کد خبر : 211555
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 12:36
دیدگاه‌ها برای طلاق توافقی در سال 1402 بسته هستند

طلاق توافقی در سال 1402

طلاق توافقی در سال 1402

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که زوجین در مورد شرایط و جزئیات آن به توافق می‌رسند و یک توافقنامه طلاق امضا می‌کنند. این توافقنامه شامل مسائلی مانند تقسیم دارایی‌ها، حضانت فرزندان (در صورت داشتن فرزندان)، نفقه همسر یا فرزندان، و دیگر امور مرتبط با طلاق است. مهمترین مزیت طلاق توافقی این است که این

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که زوجین در مورد شرایط و جزئیات آن به توافق می‌رسند و یک توافقنامه طلاق امضا می‌کنند. این توافقنامه شامل مسائلی مانند تقسیم دارایی‌ها، حضانت فرزندان (در صورت داشتن فرزندان)، نفقه همسر یا فرزندان، و دیگر امور مرتبط با طلاق است.

مهمترین مزیت طلاق توافقی این است که این فرآیند اغلب سریعتر و کم هزینه‌تر از یک طلاق نزاعی است، زیرا همسران توافق می‌کنند و بدون نیاز به رفتار به دادگاه، مسائل خود را حل می‌کنند.

برای طلاق توافقی، معمولاً به یکوکیل طلاق توافقینیاز دارید تا به شما در تدوین توافقنامه و توضیح قوانین مرتبط کمک کند. همچنین، توافقنامه باید با قوانین محلی سازگار باشد تا قابل اجرا باشد. بهترین راه برای شروع این فرآیند این است که با یک وکیل متخصص در زمینه طلاق توافقی مشورت کنید تا به شما راهنمایی کند و در تدوین توافقنامه به شما مشاوره دهد.

مراحل طلاق توافقی

گفتیم که صدور حکم ، مستلزم انجام یک سری از تشریفات است. لذا اگر زن و مردی بخواهند به صورت کاملا سازش آمیز یا اصطلاحا توافقی از یکدیگر جدا گردند باید مراحلی را طی کنند در ادامه این مراحل را یک به یک شرح خواهیم داد.

 مرحله اول: مراجعه به سامانه نوبت دهی طلاق

یکی از آنها یا هر دو آنها باید به سامانه ثنا مراجعه کنند و مشخصات اصلی خودشان را وارد نمایند.

 مرحله دوم: انتخاب یک مرکز مشاوره

این مراکز زیر نظر بهزیستی و دادگستری هستند. حکمی که کارشناسان این مراکز ارائه می دهند بر پیشبرد فرایند طلاق تاثیر گذار است. کارشناسان خانواده مقیم در این مراکز وظیفه دارند تا به زوجین مشاوره دهند و حتی شرایط را برای سازش میان آن دو تعدیل نمایند. گفتنی است که جلسات مشاوره در بازه زمانی ۵۰ روزه به انجام می رسند و تعداد جلسات میتواند ۱ الی ۵ جلسه باشد.

 مرحله سوم: اخذ گواهی

این گواهی می تواند گواهی سازش و یا گواهی عدم سازش باشد. حکم طلاق در صورتی صادر خواهد شد که مراکز زیر نظر بهزیستی و دادگستری گواهی مبنی بر عدم انصراف از طلاق را صادر نمایند.

 مرحله چهارم: صدور دادخواست

دادخواست طلاق باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی فرستاده شود و به دادگاه خانواده ارسال گردد.

 مرحله پنجم: صدور حکم طلاق

بعد از ارسال دادخواست طلاق مبنی بر عدم سازش میان زوجین به دادگاه خانواده، حکم طلاق صادر می شود.

