کد خبر : 211532
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 12:08
دیدگاه‌ها برای علت تفاوت قیمت لوله داربست در بازار بسته هستند

علت تفاوت قیمت لوله داربست در بازار

علت تفاوت قیمت لوله داربست در بازار

لوله داربست (Scaffolding pipe) یکی از مهم‌ترین اجزای سازه داربستی است که شاکله اصلی آن را تشکیل می‌دهد. سازه‌های داربستی به منظور افزایش ایمنی و راحتی نیروهای مشغول به کار در ساختمان‌‌های در حال احداث یا تعمیر نصب می‌شوند. مقاطع مورد نیاز جهت برپایی سازه داربستی نیز لوله داربست و بست داربست است که می‌بایست

لوله داربست (Scaffolding pipe) یکی از مهم‌ترین اجزای سازه داربستی است که شاکله اصلی آن را تشکیل می‌دهد. سازه‌های داربستی به منظور افزایش ایمنی و راحتی نیروهای مشغول به کار در ساختمان‌‌های در حال احداث یا تعمیر نصب می‌شوند. مقاطع مورد نیاز جهت برپایی سازه داربستی نیز لوله داربست و بست داربست است که می‌بایست از کیفیت لازم برخوردار باشند تا امنیت افراد به ‌طور کامل تضمین شود. علاوه بر کیفیت، قیمت لوله داربستی نیز برای ساختمان‌سازان اهمیت دارد. هم‌اکنون، لوله‌های داربست با قیمت متفاوتی در حال عرضه هستند که این تفاوت قیمت، گاها باعث سردرگمی خریداران می‌شود. در این راستا، به علت تفاوت قیمت لوله داربست در بازار پرداخته‌ایم و همین‌طور در ادامه، بهترین روش جهت خرید لوله داربستی با قیمت ارزان را شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

قیمت لوله داربست

قیمت لوله داربست همچون سایر مقاطع صنعتی عرضه‌شده در بازار مانند پروفیل آهنی و یا میلگرد آجدار به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از نحوه تولید و مشخصات فنی محصول گرفته تا شرکت سازنده آن، همگی بر بهای لوله داربست تاثیر می‌گذارند. در واقع، شرکت‌ها و مراکز تولیدکننده لوله‌های داربست با توجه به سیاست‌ها و استراتژی‌های خود و از طرفی دیگر، با احتساب خصوصیات عمومی و فنی لوله‌ها، اقدام به قیمت‌گذاری آن‌ها می‌کنند. به همین دلیل، شاهد عرضه لوله‌های داربستی برندهای داخلی و خارجی با خصوصیات فنی یکسان؛ اما با قیمت متفاوت هستیم.

علت تفاوت قیمت لوله داربست در بازار

علت تفاوت قیمت لوله داربست در بازار

همان‌طور که اشاره شد، علت تفاوت قیمت لوله داربست در بازار به مواردی همچون ویژگی‌های فنی و استراتژی برند سازنده آن بازمی‌گردد که در قسمت زیر، این موارد را با جزئیات بیشتری شرح داده‌ایم:

  • نوع لوله داربست

لوله داربست در دو نوع درزدار و بدون درز تولید و عرضه می‌شود. این لوله‌ها از نظر نحوه تولید با یکدیگر فرق می‌کنند و هرکدام با قیمت ویژه‌ای ارائه می‌شوند. در واقع، هزینه تولید لوله داربست درزدار کمتر از مدل بدون درز است که البته مقاومت کمتری هم دارد. بنابراین، اگر قصد خرید لوله داربست بسیار مقاوم را دارید، بایستی نوع بدون درز آن را انتخاب کنید. ضمن اینکه لوله‌های بدون درز در بازار با نام لوله مانیسمان شناخته می‌شوند و به دلیل تحمل فشار و ماندگاری بالا طرفداران بسیاری دارند.

  • جنس و رنگ لوله داربست

لوله داربست، قابل ‌تولید با متریال مختلفی همچون ورق سیاه و استیل است. اکثر تولیدکنندگان معمولا با بهره‌گیری از ورق سیاه اقدام به تولید لوله‌های فولادی داربستی می‌کنند. لوله‌های داربست ساخته‌شده با استیل نیز مقاوم‌تر از لوله‌های تولیدشده با ورق سیاه هستند و با قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسند. افزون بر این، لوله‌های داربستی که رنگ‌آمیزی شده‌اند، ماندگاری و مقاومت بهتری دارند و ارزش آن‌ها نیز بیشتر از لوله‌های بدون رنگ است.

