کد خبر : 208670
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آبان 1401 - 15:32
دیدگاه‌ها برای فروش طلای آب شده در بازار بسته هستند

فروش طلای آب شده در بازار

فروش طلای آب شده در بازار

اجرت و کارمزد مصنوعات طلا باعث شده تا امروزه اکثر مردم خرید طلای آب شده را به سکه یا زیورآلات ساخته شده از آن ترجیح دهند. اما خرید و فروش طلای آب شده در بازار با ریسک فراوانی همراه است چراکه تنها افراد متخصص می‌توانند عیار طلای آب ‎شده را تشخیص دهند. همچنین برخی از

اجرت و کارمزد مصنوعات طلا باعث شده تا امروزه اکثر مردم خرید طلای آب شده را به سکه یا زیورآلات ساخته شده از آن ترجیح دهند. اما خرید و فروش طلای آب شده در بازار با ریسک فراوانی همراه است چراکه تنها افراد متخصص می‌توانند عیار طلای آب ‎شده را تشخیص دهند. همچنین برخی از انواع معاملات طلای آب شده غیرقانونی بوده و ممکن است خریداران بی‏اطلاع با انجام چنین معاملاتی به دردسر بیفتند.

در ادامه به بررسی انواع معاملات طلای آب شده می‎پردازیم؛ اما پیش از آن بهتر است تعریفی از طلای آب شده را خدمتتان ارائه دهیم.

منظور از فروش طلای آب شده چیست؟

خرید و فروش طلای آب شده در بازار ایران سابقه طولانی دارد اما در گذشته مردم در این بازار سهمی نداشتند و اغلب طلافروشان و کارخانجات طلا چنین معاملاتی را انجام می‌دادند. اما در حال حاضر مردم برای سرمایه‏گذاری یا ساخت زیورآلات دست‎ساز به خرید طلای آب شده روی آورده‌اند. اما منظور از طلای آب شده چیست؟

زمانی که افراد برای فروش طلای دست دوم خود اقدام می‎کنند، بازاریان این نوع مصنوعات را به کارگاه یا کارخانجات طلاسازی می‏فروشند. سپس این مصنوعات در کوره ریخته‎گری مخصوص طلا ذوب شده و در قالب‎هایی با ابعاد و اندازه‎های مختلف سرد می‏شوند.

نحوه تشخیص عیار طلای آب شده

یکی از مهم‎ترین دلایلی که باعث می‎شود معاملات طلای آب شده با ریسک همراه باشد، عدم تشخیص صحیح عیار آن توسط افراد عادی است. در واقع ممکن است مصنوعاتی که با یکدیگر ذوب می‎شوند دارای عیار متفاوتی نسبت به یکدیگر باشند و به همین دلیل عیار طلای آب شده همیشه 18 عیار یا 750 نخواهد بود. البته در کارخانجات معتبر با استفاده از فلزات دیگر از جمله نقره و یا سکه‎های 22 عیار، عیار طلای آب شده را تنظیم می‎کنند. اما در حین خرید این نوع طلا بهتر است حتما از طریق فروشگاه‎های معتبر اقدام کرده یا با متخصصان مربوطه مشورت کنید.

فروش طلای آب شده در بازار

نحوه تشخیص طلای آب شده اصل

در بازار خرید و فروش طلای آب شده احتمال تقلب و کلاهبرداری زیاد است. به همین دلیل حتماً باید کد ری‎گیری درج شده روی بدنه طلای آب شده را بررسی کنید. در واقع پس از ذوب مصنوعات طلا و تبدیل آن به طلای آب شده، عیار طلای آب ‎شده را اندازه‎گیری کرده و کدی چندرقمی را روی بدنه آن حک می‎کنند. به این‎کار انگ زدن می‎گویند و خریداران می‌توانند با بررسی این کد و تماس با مرکز ری‎گیری، عیار طلای آب شده را به دست آورده و در رابطه با اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند.

روش‎های خرید و فروش طلای آب شده

 

روش‎های مختلفی برای خرید و فروش طلای آب شده وجود دارد که اکثر آن‎ها زیرمجموعه دو روش زیر هستند:

  • معاملات نقدی طلای آب شده
  • معاملات کاغذی طلای آب شده

معاملات نقدی، جزء معاملات قانونی هستند اما معاملات کاغذی اغلب به صورت غیرقانونی انجام شده و در آن‌ها احتمال تقلب زیاد است. معاملات کاغذی دارای انواعی هستند که در ادامه به معرفی تیتروار آن‌ها خواهیم پرداخت:

معامله شرطی

معامله امروزی

معامله فردایی

معامله شنبه‎ای

با توجه به اینکه فروش طلا به روش کاغذی کاملاًغیرقانونی است از توضیح آن‌ صرف نظر کرده و تنها به شرح معاملات نقدی می‎پردازیم.

فروش طلای آب شده در بازار

معاملات نقدی طلای آب شده

زمانی که خریدار و فروشنده بر سر طلای آب شده‎ای که دارای انگ و عیار مشخص است معامله می‎کنند و خریدار ارزش مادی آن را به صورت نقدی و در همان روز پرداخت می‌کند به آن معامله نقدی گفته می‏شود. این روش کاملاً قانونی است و دارای ریسک بسیار کمی می‎باشد بنابراین اگر به تازگی وارد این‎نوع بازار معاملاتی شده‌اید، حتماً معاملات خود را به روش نقدی و از طریق فروشندگان معتبر انجام دهید.

خرید و فروش طلای آب شده یا مصنوعات طلا؟

اگر هدف شما از خرید و فروش طلای آب شده سرمایه‎گذاری در بازار طلا است، توصیه می‎کنیم تا این روش را با خرید سکه، شمش یا مصنوعات طلا مقایسه کنید.

توصیه ما به افرادی که دارای سرمایه قابل توجه‎ای هستند، خرید سکه و شمش است چراکه شمش و سکه جزء کالاهای معتبر شرکتی هستند و در طولانی‎مدت سود خوبی را به همراه خواهند داشت. اما در مقایسه بین طلای آب شده و مصنوعات طلا، طلای آب شده گزینه مناسب‎تری است چراکه با خرید آن نیازی به پرداخت مالیات، اجرت و کارمزد بالا نیست. البته با توجه به ریسک بالای این‎نوع معاملات توصیه می‎کنیم تا برای خرید طلای آب شده از فروشگاه‎های معتبر از جمله فروشگاه آنلاین طلا و جواهر اوروگالری اقدام کنید. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات کامل‎تر با شماره 02176680962 تماس گرفته و از کارشناسان این فروشگاه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.