کد خبر : 210256
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402 - 22:31
دیدگاه‌ها برای مطیعی در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران: عمده سهم فروش محصولات صنعت سنگ در داخل کشور است بسته هستند

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران افتتاح سد

مطیعی در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران: عمده سهم فروش محصولات صنعت سنگ در داخل کشور است

مطیعی در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران: عمده سهم فروش محصولات صنعت سنگ در داخل کشور است
بورس تایمز: بیش از ۶ هزار واحد معدنی و فراوری سنگ تزئینی در کشور وجود دارد که زمینه اشتغال به کار حدود ۶۰۰ هزار نفر را به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت روشان روز و مجری برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ گفت: سالیانه به‌ طور متوسط ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن سنگ تزئینی در کشور استخراج می‌شود و میزان تولید هیچگاه از ۱۵ میلیون تن فراتر نرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بورس تایمز، آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران، پیش از ظهر امروز دوشنبه 8 خرداد ماه 1402، با حضور رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی، محمدرضا بهرامن‌ رئیس خانه معدن ایران، فرشید مهرشاد معاون نمایشگاهی شهر آفتاب، محمد مطیعی مدیرعامل شرکت روشان روز و مجری برگزاری سیزدهمین نمایشگاه، اعضای انجمن سنگ تزئینی ایران و اصحاب رسانه، در محل مجموعه نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد.

بنا به این گزارش، در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران، بالغ بر 110 شرکت ایرانی به همراه شرکت‌هایی از ۶ کشور چین، روسیه، هند، ایتالیا، ترکیه و یونان در فضایی به وسعت ۱۲هزار متر مربع، به ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود می پردازند.

شرکت‌های حاضر در این دوره از نمایشگاه، در سه گروه اصلی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، ملزومات مصرفی و فرآوری معادن حضور دارند.

محمد مطیعی، مدیرعامل شرکت روشان روز و مجری برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ

محمد مطیعی، مدیرعامل شرکت روشان روز و مجری برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، در آین افتتاحیه نمایشگاه گفت: سیزدهمین دوره این نمایشگاه، هشتم تا دوازدهم خردادماه، در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نزدیکی به بزرگترین شهرک صنعتی کشور (شمس‌آباد)، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام(ره)، دسترسی آسان از اصفهان و محلات به عنوان دو قطب صنعتی و معدنی کشور، زیرساخت‌های به‌ روز و بین‌المللی سایت نمایشگاهی شهر آفتاب و نبود ترافیک در محدوده آن و دسترسی آسان به مترو، دلایل اصلی انتخاب مجموعه شهر آفتاب برای این دوره از نمایشگاه بوده است.

مدیرعامل شرکت روشان روز، در ادامه بیان داشت: در این دوره از نمایشگاه، برای نخستین بار بلوک‌های معدنی به نمایش درآمده و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مطیعی، افزود: بیش از ۶ هزار واحد معدنی و فراوری سنگ تزئینی در کشور وجود دارد که زمینه اشتغال به کار حدود ۶۰۰ هزار نفر را به وجود آورده است.

مجری برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، خاطرنشان کرد: سالیانه به‌ طور متوسط ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن سنگ تزئینی در کشور استخراج می‌شود و میزان تولید هیچگاه از ۱۵ میلیون تن فراتر نرفته است.

مطیعی، در پایان سخنان خود تاکید کرد: عمده سهم فروش محصولات این صنعت در داخل کشور است و سالیانه به‌طور متوسط ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار ارزآوری از محل صادرات داشته است، در حالی که ترکیه با دارا بودن ذخایر سنگ تزئینی همانند ایران و با تنوع سنگ کمتر، سالیانه بیش از ۳.۲ میلیارد دلار از محل صادرات این محصولات ارزآوری دارد.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران، از دوشنبه 8 تا جمعه 12 خرداد 1402، و از ساعت 9 تا 17، در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، آماده پذیرای از متخصصان و علاقه ‌مندان این صنعت می باشد.

خبرنگار: صمد یوسفی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.