کد خبر : 67262
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 12:50

لازمه شرکت در مجامع الکترونیک نام‌نویسی افراد در سامانه سجام است

لازمه شرکت در مجامع الکترونیک نام‌نویسی افراد در سامانه سجام است

لازمه شرکت در مجامع الکترونیک نام‌نویسی افراد در سامانه سجام استبه گزارش ایرنا امیر مرتضوی روز شنبه در نشست فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در ۹ اردیبهشت ۹۹ با آزادسازی سهام عدالت موافقت کردند و پیرامون آن ۲ گزینه شامل روش مستقیم که سهامداران به صورت مستقیم مدیریت و مالکیت سهام خود را عهده دار شده و روش غیرمستقیم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از طریق سیستمی برای سهامداران انجام دادند.
وی افزود: در همین ارتباط و بحث مجامع الکترونیک شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مبلغ زیادی در دسترسی خواهد بود و این رقم هم برای مردم قابل توجه است و هم ۳۰ درصد آن را استان می‌تواند در توسعه، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی کند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ابتدای شروع سجامی شدن که در وزارت اقتصاد کلید خورد در این استان سه درصد بوده که اکنون این میزان به ۱۶ و نیم درصد رسیده که به نسبت پیشرفت خوبی است اما به لحاظ معیاری که شرط لازم برای برگزاری مجمع خواهد بود این میزان درصد قابل ..

لازمه شرکت در مجامع الکترونیک نام‌نویسی افراد در سامانه سجام است

به گزارش ایرنا امیر مرتضوی روز شنبه در نشست فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در ۹ اردیبهشت ۹۹ با آزادسازی سهام عدالت موافقت کردند و پیرامون آن ۲ گزینه شامل روش مستقیم که سهامداران به صورت مستقیم مدیریت و مالکیت سهام خود را عهده دار شده و روش غیرمستقیم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از طریق سیستمی برای سهامداران انجام دادند.

وی افزود: در همین ارتباط و بحث مجامع الکترونیک شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مبلغ زیادی در دسترسی خواهد بود و این رقم هم برای مردم قابل توجه است و هم ۳۰ درصد آن را استان می‌تواند در توسعه، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ابتدای شروع سجامی شدن که در وزارت اقتصاد کلید خورد در این استان سه درصد بوده که اکنون این میزان به ۱۶ و نیم درصد رسیده که به نسبت پیشرفت خوبی است اما به لحاظ معیاری که شرط لازم برای برگزاری مجمع خواهد بود این میزان درصد قابل قبولی نیست.

وی خاطر نشان کرد: تعداد کل مشمولان شرکت در مجامع الکترونیک یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که ۵۸۹ هزار سهامدار مستقیم و یک میلیون و ۲۱۶ هزار نفر سهامدار غیرمستقیم را انتخاب کردند که از این تعداد ۲۰۰ هزار سجامی‌شده و یک میلیون و ۱۶ هزار نفر غیرسجامی هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه ۱۵تا ۳۰ دی مجامع الکترونیک شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت برگزار خواهد شد باید بتوانیم به صورت گروهی و جمعی برای احقاق حق مردم همگی دست به دست هم دهیم و سیستان و بلوچستان را در سجامی شدن به حد نصاب ۵۰ درصد برسانیم.

مشاور اجرایی سهام عدالت کشور نیز در این نشست گفت: از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سهامدار استانی در سیستان و بلوچستان حدود ۷۰ درصد روش غیرمستقیم و بقیه معادل ۳۰ درصد روش مستقیم را انتخاب کرده اند.

محمدرضا پورضایی افزود: در روش مستقیم مدیریت سبد سهام را افراد خودشان به عهده خواهند گرفت و آن‌ها که غیرمستقیم هستند یا خودشان این موضوع را انتخاب کرده یا در محدوده تاریخ تعیین شده اقدام نکردند.

وی با اشاره به اینکه پنج مرحله باید گذارنده شود تا شرکت‌ سرمایه‌گذاری در سطح سیستان و بلوچستان شکل گرفته و به صورت عملیاتی وارد بحث‌های کاری و اجراشود گفت: در گام نخست شرکت‌های تعاونی سابق سهام عدالت استان‌ها تغییر ماهیت داده و تبدیل به شرکت‌های سرمایه گذاری شده و در مرحله دوم پذیرش این شرکت‌ها در بورس اوراق بهاداربوده که تا کنون ۲۵ استان فرآیند پذیرش آنان در این زمینه انجام شده است.

مشاور اجرایی سهام عدالت کشور افزود: در گام سوم نماد این شرکت‌ها در تابلوی بورس اوراق بهادار باید بازگشایی شود که در این راستا نیز ۲۵ استان کشور انجام شده و سیستان و بلوچستان نیز جزو این لیست است.

وی خاطر نشان کرد: گام بعدی برگزاری مجمع به صورت الکترونیک بوده که برای برگزاری انتخابات مجامع زیر ساخت‌های الکترونیکی فراهم شده و در ۲۰ دی انتخابات ۲ مجمع عادی و فوق العاده پیشبینی شده در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

پورضایی ادامه داد:چیزی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه شرکتی خواهد بود که در سیستان و بلوچستان می‌خواهد شکل گیرد و تا ۳۰ درصد این منابع در پروژه‌های سودآوری استانی قابل سرمایه‌گذاری خواهد بود.

مدیرعامل برنامه‌ریزی استراتژیک سهام عدالت کشور نیز در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان از یک درصد پیشرفت کاری برخوردار است ولی این پیشرفت اندک یک سیر صعودی دارد وهر روز مراجعه‌کننده وجود داشته و خود را برای شرکت در این مجمع الکترونیکی آماده می‌کنند.

غلامرضا علیزاد پروین از وجود سامانه‌ای با شماره ۱۵۶۹ تحت عنوان باشگاه ذی نفعان سرمایه برای رفع مشکلات سهامداران خبر داد و افزود: در این سامانه کارشناسان مربوط در بخش پشتیبانی پس از ارتباط برقرار کردن با سهامداران مشکلات آنان را جویا شده و راهنمایی می کنند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.