 مرحله ششم: ثبت طلاق

بعد از صدور حکم طلاق زوجین می توانند ظرف مدت ۱ الی ۳ ماه به به یکی از دفاتر رسمی طلاق مراجعه کرده و طلاق توافقی را به ثبت برسانند. از اینرو مدت زمان آن، بین ۲ الی ۳ ماه برآورد می شود

هیچ زوجی برای اجرای هیچ کدام از زیر مجموعه های طلاق ( طلاق از جانب مرد، طلاق از جانب زن و طلاق توافقی) نمی تواند خودسرانه به دفاتر ثبت طلاق مراجعه نماید. و اجرای این حکم حتما نیازمند طی شدن مراحل و صادر گشتن رای از دادگاه است. از سوی دیگر هیچ دفترخانه ای نمی تواند صیغه طلاق توافقی را جاری نماید. مگر به شرط صدور رای دادگاه

مدارک لازم برای طلاق توافقی

طلاق توافقی در سال 1402

برای انجام طلاق توافقی چه توسط خود زوجین و چه توسط وکیل طلاق توافقی ایشان داشتن این مدارک اجباری است:

  • کارت ملی زوجین
  • شناسنامه زوجین
  • سند ازدواج
  • برگه عدم امکان سازش
  • متن توافقنامه طلاق توافقی

برای طلاق چند شاهد لازم است؟

پس از اینکه دادگاه حکم طلاق را صادر کرد لازم است تا هر یک از طرفین ( زن و شوهر) با همراه داشتن دو شاهد به دفترخانه ثبت طلاق و ازدواج مراجعه کنند و صیغه طلاق را جاری نمایند. در همین زمینه و در ماده ۱۱۳۴ قانون مدنی آمده: طلاق باید به صیغه طلاق و در حضور لااقل دو نفر مرد عادل واقع گردد. گفتنی است که برای پذیرفتن شهادت این دو شاهد وجود شرایطی الزامی است.

شاهدان طلاق باید چه شرایطی را داشته باشند؟

مرد بودن :  جنسیت شاهدان حتما باید مذکر باشد و بایستی به سن قانونی ( ۱۸ سال) رسیده باشند.

عادل بودن : عادل در اینجا به کسی اطلاق می شود که اهل گناه نباشد. گناه کبیره انجام ندهد و اصراری بر انجام گناه صغیره نداشته باشد.

زن و شوهر را بشناسد : شاید فکر کنید هر کسی که مرد، عادل و عاقل باشد می تواند به عنوان شاهد طلاق کاندید گردد. گفتنی است که علاوه بر تمامی این شروط وی باید زن و شوهر را بشناسد. البته شناخت دقیق در اینجا مورد نظر ما نیست و منظور از شناخت، دانستن نام زن و شوهر و تفکیک آنها از یکدیگر می باشد.

طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور

در ماده ۶ قانون مدنی در همین زمینه آمده است: قوانین مربوط به احوال شخصیه از قبیل نکاح و طلاق و اهلیت اشخاص و ارث در مورد کلیه اتباع ایران ولو اینکه مقیم در خارج باشند مجری خواهد بود.

با این حال اگر زن و شوهر ایرانی که ازدواج شان در ایران به ثبت رسیده است و هر دو مقیم خارج از کشور هستند برای طلاق به سازش برسند. می توانند به کنسولگری، سفارت و یا دفتر حافظ منافع ایران در خارج از کشور مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت نمایند.

همچنین می توان این کار را به واسطه ی وکیل طلاق توافقی نیز به انجام رساند. کافی است طرفین وکالت پرونده خود را به وکلای مجموعه بسپارند تا وکیل در اسرع وقت مراحل را به انجام رسانده و حکم طلاق را از دادگاه دریافت نماید.

اگر زوجین و یا یکی از آنها در خارج از کشور سکونت داشته باشند برای گذراندن مراحل طلاق می بایست به یکی از وکلای مجوعه وکالت داده و مدارک مربوطه را ارسال بنماید .

