کد خبر : 196390
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 - 12:15

مزایای استفاده از ویلا ساحلی

مزایای استفاده از ویلا ساحلی

با توجه به گسترش دانش بشری در زمینه مهاجرت، گردشگری، پزشکی و… مناطق شمالی کشور ایران بدلیل وجود آب و هوای مطلوب به خصوص در گرمای طاقت فرسای تابستان جایگاه مناسبی برای تفریح و همچنین جذب سیاح می‌باشد. بدین دلیل می توان جهت ارائه خدمات رفاهی از قبیل اسکان مناسب و همچنین جایگاه تفریحی جذاب

با توجه به گسترش دانش بشری در زمینه مهاجرت، گردشگری، پزشکی و… مناطق شمالی کشور ایران بدلیل وجود آب و هوای مطلوب به خصوص در گرمای طاقت فرسای تابستان جایگاه مناسبی برای تفریح و همچنین جذب سیاح می‌باشد. بدین دلیل می توان جهت ارائه خدمات رفاهی از قبیل اسکان مناسب و همچنین جایگاه تفریحی جذاب از ویلا ساحلی استفاده نمود.

کاربرد ویلا ساحلی از نظر علم پزشکی

با توجه به نتایج تحقیقات پزشکان ماهر جهت درمان برخی بیمارانی که از مشکلات مزمن تنفسی، ریوی، قلبی، پوستی، افسردگی و… رنج می برند توصیه جدی به مهاجرت مناطق شمالی و همچنین استفاده از ویلاهای ساحلی نموده اند.

اکثر افراد ساکن در شهرهای شمالی کشور بخصوص شهرستان های استان مازندران اقدام به ساخت انواع ویلاهای ساحلی، ویلا، هتل آپارتمان، هتل‌های لوکس، انواع رستوران های سنتی و کلاسیک، اماکن گردشگری و تفریحی و… در جایگاه خوش آب و هوا نموده اند.

انواع شهرهای شمالی کشور که مجهز به ویلا هستند

  • شهرستان آستارا
  • شهرستان نوشهر
  • شهرستان بهشهر
  • شهرستان رامسر
  • شهرستان نور
  • شهرستان بابلسر
  • شهرستان سرخرود
  • شهرستان محمودآباد
  • شهرستان آمل
  • شهرستان چمستان
  • شهرستان نوشهر
  • شهرستان سوادکوه

و..

انواع ویلا در شهرهای شمالی

  • ویلا ساحلی و شهری
  • ویلا جنگلی
  • ویلا کوهستانی

شرایط خرید انواع ویلا در شمال کشور

مزایای استفاده از ویلا ساحلی(h2)

از خصوصیات ویلای ساحلی می توان به مسافت نسبتا کم از شهر و همچنین ایجاد جاذبه های تفریحی و گردشگری مناسب برای مسافران و همچنین آب و هوای مناسب و مرطوب و سهولت دسترسی به دریا و امکانات رفاهی آب، برق، گاز، تلفن، استخر و… می تواند موقعیت مناسبی را برای خرید فراهم نماید و لازم به ذکر است هزینه خرید این ویلاها بسیار بالا می باشد.

از خصوصیات ویلای جنگلی می توان به فاصله زیاد از شهر و همچنین دسترسی محدود به منابعی از قبیل دسترسی به دریا و امکانات رفاهی آب، برق، گاز، تلفن، استخر و… و همچنین آب و هوای بسیار سرد در فصول زمستان و پاییز و رطوبت بسیار کم یاد کرد. لازم به ذکر است هزینه خرید ویلای جنگلی بدلیل موارد ذکر شده بسیار پایین تر از ویلای ساحلی می باشد.

از خصوصیات ویلای کوهستانی می توان به فاصله زیاد نسبت به شهر و همچنین دارا بودن خصوصیات ویلای جنگلی و همچنین به مراتب هزینه خرید بسیار پایین تر از ویلای جنگلی و آب و هوای بسیار سرد اشاره نمود.

