کد خبر : 99926
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 19:26

معاون پذیرش فرابورس ایران خبر داد: تدوین ضوابط پذیرش استارتاپ‌ها تا پایان تابستان

معاون پذیرش فرابورس ایران خبر داد: تدوین ضوابط پذیرش استارتاپ‌ها تا پایان تابستان

بورس تایمز: معاون پذیرش فرابورس ایران از تسهیل و هموارسازی پذیرش و ورود شرکت‌های اینترنتی به فرابورس خبر داد. حجت اسماعیل‌زاده معاون پذیرش فرابورس ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تلاش‌های سازمان بورس و فرابورس برای هموار کردن مسیر پذیرش شرکت‌های استارتاپی در بازار سرمایه اظهار کرد: از زمانی که وزیر

بورس تایمز: معاون پذیرش فرابورس ایران از تسهیل و هموارسازی پذیرش و ورود شرکت‌های اینترنتی به فرابورس خبر داد.

حجت اسماعیل‌زاده معاون پذیرش فرابورس ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تلاش‌های سازمان بورس و فرابورس برای هموار کردن مسیر پذیرش شرکت‌های استارتاپی در بازار سرمایه اظهار کرد: از زمانی که وزیر امور اقتصادی و دارایی موافقت خود را برای تسهیل در ورود شرکت‌های استارتاپی به بازار سرمایه اعلام کرد، سازمان بورس و فرابورس این موضوع را در دستور کار خود قراردادند.

توسعه بازار سرمایه با پذیرش استارتاپ‌ها

وی با تأکید بر اینکه فرابورس به‌طورجدی پیگیر عرضه سهام شرکت‌های استارتاپی در بازار و تسریع فرایند پذیرش این شرکت‌ها است، گفت: ورود این بنگاه‌ها به فرابورس باعث متنوع‌سازی شرکت‌های پذیرش‌شده و همچنین توسعه بازار سرمایه در کشور می‌شود.

آخرین وضعیت عرضه سهام شرکت‌های استارتاپی

وی در خصوص آخرین وضعیت پذیرش شرکت‌های استارتاپی و اینترنت‌محور در فرابورس عنوان کرد: فرابورس طی تعامل با کارگروهی از زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که در حال ساماندهی کسب‌وکارهای اینترنتی است، تدوین ضوابط ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه را در دست بررسی دارد.

معاون پذیرش فرابورس با اشاره به اینکه طی هفته‌های آینده احتمالاً ضوابط نهایی ورود شرکت‌های اینترنت‌محور به بازار سرمایه تدوین خواهد شد، گفت: با طی این مسیر ظرف چند ماه آینده بسیاری از این شرکت‌ها امکان عرضه سهام خود را در فرابورس ایران خواهند داشت.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه در دی‌ماه سال 99 شرکت «تپسی» به‌عنوان نخستین شرکت استارتاپی در فرابورس پذیرش شد، افزود: به‌طور معمول بعد از پذیرش شرکت‌ها در هیئت پذیرش فرابورس، زمانی بین 3 تا 9 ماه طول می‌کشد تا عرضه سهام انجام شود و این روند به تکمیل مدارک و آمادگی شرکت بستگی دارد.

چرا فرایند عرضه سهام استارتاپ‌ها طولانی شد؟

وی با اشاره به اینکه برای ورود این شرکت‌ها به فرابورس هنوز ضوابط کاملاً نهایی نشده و این موضوع یکی از دلایل طولانی شدن این فرایند است، گفت: در حال ‌حاضر فرابورس طی تعامل با کارگروه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال نهایی کردن ضوابط است، علاوه بر این موضوع هنوز تعدادی از شرکت‌ها، فرایند تشکیل و تکمیل مدارک خود را انجام نداده‌اند.

به گفته معاون پذیرش فرابورس ایران ضوابط پذیرش این شرکت‌ها تا پایان فصل تابستان نهایی خواهد شد و پس‌ازآن شرکت‌های اینترنتی باید درخواست‌های خود را ثبت یا به‌روزرسانی کنند.

وی پیش‌بینی کرد درصورتی‌که شرکت‌ها از هم اکنون اقدام به تکمیل مدارک و ثبت درخواست پذیرش کنند، می‌توان تا آبان‌ماه سال جاری در هیئت پذیرش آن‌ها را مورد بررسی قرار داد و تا تصمیم‌گیری در خصوص آن‌ها انجام شود.

این گزارش حاکی است در حال حاضر فرابورس ایران در تلاش است با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تدوین ضوابط موردنظر، شرایط را برای ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه فراهم کند و طی اولین قدم شاهد پذیرش شرکت تپسی در سال گذشته بودیم.

انتشار: صمد یوسفی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.