کد خبر : 208938
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 18:58
دیدگاه‌ها برای مراقبت از سالمندان ویلچری فلج بسته هستند

مراقبت از سالمندان ویلچری فلج

مراقبت از سالمندان ویلچری فلج

سالمندان به دلیل افزایش سن قادر به انجام برخی از امور روزانه شان نیستند و وجود بیماری های مختلف در برخی از آنها مشکلات جدی‌تری را به وجود می‌آورد و گاهی سالمندان با ضعف در حرکت یا حتی فلج شدن روبرو می شوند. روماتیسم شدید و کهنه یا سکته مغزی می تواند سالمند را فلج

سالمندان به دلیل افزایش سن قادر به انجام برخی از امور روزانه شان نیستند و وجود بیماری های مختلف در برخی از آنها مشکلات جدی‌تری را به وجود می‌آورد و گاهی سالمندان با ضعف در حرکت یا حتی فلج شدن روبرو می شوند. روماتیسم شدید و کهنه یا سکته مغزی می تواند سالمند را فلج کند که در این شرایط یک سالمند برای تمام فعالیت های خود باید تحت مراقبت ویژه قرار بگیرد و استفاده از خدمات پرستاری در منزل برای آنها ضرورت دارد.

اگر جزء افرادی هستید که در منزل خود سالمندی با این شرایط دارید حتما اخبار و مقالات پزشکی را مطالعه کنید تا بتوانید با شیوه صحیح نگهداری و مراقبت از آنها آشنا شوید و در کنار آن حتماً مراقبت از سالمند در منزل را به واسطه یک پرستار حرفه ای انجام بدهید. در ادامه این مطلب توضیحاتی در خصوص نگهداری سالمندان ویلچری فلج ذکر شده است که می‌تواند برایتان مفید باشد؛ تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید….

مراقبت از سالمند در منزل

سالمندانی که به دلایل مختلف فلج شده اند و نمی توانند حرکت کنند و از ویلچر استفاده می کنند نیاز به مراقبت ویژه دارند. البته شرایط این دسته سالمندان بسیار سخت است و استفاده از خدمات پرستاری در منزل برای آنها امری ضروری است و پرستار در موارد مختلفی مثل استحمام، خوردن غذا، فیزیوتراپی و… به آنها کمک می کند.

همانطور که اشاره کرده ایم با توجه به سخت بودن شرایط نگهداری از سالمندان ویلچری فلج خدمات پرستاری در منزل باید به صورت شبانه روزی برای آنها در نظر گرفته شود؛ افراد عادی و اعضای خانواده قطعا نمی توانند این امور را به درستی انجام بدهند و پرستاران آموزش دیده و حرفه‌ای به دلیل مهارت ها و تجربه هایی که دارند انجام این وظایف را به عهده می گیرند و شرایط مطلوبی را برای سالمند به وجود می آورند.

مراقبت از سالمندان ویلچری فلج

برخی از خانواده ها ترجیح می دهند که سالمند شان در این شرایط در مراکز دیگری مثل خانه سالمندان تحت مراقبت قرار بگیرد اما فرقی نمی‌کند که سالمند در محیط خانه یا مکان دیگری نگهداری می شود در هر صورت باید به سلامت جسمی و روانی سالمند توجه ویژه ای ‌شود و همچنین موارد بهداشتی به خوبی برای آنها لحاظ گردد.

خدمات پرستاری در منزل

اگر شما از خدمات پرستاری در منزل استفاده می کنید بد نیست بدانید پرستار وظایفی مثل کمک به حرکت سالمند، فیزیوتراپی در منزل، تهیه غذای مناسب، مراقبت های جانبی، مراقبت برای عدم ایجاد زخم بستر و…. داشته است.

مراقبت از سالمندان ویلچری فلج

خانواده‌ها باید در خصوص نحوه انجام کار دخالت نکنند و بررسی وضعیت کلی جسمی و بهداشتی سالمند و دارویی  آن ها باید به واسطه ویزیت پزشک متخصص در منزل و همچنین پرستار انجام شود.

  • فیزیوتراپی در منزل برای این دسته از سالمندان بسیار مهم است و پرستار سالمند وظیفه دارد که جلسات فیزیوتراپی را برای سالمند در نظر بگیرد. البته برای فرآیندهای اصلی انجام فیزیوتراپی در منزل نیاز به یک فیزیوتراپ حرفه ای وجود دارد ولی بخشی از آن را می‌توان به واسطه پرستار انجام شود مثل نرمش های روزانه دست و پا.
  • یکی دیگر از وظایفی که پرستار دارد استفاده از لوازم و تجهیزات مورد نیاز می باشد؛ اگر نیاز به اجاره تجهیزات پزشکی برای سالمند ویلچری فلج خود دارید یا هر تجهیزات و لوازم دیگر و همچنین خدمات پزشکی در منزل کافیست که از آرین طب استفاده کنید. این مجموعه بی نظیر خدمات متنوعی نظیر ویزیت پزشک متخصص در منزل، اجاره تجهیزات پزشکی، مراقبت از سالمند در منزل، تزریق سرم در منزل، مراقبت از کودک در منزل و…. را به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان در نظر گرفته است که به راحتی با مراجعه به سایت آرین طب یا تماس با این مجموعه میتوانید از آن ها استفاده کنید.
  • پرستار سالمند ویلچری و فلج باید حتماً بر روی ویلچر یا رختخواب سالمند را جابجا کند تا دچار مشکلات پوستی یا زخم بستر نشود و اگر هم چنین مواردی برای سالمند ایجاد شد نیاز به مراقبت های ویژه و تعویض پانسمان یا خدمات پزشکی دیگر در منزل وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.