کد خبر : 209137
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 14:53
دیدگاه‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی بسته هستند

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

هنگامی که درمورد دکوراسیون داخلی صحبت می‌شود در ذهن افراد یک محیط شیک و زیبا که بصورت اصولی طراحی و معماری آن صورت گرفته است، تصویرسازی می‌شود. این دکوراسیون باید بگونه‌ای باشد به محیط علاوه بر زیبایی، دارای آرامش نیز باشد. از این رو طراحان دکوراسیون داخلی موظفند همانطور که زیبایی و لوکس بودن محیط

هنگامی که درمورد دکوراسیون داخلی صحبت می‌شود در ذهن افراد یک محیط شیک و زیبا که بصورت اصولی طراحی و معماری آن صورت گرفته است، تصویرسازی می‌شود. این دکوراسیون باید بگونه‌ای باشد به محیط علاوه بر زیبایی، دارای آرامش نیز باشد.

از این رو طراحان دکوراسیون داخلی موظفند همانطور که زیبایی و لوکس بودن محیط را مدنظر قرار می‌دهند، آرامش و آسایش لازم برای کار یا زندگی افراد را مورد توجه قرار دهد. در ادامه درمورد بهترین دکوراسیون و طراحی که می‌توان به یک محیط بخشید، بیشتر توضیح خواهیم داد.

دارا بودن اطلاعات کافی در زمینه اصول زیبایی شناسی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی محیط می‌باشد. با رعایت این اصول می‌توان تاثیرات بسیاری بر کیفیت محیط داخلی بگذاریم.

لازم به ذکر است جهت انتخاب یک شرکت طراحی داخلی معتبر در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی، بازسازی خانه تهران ، بازسازی ساختمان و … باید پروژه‌ها و نمونه کارهای آنها را مورد بررسی قرار دهید.

نظم در دکوراسیون داخلی

برای بوجود آوردن آرامش برای یک محیط بایستی از عناصر آزاردهنده یا زیاده روی در استفاده از یک عنصر دوری کنیم و در صورت رخ دادن این اتفاق، قادر باشیم با استفاده از شیوه‌های اصولی دکوراسیون داخلی از این موضوع جلوگیری کنیم.

استفاده از پنجره دوجداره و عایق‌های صوتی و … یکی از المان‌هایی است که تاثیر زیادی در  ایجاد آرامش بر یک محیط تاثیرگذار می‌باشد.

آلودگی صوتی یکی از مشکلاتی است که اکثر مردم با آن درگیر بوده و هنگام انتخاب یک محیط برای زندگی یا کار، به آن توجه زیادی دارند. به همین دلیل برطرف کردن این موضوع برای طراحان اهمیت بسیار بالایی دارد.

آشفتگی بصری و ناهماهنگی عناصر، از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشت و از طراحی داخلی نادرست جلوگیری نمود.

عدم وجود هارمونی در دکوراسیون داخلی،‌سبب ایجاد ناهماهنگی و آشفتگی بصری در محیط خواهد شد و در نتیجه منجر به عدم برخورداری از نظم کافی و طراحی نامناسب خواهد بود.

پروژه‌هایی طراحی طراحی غیراصولی دارند، پس از مدتی از چشم افراد افتاده و آنها را آزرده می‌کند و بدون این که دلیل‌ آن را بدانند دکوراسیون خانه را تغییر خواهند داد و هزینه‌های اضافی برای خود بوجود خواهند آورد.

سعی کنید با شنخت کافی أصول زیبایی شناسی، محیطی زیبا و آرامش بخش را برای افراد ایجاد کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی

هدف از دکوراسیون داخلی

در واقع طراحی داخلی چیزی وسیع‌تر از دکوراسیون داخلی محیط است. در تعریف آکادمیک این موضوع، طراحی داخلی یک موضوع دانش بنیان می‌باشد که می تواند با استفاده از اصول تخصصی، کیفیت محیطی خانه و محیط کار را افزایش دهد.

به گفته فرانسیس د. ک. چینگ، یکی از مهم ترین اهداف درونی دکوراسیون داخلی: بهبود عملکرد زیبایی شناسی فضای داخلی و اصل دگرگونی ذهنی را غنی می کند.

اگر این اهداف در طراحی داخلی رعایت شود، می تواند کمک زیادی کند و سبک زندگی استفاده کنندگان از محیط را بهبود بخشد.

 

 مراحل دکوراسیون داخلی یک محیط

در دکوراسیون داخلی در گام اول باید ایده ها و انتظارات خود را از طرح دکوراسیون ایده آل خود در این قسمت یادداشت کنید، بدون کاهش و بدون فیلتر تصور کنید و تا مرحله فیلتر ایده های خود را به طراح داخلی خود اطلاع دهید.