وکیل نیز بواسطه ی وکالت اخذشده دادنامه طلاق را اخذنموده و سپس در صورتی که وکالت در اجرای صیغه طلاق را نیز دارا باشد آن را یه ثبت رسمی میرساند لازم به ذکر می باشد در وکالت نامه های تنظیمی علاوه بر موارد پیش فرض ذکر چند نکته نیز لازم و ضروری می باشد که می بایست بدان اضافه گردد که عبارت است از

  • وکالت در قبول بذل مهریه
  • وکالت در بذل مهریه
  • حق اعتراض به رای و همچنین اسقاط تجدید نظرخواهی وفرجام خواهی
  • تعیین و تکلیف حضانت فرزند در صورت وجود فرزند ی که درسن حضانت می باشد ‌

وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی در سال 1402

وکیل طلاق توافقی  یکوکیل خانواده است که در فرآیند طلاق توافقی به شما کمک می‌کند. او نقش مشاوری در این فرآیند دارد و مسائل حقوقی مرتبط با طلاق را برای شما راهنمایی می‌کند. نقش اصلی وکیل طلاق توافقی عبارت است از:

  1. مشاوره: وکیل طلاق توافقی به شما مشاوره می‌دهد و جزئیات مختلف مرتبط با طلاق را برایتان توضیح می‌دهد. او به شما کمک می‌کند تا تصمیمات درستی بگیرید.

  1. تدوین توافقنامه: وکیل توافقی توافقنامه طلاق را برای شما تدوین می‌کند. این توافقنامه جزئیاتی را مانند تقسیم دارایی‌ها، نفقه، حضانت فرزندان، و دیگر مسائل مرتبط با طلاق را شامل می‌شود.

  1. نمایندگی در دادگاه: اگر نیاز به حضور در دادگاه برای تایید توافقنامه یا مسائل مرتبط با طلاق داشته باشید، وکیل شما به عنوان نماینده شما در دادگاه عمل می‌کند.

  1. حل اختلافات: اگر در طول فرآیند طلاق اختلافاتی پیش آید، وکیل به شما در حل آن‌ها کمک می‌کند و از حقوق شما دفاع می‌کند.

اگر به دنبال وکیل طلاق توافقی هستید، بهتر است با چند وکیلمشاوره حقوقی تلفنیداشته باشید

وکیل طلاق خوب کیست؟

وکیل طلاق توافقی باید ویژگی‌ها و مهارت‌های خاصی داشته باشد تا بتواند به شما در انجام طلاق توافقی بهترین خدمات را ارائه دهد. ویژگی‌هایی که یک وکیل طلاق توافقی باید داشته باشد عبارتند از:

  1. تخصص در طلاق توافقی: وکیل باید تخصص کامل در زمینه طلاق توافقی داشته باشد و تجربه کافی در انجام این نوع طلاق‌ها را داشته باشد.
  2. فهم عمیق از قوانین محلی: وکیل باید دقیقاً قوانین و مقررات محلی مرتبط با طلاق را بشناسد و بتواند مشاوره‌های دقیقی در این خصوص ارائه دهد.
  3. مهارت‌های مذاکره: وکیل باید مهارت‌های بالایی در مذاکره داشته باشد تا بتواند به نفع شما در توافق با همسرتان عمل کند.

  1. حساسیت به مسائل انسانی: این فرآیند برای همه طرفین انسانی بوده و وکیل باید از حساسیت به مسائل انسانی داشته باشد و بتواند به مشکلات احساسی مرتبط با طلاق پاسخ دهد.
  2. تعهد به مشتری: وکیل باید به تعهد و پایبندی به مشتری خود دارایی داشته باشد و به شما در طول فرآیند طلاق حمایت کند.
  3. قدرت تفکر تحلیلی: او باید قادر به تحلیل مسائل حقوقی و اقتصادی مرتبط با طلاق باشد تا به شما کمک کند تصمیمات درستی بگیرید.
  4. هماهنگی و ارتباط خوب: وکیل باید از هماهنگی خوب با شما و ارتباط موثر با همسرتان بهره‌برداری کند تا فرآیند طلاق به خوبی پیش برود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.