کد خبر : 4945
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 5:41

فراهم آوری شرایط لازم برای ارائه خدمات بدون ارایه بیمه‌نامه

فراهم آوری شرایط لازم برای ارائه خدمات بدون ارایه بیمه‌نامه

فراهم آوری شرایط لازم برای ارائه خدمات بدون ارایه بیمه‌نامه رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که تمامی شرکت‌های بیمه‌ای از اول خردادماه زیر ساخت‌های لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز فراهم آورند.
‌به گزارش ایبِنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، غلامرضا سلیمانی امیری به شرکت‌های بیمه‌ای ابلاغ کرد که به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات چهار گانه زیر را انجام دهند.
بر اساس این گزارش رییس شورای عالی بیمه در این ابلاغیه شرکت‌های بیمه‌ای راموظف کرده است تا زیرساخت‌های لازم برای دسترسی و اخذ الکترونیکی تمامی اطلاعات بیمه‌نامه شخص ثالث صادره را با حفظ امنیت اطلاعات شخصی اشخاص، برای بیمه‌گذاران خود فراهم کنند.
وی هم چنین به شرکت‌های بیمه‌ای تاکید کرده است که تمامی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود را پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی ایران صادر کرده و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه را از طریق ارسال پیامک، کد یکتا، آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمه‌نامه از بیمه مرکزی ایران و نیز از آن شرکت را به بیمه‌گذاران خود اعلام کنند.
سلیمانی در این ابلاغیه اعلام کرده است که شرکت‌های بیمه‌ای تمامی فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمه‌نامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمه‌نامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت را بدون نیاز به ارائه بیمه‌نامه فیزیکی انجام دهند.
رییس کل بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه‌ای را موظف کرده است که این موارد را از طرق مقتضی به اطلاع بیمه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان برسانند.

فراهم آوری شرایط لازم برای ارائه خدمات بدون ارایه بیمه‌نامه

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که تمامی شرکت‌های بیمه‌ای از اول خردادماه زیر ساخت‌های لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز فراهم آورند.

‌به گزارش ایبِنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، غلامرضا سلیمانی امیری به شرکت‌های بیمه‌ای ابلاغ کرد که به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات چهار گانه زیر را انجام دهند.

بر اساس این گزارش رییس شورای عالی بیمه در این ابلاغیه شرکت‌های بیمه‌ای راموظف کرده است تا زیرساخت‌های لازم برای دسترسی و اخذ الکترونیکی تمامی اطلاعات بیمه‌نامه شخص ثالث صادره را با حفظ امنیت اطلاعات شخصی اشخاص، برای بیمه‌گذاران خود فراهم کنند.

وی هم چنین به شرکت‌های بیمه‌ای تاکید کرده است که تمامی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود را پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی ایران صادر کرده و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه را از طریق ارسال پیامک، کد یکتا، آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمه‌نامه از بیمه مرکزی ایران و نیز از آن شرکت را به بیمه‌گذاران خود اعلام کنند.

سلیمانی در این ابلاغیه اعلام کرده است که شرکت‌های بیمه‌ای تمامی فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمه‌نامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمه‌نامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت را بدون نیاز به ارائه بیمه‌نامه فیزیکی انجام دهند.

رییس کل بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه‌ای را موظف کرده است که این موارد را از طرق مقتضی به اطلاع بیمه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان برسانند.

منبع : ایبنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.