کد خبر : 210278
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402 - 23:15
دیدگاه‌ها برای محتشمی‌پور در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران: در حوزه سنگ‌های تزئینی کشور پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد بسته هستند

محتشمی‌پور در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران: در حوزه سنگ‌های تزئینی کشور پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد

محتشمی‌پور در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران: در حوزه سنگ‌های تزئینی کشور پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد
بورس تایمز: ما در حوزه سنگ با محدودیت منابع مواجه نیستیم؛ نیاز به کار جدی برای توسعه ظرفیت‌های صادراتی داریم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: در سالهای گذشته صنعت سنگ‌های تزئینی در کشور بواسطه محدودیت‌ها، سهمش در سبد صادراتی کاهش یافته؛ اما برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد که ما تا عدد بالای ۴ الی ۵ میلیارد دلار هم ظرفیت ارز آوری در این بخش را داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بورس تایمز، آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران، پیش از ظهر امروز دوشنبه 8 خرداد ماه 1402، با حضور رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی، محمدرضا بهرامن‌ رئیس خانه معدن ایران، فرشید مهرشاد معاون نمایشگاهی شهر آفتاب، محمد مطیعی مدیرعامل شرکت روشان روز و مجری برگزاری سیزدهمین نمایشگاه، اعضای انجمن سنگ تزئینی ایران و اصحاب رسانه، در محل مجموعه نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد.

رضا محتشمی‌پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت

رضا محتشمی‌پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در آیین افتتاح این نمایشگاه، پیرامون ارزآوری صنعت سنگ گفت: در سال‌های گذشته صنعت سنگ‌های تزئینی در کشور بواسطه محدودیت‌ها، سهمش در سبد صادراتی کاهش یافته؛ اما برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد که ما تا عدد بالای ۴ الی ۵ میلیارد دلار هم ظرفیت ارز آوری در این بخش را داریم و این هم نیازمند اقداماتی در حوزه صنعت است؛ مانند آموزش، توسعه شبکه‌های بازاریابی داخلی، حضور بیشتر در فرصت‌های بازاریابی در سطح جهانی و همین‌ طور اصلاح در وضع مقرراتی که محدود کننده صادرات سنگ است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حوزه سنگ‌های تزئینی، کشور پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد و ما با محدودیت منابع مواجه نیستیم، نیاز به کار جدی برای توسعه ظرفیت‌های صادراتی داریم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در پایان سخنان خود پیرامون برنامه‌های صادراتی گفت: برنامه‌های صادراتی عمدتاً در انجمن‌ها و تشکل‌ها است و انجمن‌ها بهتر در این خصوص و برنامه‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا صحبت می‌ کنند و همین‌طور بحث آموزشی که در انجمن‌ها وجود دارد که جزو برنامه‌های تخصصی انجمن‌ها است و در بخش‌های عمومی هم نهادهایی مانند سازمان توسعه تجارت ظرفیت‌های را به لحاظ قانونی برای حمایت از فعالیت‌های صادراتی دارند و برنامه‌های برای حضور در بازارهای صادراتی را پشتیبانی می‌کنند. ما در بخش معاونت‌های معدنی درگیر فرآیندهای تولید هستیم.

بنا به این گزارش، در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران، بالغ بر 110 شرکت ایرانی به همراه شرکت‌هایی از ۶ کشور چین، روسیه، هند، ایتالیا، ترکیه و یونان در فضایی به وسعت ۱۲هزار متر مربع، به ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود می پردازند.

شرکت‌های حاضر در این دوره از نمایشگاه، در سه گروه اصلی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، ملزومات مصرفی و فرآوری معادن حضور دارند.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران، از دوشنبه 8 تا جمعه 12 خرداد 1402، و از ساعت 9 تا 17، در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، آماده پذیرای از متخصصان و علاقه ‌مندان این صنعت می باشد.

خبرنگار: صمد یوسفی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.