در مرحله بعد طراح حرفه‌ای باید علاوه بر محدودیت های حفاظت از محیط زیست، ویژگی ها و عناصر موجود فضا را به طور کامل در فرآیند طراحی ادغام کند و در نهایت با در نظر گرفتن محدودیت ها، روش های موجود طراحی داخلی را در نظر بگیرد. از این ترفند برای اطمینان از بهترین دکوراسیون داخلی خانه ( مانند ( دکوراسیون آشپزخانه ) یا محیط کار خود استفاده کنید.

در مواردی که در بالا ذکر شد، حضور یک مشاور و طراح داخلی موفق به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرید و اساساً میانبری برای رسیدن به این هدف محسوب می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی

چیمان در دکوراسیون داخلی

در چیدمان دکوراسیون داخلی باید به اندازه کافی از طرح پروژه و نوع فعالیت کاربر پروژه اطلاعات لازم را داشته باشیم. با درک درست از برنامه ها و اقدامات می توان خطوط درست را ترسیم کرد و بهترین تمهیدات را ایجاد کرد.

دسترسی به پلان یک طرح شامل دو رویکرد می‌شود:

در صورت درست بودن روابط فضایی و وجود نقشه و مکان مناسب برای کار کافی است نقشه موجود را گرفته و با ترسیم در برنامه‌های نرم‌افزاری تخصصی به بهترین شکل ممکن آن را ترسیم کنید. در این مرحله جایگزین های طراحی محیطی مختلفی تهیه می شود که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را خواهند داشت و با اولویت بندی نقاط ضعف و قوت نقشه ها، نقشه ای نزدیک به سبک زندگی کاربر و محیطی با کیفیت مناسب تهیه می شود.

یکی از مزیت های این مرحله این است که کاربران طرح‌های مختلف را می بینند و با دیدی روشن بهترین طرح‌ها را انتخاب می‌کنند، یعنی گزینه ای که آلودگی کمتری برای محیط زیست و ارزش فضایی بیشتری برای افراد فراهم می کند.

در صورتی که طرح فعلی چیدمان مناسبی نداشته باشد یا شیوه زندگی تغییر کند، به همین ترتیب فعالیت های کاهش و افزایش در پروژه، در صورتی که نیاز به تغییر طرح باشد، در این صورت ابتدا موارد لازم از طرح اولیه برداشت خواهد شد.

پس از آن با درنظر گرفتن فعالیت های جدید خانواده، جایگزین های مناسبی تدوین می شود و بعد از انتخاب بهترین پلان برای پروژه، شروع به چیدمان آن خواهیم کرد. این شیوه در واقع در دو مرحله برای حصول بهترین نتایج صورت خواهد گرفت.

پس از انتخاب طرح مناسب که بتواند بیشتر فضای مورد نیاز را پوشش دهد. حالا می توانیم مبلمان خانه را بشکلی صحیح و اصولی بچینیم. یک چیدمان مناسب باید معیارهای لازم را داشته باشد و هر قسمت از محیط تعریف خاص خود را از چیدمان داشته باشد.

نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی منزل

چیدمان حول یک نقطه که منجر به ایجاد یک نقطه کانونی می شود می تواند محیطی مناسب برای گردهمایی و گفتگوی خانوادگی ایجاد کند، یعنی با چیدمان صحیح به راحتی بتوانیم فعالیت مفید حرکت و گفتگو را فعال کنیم.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، به نوع چیدمان صحیح که به دنبال آن هستید، علاوه بر نقشه و چیدمان محیط بستگی دارد. حال اگر می‌خواهید محیطی ایده‌آل برای یک گردهمایی خانوادگی ایجاد کنید، مراکز اصلی و قرارگیری آنها می‌تواند شما را به اهدافتان نزدیک‌تر کند.

چیدمان صحیح و اصولی برای ایجاد یک محیط، آرایش U شکل است که اعضای خانواده به شکل نیم دایره (U) کنار هم می نشینند و از طریق فرصت های بصری صحبت می کنند.

نقطه کانونی دیگر، نقطه کانونی ایجاد شده توسط شومینه است. بسته به نوع چیدمان اطراف شومینه، سه حالت مختلف فضا داریم که هر کدام برای فعالیت خاصی مناسب است.

و نوع دیگری از چیدمان اطراف شومینه مانند نقطه کانونی تلویزیون است. چیدمان مبلمان چند نفره در اطراف شومینه می تواند به ایجاد فضای دورهمی کمک بسیاری کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.