کد خبر : 210049
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 - 10:43
دیدگاه‌ها برای علت خشک نکردن لباسشویی دوو بسته هستند

علت خشک نکردن لباسشویی دوو

علت خشک نکردن لباسشویی دوو

در گذشته بسیاری از ماشین های لباسشویی تنها قابلیت شستشوی لباس را داشتند و خشک شدن لباس ها بعد از شستشو با پهن کردن آن در مقابل نور مستقیم آفتاب انجام میشد. اما امروزه بیشتر لباسشویی های موجود در بازار قابلیت خشک کردن لباس ها بعد از شستشو را دارند. دوو یکی از برندهای موفق

در گذشته بسیاری از ماشین های لباسشویی تنها قابلیت شستشوی لباس را داشتند و خشک شدن لباس ها بعد از شستشو با پهن کردن آن در مقابل نور مستقیم آفتاب انجام میشد. اما امروزه بیشتر لباسشویی های موجود در بازار قابلیت خشک کردن لباس ها بعد از شستشو را دارند. دوو یکی از برندهای موفق در حوزه تولید لوازم خانگی است که ماشین لباسشویی های متنوعی را با قابلیت خشک کردن لباس ها تولید و به بازار عرضه می کند.

اما علت خشک نکردن لباسشویی دوو چیست؟ در برخی از مواقع ممکن است ماشین لباسشویی دوو قادر به خشک کردن لباس نباشد. در این وضعیت باید برای بررسی  و تشخیص علت خشک نکردن لباسشویی دوو اقدام شود. در این مطلب به بررسی چند علت خشک نشدن لباس در لباسشویی دوو می پردازیم؛ تا بتوانید در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی برای عیب یابی و تعمیرات آن اقدام کنید.

اختلال در عملکرد برخی از قطعات لباسشویی دوو

در سال های گذشته اغلب ماشین های لباسشویی با چرخش مداوم سبد به آب گیری و خشک کردن لباس می پرداختند؛ اما امروزه تغییرات زیادی در ساختار لباسشویی های مدرن ایجاد شده است. برای مثال امروزه برخی از لباسشویی های موجود در بازار، از سیستم هایی برخوردار هستند که با تولید گرما باعث خشک شدن سریع لباس ها در لباسشویی می شوند. با توجه به عملکرد لباسشویی دوو و قطعات به کار رفته در آن، ممکن است از کار افتادن قطعات متعددی منجربه خشک نشدن لباس در لباسشویی دوو شود.

علت خشک نکردن لباسشویی دوو ممکن است به دلیل خراب شدن قطعاتی چون المنت هیتر، کلید خشک کن، برد الکترونیکی، ترموستات و فیور حرارتی باشد.  در صورتی که علت خشک نکردن لباسشویی دوو خراب شدن قطعات ذکر شده باشد، باید برای تعمیرات لباسشویی دوو با آی پی امداد تماس حاصل شود. تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات لباسشویی دوو می توانند بعد از عیب یابی، با تعمیر یا تعویض قطعه آسیب دیده، به رفع مشکل خشک نکردن لباسشویی دوو بپردازند.

تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی دوو

گاهی ممکن است علت خشک نکردن لباسشویی ، اختلال در عملکرد سایر بخش های ماشین باشد. برای مثال ممکن است به دلیل تخلیه نشدن آب از دیگ لباسشویی، عمل خشک کردن لباس ها توسط ماشین لباسشویی دوو انجام نگیرد. تخلیه نشدن آب از لباسشویی دوو به دلایل متعددی مانند خراب شدن شیر برقی، مسدود شدن لوله تخلیه، خراب شدن برد الکترونیکی، مسدود شدن پروانه و خراب شدن پمپ لباسشویی اتفاق بیفتد. در صورتی که مشکل تخلیه نشدن آب از لباسشویی رفع شود، عمل خشک کردن لباس ها با کیفیت بالایی انجام می شود.

تنظیمات اشتباه ماشین لباسشویی دوو

سومین علت خشک نکردن لباسشویی دوو، تنظیمات اشتباه این دستگاه است. امروزه تمام ماشین های لباسشویی موجود در بازار از پنل یا دکمه های متعددی تشکیل شده اند که از طریق آن ها می توان تنظیمات دستگاه را متناسب با نوع لباس ها تغییر داد‌. چنانچه تنظیمات خشک کردن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو به شکل صحیح اعمال نشود؛ ممکن است این عمل در لباسشویی به خوبی انجام نشود. مصرف کنندگان می توانند متناسب با میزان لباس های موجود در لباسشویی و جنس آن ها، تنظیمات خشک کردن لباسشویی دوو را به بهترین نحو اعمال کنند و از بروز این مشکل جلوگیری کنند.