  • اندازه و وزن لوله داربست

یکی دیگر از عواملی که باعث تفاوت قیمت لوله‌های داربست در بازار شده است، بحث اندازه و وزن آن‌ها است. هر لوله داربستی دارای ابعاد طولی، ضخامت و وزن مشخصی است. ابعاد طولی لوله‌های داربست با توجه به کاربردشان از 3 تا 6 متر است. ضخامت دیواره‌های آن نیز حدود 2 الی 3.2 میلی‌متر است که البته امکان تولید لوله با ضخامت بیشتر از این حد نیز وجود دارد. علاوه بر این، لوله‌های داربستی از نظر وزن به دو گروه سبک و سنگین تقسیم می‌شوند که طبیعتا، لوله‌های سنگین با قیمت بالاتری ارائه می‌شوند. (وزن لوله در روند قیمت‌گذاری آن اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا قیمت هر شاخه لوله بنا بر وزن آن تعیین می‌شود.)

  • برند تولیدکننده لوله داربست

برندهای ایرانی متعددی به تولیدکنندگان لوله‌های داربستی پیوسته‌اند که این موضوع باعث عرضه انواع لوله با قیمت متفاوت شده است. ضمن اینکه، مراکز تولیدی جهت قیمت‌گذاری هر یک از محصولات خود به مسائلی نظیر زمان تولید و مخارج آن دقت می‌کنند. از آنجایی هم که قیمت لوله‌های داربستی بر مبنای وزنشان حساب می‌شود در ابتدا بایستی تعداد لوله مدنظر خود را تعیین کنید. سپس، با توجه به تعداد لوله‌های داربستی مورد نظرتان اقدام به مقایسه قیمت برندهای مختلف و درصد رضایت مشتریان آن‌ها نمایید. توجه به این موارد باعث می‌شود، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

علت تفاوت قیمت لوله داربست در بازار

خرید لوله داربست با قیمت ارزان

خرید لوله داربست با قیمت ارزان یکی از درخواست‌های مشتریان محترم است که در راستای آن، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است. یکی از این تدابیر، فراهم شدن امکان خرید لوله داربستی دست دوم است. (البته لوله داربستی کارکرده بایستی از کیفیت لازم برخوردار باشد.) در واقع، از آنجایی که لوله‌های داربستی به صورت موقت در سازه نصب می‌شوند و کاربری ثابتی ندارند می‌توان مدل کارکرده آن‌ها را خریداری کرد یا اینکه لوله‌ها را از مرکزی معتبر اجاره نمود. داربست بازار یکی از مراکز اصلی فروش و اجاره لوله‌های داربستی باکیفیت در ایران است و این مقاطع را با قیمت مناسب در اختیار ساختمان‌سازان و صنعتگران محترم کشور قرار می‌دهد.

جمع بندی

لوله داربست (Scaffolding pipe) یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوله‌های موجود در بازار است که انواع مختلفی دارد و بالطبع، امکان خرید آن با قیمت‌های متفاوت وجود دارد. یکی از مهم‌ترین علت تفاوت قیمت لوله داربست در بازار مربوط به برند سازنده آن و استراتژی‌هایش می‌شود. هر برندی با توجه به زمان ساخت و سبک تولید محصولات خود و به علاوه، سود مورد نظرش اقدام به قیمت‌گذاری لوله‌های داربستی می‌کند. از مشخصات فنی که باعث تفاوت قیمت لوله‌ها در بازار شده است می‌توان به مدل، جنس، اندازه و وزن آن‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، کاربران محترم می‌توانند با خرید لوله داربست دست دوم یا اجاره لوله‌ها در هزینه‌های جاری خود تا حد زیادی صرفه‌جویی کنند. به عبارت بهتر، لوله‌های داربستی جزو مقاطع موقت ساختمان هستند؛ به همین خاطر، بسیاری از کارفرمایان جهت صرفه‌جویی اقتصادی اقدام به اجاره آن‌ها در یک بازه زمانی مشخص می‌کنند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.