کد خبر : 206749
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 - 13:09
دیدگاه‌ها برای محبوب ترین دانشگاه  های  ترکیه برای مهاجرت تحصیلی بسته هستند

محبوب ترین دانشگاه  های  ترکیه برای مهاجرت تحصیلی

محبوب ترین دانشگاه  های  ترکیه برای مهاجرت تحصیلی

محبوب ترین دانشگاه ترکیه موضوعی است که ممکن است یکی از شما آن را در گوگل جستجو کرده باشید. در حقیقت، همه ساله متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی رو به افزایش است و مقصد ترکیه نیز یکی از گزینه های روی میز است. حال ما در این مطلب تصمیم داریم در مورد مهاجرت به این

محبوب ترین دانشگاه ترکیه موضوعی است که ممکن است یکی از شما آن را در گوگل جستجو کرده باشید. در حقیقت، همه ساله متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی رو به افزایش است و مقصد ترکیه نیز یکی از گزینه های روی میز است. حال ما در این مطلب تصمیم داریم در مورد مهاجرت به این کشور، شرایط مهاجرت و معروف ترین دانشگاه های این کشور بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ترکیه کجاست؟

ترکیه کشوری است که بین اروپا و آسیا قرار گرفته و بیشترین قسمت آن در آسیا است. از این رو، ارتباط نزدیکی نیز با کشورهای آسیایی از جمله ایران دارد. یکی از مهمترین علل نزدیکی این کشور با ایران، متحد بودن اکثریت افراد به دین اسلام و همخوانی از لحاظ زبان می باشد.

ترکیه همچنین یکی از مقاصدی است که به علت وجود جاذبه های توریستی، تاریخی و فرهنگی، کیفیت بالای سیستم آموزشی، اعتبار مدرک، عدم نیاز به ویزای تحصیلی و هزینه های نسبتا پایین موجب شده است تا ایرانیان و افراد زیادی از سایر کشورها به فکر مهاجرت تحصیلی و حتی زندگی در این کشور بیفتند. این کشور که مقصدی ایده آل برای تحصیل است نیاز به ویزای تحصیلی ندارد و جالب است بدانید تا کنون 50 هزار دانشجو در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند. اما آیا می دانید شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور چیست؟ از چه طریقی میتوان اقدام به مهاجرت کرد؟

شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه

کشور ترکیه به دلیل آب و هوای خوبی که دارد، گسترش های فوق العاده ای در این کشور اتفاق میفتد که هر روزه مورد توجه بسیاری از دانشجویان و افرادی قرار میگیرد. این افراد باید از شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه مطلع باشند و از همین رو ما در ادامه بدان پرداخته ایم.

برای مهاجرت به ترکیه باید قبل از اخذ ویزا، نسبت به دریافت پذیرش از دانشگاه یا موسسات عالی در این کشور اقدام کرد. به طور کلی شرایط به شرح زیر است:

  • از لحاظ سنی برای مقطع لیسانس و پزشکی متقاضی باید متولد بعد از تاریخ 11 دی 1378- برای مقطع فوق لیسانس باید متقاضی متولد بعد از 11 دی 1369 و برای مقطع دکترا متقاضی باید متولد بعد از 11 دی 1364 باشد.
  • متقاضی لازم نیست مدرک آکادمیک زبان انگلیسی ارائه دهد و میتواند با حضور در کالج و گذراندن دوره های آماده سازی یک ساله زبان ترکی استانبولی تومر، به راحتی به ادامه تحصیل در ترکیه بپردازد.

همچنین لازم است بدانید که تحصیل در دانشگاه های ترکیه رایگان نیست و نیازمند پرداخت شهریه است. اما تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه در مقایسه با موسسات مشابه در اروپا یا ایالت متحده خیلی به صرفه تر می باشد. شهریه دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی ترکیه حداقل از 70 دلار معادل با 1000 لیر در سال شروع می شود و به طور میانگین یک دانشجوی بین المللی در ترکیه حدود 150-250 دلار در ماه برای هزینه های اقامت، غذا، پوشاک، سرگرمی، حمل و نقل و تلفن هزینه باید پرداخت کند. این نکته نیز حائز اهمیت است که هزینه های زندگی به محل زندگی، سبک زندگی و مقطعع تحصیلی شما نیز بستگی دارد.

مزایای تحصیل در ترکیه

  • کیفیت آموزشی بالا
  • فرصت های کاری کم نظیر
  • اعتبار بالای مدارک دانشگاهی
  • عدم نیاز به دریافت ویزا برای تحصیل
  • امکان اقامت پس از تحصیل در ترکیه
  • هزینه های معقول تحصیل و زندگی در ترکیه
  • امکان کار دانشجویی

حال با وجود این مزایا، در چه دانشگاهی از ترکیه میتوان تحصیل کرد و یا به عبارتی محبوب ترین دانشگاه در ترکیه کدام است؟

معروف ترین دانشگاه ترکیه برای تحصیل

در ترکیه و استانبول که مرکزیت شهر می باشد دانشگاه های فراوانی وجود دارد که لیستی از محبوب ترین آنها در ادامه ذکر شده است.

  • دانشگاه آیدین ترکیه : این کالج در سال 2007 با عنوان دانشگاه آیدین استانبول کار خود را با قدرت بیشتر ادامه داد. فضای پویایی که این کالج دارد موجب شده است تا آثار علمی و پژوهشی بیشماری را در جهان توسط دانشجویانش ثبت کند. طبق آماری که به دست آمده است حدود 83.6 درصد از جمعیت فارغ التحصیلان در این کالج جذب مشاغل تخصصی می شوند. این دانشگاه مورد تائید اتحادیه اروپا و دومین کالج خصوصی در ترکیه است که امکاناتی که به دانشجویانش ارائه میدهد بی نظیر است. جالب است بدانید 63 رشته در مقطع کارشناسی، 74 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 17 رشته برای مقطع دکترا ارائه می دهد.

محبوب ترین دانشگاه  های  ترکیه برای مهاجرت تحصیلی

پذیرش از این دانشگاه سالانه 2 بار صورت میگیرد و در این باره بهتر است با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و برای درخواست پذیرش اقدام کنید.

  • اطلس: دیگر کالجی که رشته های پرطرفدار و تاپ پزشکی چون پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مهندسی و علوم طبیعی در آن ارائه میشود دانشگاه اطلس استانبول می باشد که در سال 2018 تاسیس شده است.
  • یدی تپه: یدی تپه نام کالجی دیگر در استانبول است که هدف تحصیل در آنجا، تربی دانشجویانی واجد صلاحیت علمی و فنی است. این دانشگاه در سال 1996 تاسیس شده و یکی از کالج های موردعلاقه دانشجویان بین الملل است.
  • باهچه شهیر: باهچه شهیر دانشگاهی است که فضایی کاملا بین المللی دارد و میتوان گفت از هر کشور تقریبا یک نفر در آن تحصیل میکند. این یکی از زیباترین دانشگاه های خصوصی در ترکیه است که تبادلات فراوانی نیز با دانشگاه های اروپایی برقرار میکند. این دانشگاه از پیشرفت های بسیاری در زمینه علمی و کیفیت آموزشی در سالهای اخیر بهره مند شده است.

منبع : یوس مگ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.