هنگام خرید ویلا به چه نکاتی باید توجه نمود؟

  1. جهت خرید ویلای ساحلی می بایست حفظ حریم ساحل را در نظر گرفت که طبق آئین نامه های ساخت و ساز بالاتر از 50 متر است.
  2. میبایست دارای ساحل شنی و فنس کشی امن جهت مشخص شدن حریم خصوصی باشد.
  3. از نکات مهم هنگام خرید می توان به این مورد پرداخت که این منطقه عاری از هرگونه مکان بلاتکلیف از قبیل زمین بلا استفاده، باغ و… باشد.
  4. باید به امکانات رفاهی و همچنین تفریحی مانند دسترسی به آلاچیق، زمین بازی، نورپردازی منحصر به فرد و… مجهز باشد.
  5. در صورت وجود موارد ذکر شده در بند 3 بدلیل امکان نمایان شدن بافت نامطلوب و ایجاد نارضایتی از قبیل عدم نمایش چشم انداز زیبا در ویلا و سایر مشکلاتی که در آستانه رخ دادن هستن از خرید ویلا امتناع نمایید.
  6. لازم به ذکر است مکان ساخت ویلا باید به گونه ای باشد که بتواند چشم انداز مطلوب نسبت به دریا و همچنین امکانات رفاهی را فراهم آورد.
  7. جهت خرید ویلا خریدار موظف است وضعیت سند، نوع مالکیت (حقیقی و حقوقی) را مورد بررسی قرار دهد و همچنین از مواردی که بسیار مهم می باشد ششدانگ بودن سند مالکیت می باشد در صورت دارا بودن موارد ذکر شده می توان به راحتی اقدام ره خرید نمود در غیر اینصورت از خرید امتناع نمایید.

در صورتیکه ویلای مورد نظر شما دارای خصوصیات ذکر شده است نسبت به خرید اقدام نمایید در غیر اینصورت از خرید امتناع نمایید.

انتخاب بهترین مشاور املاک جهت خرید انواع ویلا

یکی از ارکان مهم در هنگام خرید ویلا و املاک انتخاب بهترین مشاور املاک و متخصص در این زمینه است. از خصوصیات بهترین مشاورین املاک میتوان به سابقه درخشان در عرصه معاملات ملکی و همچنین مورد اعتماد بودن مشتریان بالقوه می باشد.

حتما قبل از مراجعه به مشاورین املاک از سوابق کاری، داشتن تخصص و دانش کافی و همچنین از دارا بودن مجوزات رسمی و قانونی در زمینه خرید و فروش ویلا اطمینان حاصل نمایید.

از نکات بسیار مهم در انتخاب بهترین مشاور املاک برآورد قیمت مناسب برای ملک و یا ویلای مورد نظر می باشد که هم برای فروشنده و هم برای خریداری منصفانه باشد.

نتیجه گیری

انتخاب انواع ویلا جهت خرید یک انتخاب بسیار دشوار از میان ویلاهای موجود می باشد. یکی از نکاتی که جهت خرید ویلا می بایست به آن توجه مهمی شود انتخاب ویلا براساس نیاز می باشد. همچنین می بایست خصوصیات ویلای مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و در نتیجه با بررسی های دقیق متوجه شوید کدام ویلا پاسخگوی نیاز شما می باشد.

جهت خرید ویلای ساحلی می بایست موقعیت دریا و همچنین فاصله ویلا از شهر و دسترسی به امکانات رفاهی و همچنین سرمایه مورد نظر برای خرید ویلا در نظر گرفته شود. در صورت داشتن شرایط برای خرید ویلای ساحلی اقدام نمایید.

یکی از موارد مهمی که به شدت مورد توجه پزشکان می باشد و به شدت توصیه آن را توصیه می کنند، جهت سکونت اشخاصی که از بیماری تنفسی (مانند آسم، برونشیت و.. ) ، بیماری قلبی عروقی، افسردگی مزمن، بیماری پوستی و… رنج میبرند بهترین انتخاب خرید ویلای ساحلی با خصوصیات ذکر شده بدلیل وجود آب و هوای بسیار مناسب و رطوبت کافی و همچنین مسافت نزدیک به شهر و مراکز درمانی و… بهترین گزینه برای خرید می باشد.

در صورتیکه خواهان زندگی در شهرهای شمالی کشور بخصوص شهرستان های استان مازندران می باشید و همچنین دارای سرمایه کافی هستید بهترین انتخاب برای شما خرید ویلای ساحلی در شهرستان های ذکر شده می باشد.

مزایای استفاده از ویلا ساحلی(h2)

جهت خرید انواع ویلا به خصوص ویلای ساحلی حتما قبل از خرید تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهید، امکان سنجی ها را مکتوب و همچنین با مشاوران املاک معتبر ساکن در شهرهای شمالی که قصد خرید ویلا دارید مشورت نمایید. در صورت فراهم بودن سرمایه شما برای خرید ویلای ساحلی حتما جهت خرید اقدام نمائید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.