علت خشک نکردن لباسشویی دوو

وارد کردن حجم زیادی لباس به داخل لباسشویی دوو

 

توجه نداشتن به میزان ظرفیت ماشین لباسشویی و وارد کردن حجم زیادی از لباس به داخل این دستگاه، چهارمین علت خشک نکردن لباسشویی دوو است. متاسفانه بسیاری از افراد بدون توجه به ظرفیت لباسشویی، داخل آن را با حجم زیادی از لباس پر می کنند. این عمل اشتباه باعث می شود تا عمل شستشو و خشک کردن لباسشویی به دلیل ضعیف بودن گردش لباس ها، به درستی انجام نشود.

علاوه بر این؛ سنگین کردن لباسشویی دوو باعث می شود تا موتور دستگاه برای چرخاندن لباس ها فشار زیادی را تحمل کند و بسوزد. برای جلوگیری و رفع علت خشک نکردن لباسشویی دوو ناشی از سنگین شدن مخزن، بهتر است کمتر از سه چهارم از حجم دیگ را با لباس پر کنید.

پایین آمدن سرعت چرخش ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دوو زمانی می تواند لباس های درون دیگ را بعد از شستشو خشک کند که از سرعت چرخش بالایی برخوردار باشد. چنانچه سرعت چرخش ماشین لباسشویی پایین باشد، لباس ها به درستی آب گیری نمی شوند و بعد از اتمام فرآیند خشک کردن، همچنان خیس باقی می مانند. دلایل متعددی مانند پاره شدن تسمه، گرفتگی تسمه، شل شدن تسمه یا سوختن خازن باعث پایین آمدن سرعت چرخش این دستگاه و در نتیجه خشک نشدن لباس در لباسشویی می شود.

نامناسب بودن محل قرارگیری لباسشویی دوو و گردش جریان هوا

در برخی از مواقع علت خشک نکردن لباسشویی دوو، نادرست بودن محل قرارگیری لباسشویی و نامناسب بودن گردش جریان هوا است. ماشین لباسشویی دوو تنها زمانی می تواند عملکرد مناسبی داشته باشد که جریان هوای مطلوبی در اطراف آن وجود داشته باشد. اگر گردش جریان هوا در اطراف لباسشویی دوو مناسب نباشد، گرما یا حرارت لازم برای خشک شدن لباس ها تامین نمی شود و لباس ها بعد از اتمام مراحل خشک کردن همچنان خیس باقی می مانند. البته این مشکل معمولاً در لباسشویی های دوقلوی برند دوو دیده می شود.

نوسانات جریان برق ساختمان

اگر به دنبال تشخیص علت خشک نکردن لباسشویی دوو هستید؛ بهتر است نگاهی به جریان برق ساختمان بیندازید. در بسیاری از موارد نوسانات جریان برق ساختمان باعث می شود تا در عملکرد لباسشویی دوو اختلال ایجاد شود. در واقع ماشین لباسشویی و بسیاری از لوازم برقی موجود در منزل، تنها با اندازه خاصی از ولتاژ کار می کنند و اگر نوسانات جریان برق، باعث کاهش ولتاژ شود، دستگاه کارایی خود را از دست می دهد و خاموش می شود.

در صورتی که با مشکل نوسان جریان برق همراه هستید؛ می توانید از یک تکنسین برق بخواهید تا با عیب یابی و تعمیرات برق کشی ساختمان، به رفع مشکل خشک نشدن لباس ها در لباسشویی دوو بپردازد.

چه راه حلی برای پیشگیری از مشکل خشک نشدن لباس در لباسشویی دوو وجود دارد؟

علت خشک نکردن لباسشویی دوو

خشک نشدن لباس در لباسشویی دوو نشان دهنده اختلال در عملکرد این دستگاه است. با توجه به اینکه لباسشویی از لوازم خانگی پرکاربرد به شمار می آید، پیشنهاد می شود با جلوگیری از مشکل خشک نشدن لباسشویی دوو، نسبت به آسیب دیدگی جدی این دستگاه اقدام شود. برخی از راه های جلوگیری از خشک نشدن لباس در لباسشویی دوو عبارت است از:

  1. توجه به ظرفیت استاندارد لباسشویی و پر کردن لباس تا سه چهارم مخزن
  2. سرویس ماشین لباسشویی دوو و تعویض قطعات آسیب دیده
  3. قرار دادن لباسشویی در محیطی مناسب و جفت نکردن آن با دیوار
  4. تعویض به موقع فیلتر و تمیز کردن لوله تخلیه آب
  5. روشن کردن ماشین لباسشویی در ساعاتی غیر از زمان اوج مصرف انرژی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.