محدودیت این چنینی در کسب سود از حساب سپرده بانکی وجود دارد، صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت با محاسبه روز شمار سود سرمایه شما، نگرانی مربوط به برداشت وجه را از بین می‌برد. بنابراین می‌توان هر زمان که وجه نقد احتیاج داشت، از مبلغ سرمایه‌گذاری شده برداشت کرد.

چرا سود صندوق درآمد ثابت بالاتر از سپرده بانکی است؟

مديريت حرفه‌ای

صندوق های سرمایه گذاری به لحاظ در اختیار داشتن افراد متخصص و حرفه ای این امکان را دارند که در بهترین کلاس دارایی در زمان های مختلف جابجا شوند و سود صندوق را افزایش دهند.

صرفه‌جویی در مقياس

احتمالا می‌دانید که اگر سرمایه‌ اندکی داشته باشید، ابدا صرفه اقتصادی ندارد گروهی از افراد متخصص و حرفه‌ای بازار سرمایه را به‌خدمت بگیرید تا سرمایه‌ اندک شما را مدیریت کرده و به بازدهی مناسبی برسانند.

معرفی صندوق درآمد ثابت "فردا"ی زاگرس

قدرت چانه زنی

صندوق های سرمایه گذاری به دلیل تجمیع منابع سرمایه گذاران خرد این امکان را دارند که با چانه زنی بتوانند خرید و فروش های خود را با قیمت مناسب تری انجام دهند و یا با نرخ بالاتری نسبت به افراد عادی سپرده بانکی باز کنند.

نرخ سود و بازدهی صندوق درآمد ثابت آوای فردای زاگرس

در حال حاضر صندوق حداقل نرخ سود 28.3 درصد روزشمار وموثر سالانه به سرمایه گذاران خود ارائه می کند. نمودار زیر روند تاریخی رشد NAV صندوق سرمایه گذاری آوای فردای زاگرس را از ابتدای فعالیت نشان می دهد.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، صندوق فردا در طول عمر 3 ساله خود توانسته است بالغ بر 94 درصد بازدهی کسب کند. اما در همین بازه زمانی مشابه سپرده بانکی توانست تنها 76 درصد بازدهی برای سپرده گذاران خود بوجود آورد.

سرمایه گذاران فعلی صندوق درآمدثابت فردا

صندوق درآمدثابت فردای زاگرس با بیش از 30 هزار میلیارد ریال دارایی از مشتریان متعدد حقیقی و حقوقی شامل شرکت های پالایشگاه نفت تهران، صندوق بازنشستگی، بیمه مرکزی، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و… تحت مدیریت دارد.

معرفی سایر صندوق های سبدگردان زاگرس

همانطور که گفته شد سبدگردان زاگرس علاوه بر صندوق فردا زاگرس چهار صندوق سرمایه گذاری را وارد بازار کرده و تحت مدیریت دارد.

صندوق طلای دنای زاگرس با نماد جواهر

صندوق های طلا که به عبارتی صندوق های سرمایه گذاری به پشتوانه سکه و شمش طلا هستند در سال های اخیر به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری در طلا شناخته شده‌اند. طلا همواره دارایی نسبتا امنی بوده که برای پوشش تورم و یا بعضا در شرایط ناامنی و جنگ در آن سرمایه گذاری می‌شود. صندوق طلا جواهر زاگرس یکی از بهترین صندوق های طلا برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود که حباب کمتری نسبت به سایر صندوق های طلا دارد.

صندوق آوای تاراز زاگرس

صندوق سرمایه‌گذاری آوای تاراز زاگرس از نوع صندوق سرمایه گذاری سهامی قابل معامله است. این نوع از صندوق حداقل ۷۰٪ از دارایی خود را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کند و ۳۰٪ باقی‌مانده نیز با توجه به شرایط بازار به اختیار مدیریت صندوق در اوراق مشارکت، سپرده بانکی یا سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود.

صندوق درآمد ثابت شکوه بامداد زاگرس

صندوق شکوه یک صندوق درآمد ثابت صدورو ابطالی با تقسیم سود ماهیانه است. این صندوق مناسب افرادی است که علاقمند به دریافت سود ماهانه هستند و از طرفی به دنبال جایگزینی با سود بیشتر،سود روزشمار و بدون شکست و جریمه برداشت زودهنگام هستند. برای سرمایه گذاری در صندوق شکوه باید از طریق سایت صندوق و یا در صورت تمایل مراجعه حضوری به شرکت سبدگردان زاگرس اقدام به صدور واحدهای آن کنید.

صندوق بازارگردانی آوای زاگرس

صندوق آوای زاگرس یک صندوق اختصاصی بازارگردانی به شمار می‌رود. با هدف ارائه خدمات بازارگردانی به ناشران بورسی و صندوق های قابل معامله در بورس و از جمله صندوق های سرمایه گذاری شرکت سبدگردان زاگرس تاسیس شده است. لازم به اشاره است امکان سرمایه گذاری در صندوق های بازارگردانی برای سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی بازار وجود ندارد.

شروع سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت آوای فردای زاگرس

صندوق سرمایه گذاری آوای فردای زاگرس، از نوع صندوق قابل معامله و بدون تقسیم سود است. برای سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری آوای فردای زاگرس می توانید از طریق پنل کارگزاری خود نماد “فردا” را جستجو کرده و با مشخص کردن تعداد و قیمت خرید خود را انجام دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.