کد خبر : 125483
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 - 14:25

مدیرعامل آرکا صنعت آروین از کاربرد دستگاه تیتراتور می گوید | آشنایی با دستگاه اسپکتروفتومتر و کاربرد آن

مدیرعامل آرکا صنعت آروین از کاربرد دستگاه تیتراتور می گوید | آشنایی با دستگاه اسپکتروفتومتر و کاربرد آن

روزانه موارد مختلفی در آزمایشگاه های سرتاسر کشور ساخته می شود. انجام آزمایش های شیمیایی در آزمایشگاه ها در صورتی که با دقت و با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مناسب صورت نگیرد تبدیل به امری طاقت فرسا و دشوار می شود و کارکنان آزمایشگاه را از انجام وظایف خود دلسرد می کند. مصاحبه ای که

روزانه موارد مختلفی در آزمایشگاه های سرتاسر کشور ساخته می شود. انجام آزمایش های شیمیایی در آزمایشگاه ها در صورتی که با دقت و با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مناسب صورت نگیرد تبدیل به امری طاقت فرسا و دشوار می شود و کارکنان آزمایشگاه را از انجام وظایف خود دلسرد می کند. مصاحبه ای که در ادامه می خوانید با مهندس حسینی مدیر عامل محترم مجموعه آرکا صنعت آروین ( فعال در زمینه ارائه تجهیزات آزمایشگاهی ) صورت گرفته است. در گفتگویی که با ایشان داشتیم توانستیم نکاتی کاربردی و مهم در مورد تجهیزات آزمایشگاهی و کاربرد برخی از آن ها دریابیم.

– مهندس حسینی به نظر شما استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی چه تاثیری در بازدهی و فعالیت کلی آزمایشگاهی دارد؟

آزمایشگاه ها به طور روزانه با مواد شیمیایی متفاوتی سروکار دارند که هر یک خواص متفاوتی با دیگری دارد و شرکت دادن آن ها در واکنش های مختلف، اعمال دقیق و حساب شده ای را می طلبد. به عبارتی دیگر، گرفتن خروجی دلخواه از ترکیب دو یا چند ماده شیمیایی با یکدیگر و یا حتی بررسی تطابق داشتن ماده بدست آمده با مورد دلخواه باید با دقت فراوان انجام شود که این دقت فراوان، مستلزم صرف زحمات و وقت بالایی است. در این موقعیت تجهیزات آزمایشگاهی مختلف نظیر تیتراتور و اسپکتروفتومتر به کمک کارکنان آزمایشگاه آمده و علاوه بر سبک تر کردن کار آن ها، ضریب خطا را نیز به میزان قابل توجهی پایین می آورند.

– در میان سخنان تان به تیتراتور اشاره کردید. لطفا در مورد کاربرد دستگاه تیتراتور نیز توضیحاتی ارائه نمایید.

با استفاده از دستگاه تیتراتور می توان فرایند تیتراسیون را انجام داد. در بسیاری از موارد حین انجام آزمایشات، غلظت یک محلول برای افراد ناشناخته است. برای تعیین غلظت مواد ناشناخته، لازم است تا آن ها را تحت فرایند تیتراسیون قرار داد. در فرایند تیتراسیون که با استفاده از دستگاه تیتراتور انجام می شود حجم مشخصی از محلول با غلظت ناشناخته را به همراه چند قطره شناسگر ( منظور ماده ای است که غلظت آن مشخص است ) در درون یک ارلن آزمایشگاهی ریخته و عمل تیتر کردن انجام می شود. زمانی می توان گفت فرایند تیتراسیون به پایان رسیده که رنگ شناسگر تغییر کرده باشد.

تیتراتور دستگاهی است که به طور خودکار می تواند غلظت ناشناخته یک محلول را ابا استفاده از غلظت مشخص محلولی دیگر تعیین کند. تیتراتور ها در انواع مختلفی که برخی از آن ها ساده و برخی پیچیده تر هستند ساخته می شوند. برخی تیتراتور های پیچیده تر می توانند به طور همزمان چند تیتراسیون انجام دهند. برخلاف تیتراسیون دستی که با تغییر رنگ شناسگر می توان متوجه پایان فرایند تیتراسیون شد، در تیتراسیون انجام شده توسط دستگاه تیتراتور پیچیده تغییر پتانسیل سنجی از قطب الکتریکی، نشانگر پایان فرایند تیتراسیون است. تیتراتورها در انواع مختلفی نظیر تیتراتور تک حالته و تیتراتور دوحالته تولید می شوند.

 

– لطفا در مورد اسپکتروفتومتر و کاربرد آن نیز توضیحاتی ارائه دهید.

اسپکتروفتومتر یا طیف سنج دستگاهی است که از آن برای بررسی میزان برهم کنش نور با مواد استفاده می شود. طی فرایند اسپکتروفتومتری که با استفاده از دستگاه اسپکتروفتومتر انجام می شود مشخص می شود که چه مقدار ماده شیمیایی نور را جذب کرده است. از انواع دستگاه اسپکتروفتومتر مانند اسپکتروفتومتر Hach و اسپکتروفتومتر مرئی فرابنفش برای تجزیه و تحلیل کیفی ساختار ترکیبات آلی، طیف سنجی در تشخیص ناخالصی های ماده، تعیین غلظت ترکیبات و موارد دیگر استفاده می شود. دستگاه اسپکتروفتومتر با اندازه گیری شدت نور به صورت تابعی از طول موج، موارد ذکر شده را برای ما فراهم می کند.

از اسپکتروفتومتر برای اندازه گیری جامدات و مایعات تحت واحد اندازه گیری ppm می توان استفاده کرد. اسپکتروفتومتر پرتابل یا قابل حمل نوعی اسپکتروفتومتر است که وزن پایینی داشته و می توان آن را به صورت میدانی استفاده کرد.

آرکا صنعت آروین2

– ممنون از توضیحات جامع و کاربردی شما مهندس حسینی. امیدوارم آزمایشگاه های بیشتری از تاثیرات فوق العاده تجهیزات آزمایشگاهی مطلع شوند. لطفا کمی هم در مورد مجموعه آرکا صنعت آروین و محصولات و خدمات آن توضیح دهید.

مجموعه آرکا صنعت آروین ( ارائه کننده تیتراتور و اسپکتروفتومتر ) فعالیت خود را با هدف بهبود سطح کیفی محصولات موجود در بازار آغاز کرد و به لطف اعتماد قابل تقدیر مردم عزیز و تکیه بر تلاش متخصصان جوان خود توانست در زمانی کوتاه به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کند. موفقیت های آرکا صنعت آروین باعث شد بتوانیم نظر تولیدکنندگان مطرح اروپایی و آمریکایی را جلب کرده و با گرفتن نمایندگی محصولات آن ها، بتوانیم محصولات اصلی را با قیمتی مناسب در اختیار هم میهنان عزیزمان قرار دهیم.

بخش خدمات پس از فروش آرکا صنعت آروین علاوه بر تعمیر محصولات فروخته شده توسط خود شرکت، مفتخر است اعلام بدارد که محصولات فروخته شده توسط شرکت های دیگر را نیز تعمیر می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ما می توانید به وبسایت آرکا صنعت آروین مراجعه نمایید.

 

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.