کد خبر : 211998
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 15:24
دیدگاه‌ها برای صرامی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی: شرکت اصفهان کف‌ریز اولین و تنها تولید کننده ملی چرخ منوبلوک قطار در کشور است بسته هستند

کوروش جم

صرامی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی: شرکت اصفهان کف‌ریز اولین و تنها تولید کننده ملی چرخ منوبلوک قطار در کشور است

صرامی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی: شرکت اصفهان کف‌ریز اولین و تنها تولید کننده ملی چرخ منوبلوک قطار در کشور است
بورس تایمز: احمد صرامی مدیرعامل شرکت اصفهان کف‌ریز: تولید چرخ منوبلوک با استانداردهای بین المللی در راس امور ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت اصفهان کف‌ریز گفت: تولید چرخ منوبلوک با استانداردهای بین المللی در راس امور ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری بورس تایمز، شرکت دانش‌بنیان اصفهان کف‌‌ریز، با بیش از ۳۵ سال سابقه ساخت و تولید محصولات فولادی، در زنجیره تامین و خودکفایی کشور مشارکت دارد. این شرکت پس از کسب موفقیت در سازماندهی پرتره انتقال آب جنوب کشور و با استفاده از تجربه دو دهه فعالیت حرفه‌ای تولیدات صنعتی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با در نظر گرفتن استراتژی تعالی سازمانی و بهره‌مندی از دانش درون سازمانی از سال ۱۳۹۴ اقدام به تولید چرخ یکپارچه انواع قطار برای اولین بار در ایران کرد. تولید موفقیت‌آمیز بانداژ واگن باری و مسافربری نیز، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات این شرکت به عنوان اولین شرکت خصوصی تولید کننده این محصول در کشور، افزوده است.

احمد صرامی، مدیرعامل شرکت اصفهان کف‌ریز در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با اشاره به سال تاسیس این شرکت گفت: شرکت اصفهان کف‌ریز از سال ۱۳۶۳ کار خود را آغاز و از ابتدای فعالیت با هدف رفع نیازهای اساسی صنعت داخلی کشور عزیزمان ایران گام برداشته است.

او افزود: در حال حاضر شرکت اصفهان کف‌ریز اولین و تنها تولید کننده ملی چرخ منوبلوک قطار در کشور است. این شرکت پس از پشت سر گذاشتن مسیری پر چالش سرانجام در سال ۱۳۹۹موفق شد به تکنولوژی پیچیده تولید چرخ منوبلوک قطار دست یابد و پس از آن از سال ۱۴۰۰ تولید انبوه این محصول استراتژیک را در خط تولید خود به ثمر رساند.

مدیرعامل شرکت اصفهان کف‌ریز با اشاره به تاریخچه خط تولید این شرکت ادامه داد: بانداژ چرخ قطار یکی دیگر از تولیدات این شرکت است که در صنعت حمل و نقلی ریلی تهیه می‌شود. در سال‌های گذشته نیز تولیداتی همچون انواع فلنج‌ها و رینگ‌های فولادی در حوزه صنایع نفت و گاز، نیروگاهی و آبرسانی جزء سبد محصولات این شرکت بوده است.

احمد صرامی گفت: در حال حاضر بر اساس نوع نیاز و سفارشات جاری، سه نوع چرخ منوبلوک قطار مربوط به واگن‌های باری در دستور کار خط تولید کارخانه قرار دارد که عبارتند از چرخ منوبلوک IK42-A11 (چرخ منوبلوک BA004 سایز 920)، چرخ منوبلوک IK42-A12 (چرخ منوبلوک طرح قدیم سایز 920) و چرخ منوبلوک IK42-A2 (چرخ منوبلوک روسی سایز 957).

او افزود: در این شرکت همواره درکنار تولیدات روتین، موضوعات تحقیق و توسعه در راستای افزایش تنوع محصولات بالاخص در حوزه صنایع ریلی وجود داشته است.

مدیرعامل شرکت اصفهان کف‌ریز با اشاره به خط تولید منوبلوک ادامه داد: چرخ منوبلوک لوکوموتیو به صورت پایلوت در خط تولید ساخته می‌شود و چرخ منوبلوک مسافری نیز علاوه بر تولید one-day production در جریان اخذ تاییدات مربوطه از راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

صرامی گفت: هنگامی که استاندارد بین‌المللی چرخ قطار را ورق بزنید، در بررسی الزامات کیفی و فنی این محصول به سادگی متوجه می‌شوید که با چه محصول خاص و با ضریب ایمنی بالایی مواجه هستید. تنوع و تعداد تست‌ها و آزمون‌های تعیین شده برای چرخ منوبلوک حاکی از اهمیت بالا در حفظ ایمنی سیر بوده که این الزامات باید توسط آزمون‌های مختلف متالورژیکی، شیمیایی و مکانیکی و همچنین انواع بازرسی‌ها و کنترل‌های غیرمخرب مورد ارزیابی قرار گیرند.

او افزود: از آنجایی که از ابتدای مسیر تحقیق و توسعه جهت دستیابی به تکنولوژی تولید چرخ منوبلوک، سیاست و هدف‌گذاری این مجموعه رسیدن به تولید انبوه، رفع نیاز صنایع حمل و نقل ریلی داخلی و مهم‌تر از همه صادرات محصول تولید شده به اروپا بوده است، زیرساخت‌ها و شالوده بخش‌های آزمایشگاه متالورژی و کنترل کیفیت این محصول به شکلی بنا نهاده شد که بتوانیم به طور ایده آل کلیه الزامات استاندارد بین‌المللی EN 13262 را پوشش داده و محصول تولیدی ما از هر حیث مورد تایید و قابل بهره‌برداری در ناوگان ریلی کشورهای توسعه یافته باشد.

مدیرعامل شرکت اصفهان کف‌ریز ادامه داد: ما در مسیر استخراج تکنولوژی و تولید چرخ منوبلوک، تولیدات کشورهای متعددی از جمله تولیدکنندگان مطرح اروپایی و آسیایی را مورد بررسی قرار دادیم و در این بین با محصولاتی مواجه شدیم که با وجود اینکه بر اساس استانداردهای منطقه‌ای بودند، استانداردهای بین‌المللی را نداشتند و در بازار تولید و عرضه شده بودند. مجموعه اصفهان کف‌ریز از ابتدای تولید چرخ منوبلوک، استانداردهای بین المللی ذکر شده برای این محصول را در راس امور خود قرار داد و در پایش‌های مستمر و حاضر نیز از تطابق همه جانبه منوبلوک با الزامات استاندارد بین‌المللی اطمینان حاصل کرده است.

صرامی گفت: شرکت اصفهان کف‌ریز با پایداری در کیفیت و ایجاد سهولت در امر تامین محصولات خود توانسته نظر مصرف‌کنندگان خارجی را جلب کند و نزدیک به یک سال است که طی قراردادی با یکی از شرکت‌های حمل و نقل مسافری کشور روسیه، محصول بانداژ چرخ تراموا را به این کشور صادر می‌کند. همچنین طی و بازدیدهای صورت گرفته توسط یکی از مراکز تامین کننده چرخ‌های منوبلوک مسافری در کشور ترکیه و توافقات حاصل شده، طی چند ماه آینده صادرات چرخ منوبلوک مسافری به کشور ترکیه نیز آغاز خواهد شد. گفتنی است در حال حاضر بر اساس خط مشی تعریف شده سازمان، در حال تکمیل زیرساخت‌های لازم برای صادرات محصولات ریلی به کشورهای اروپایی نیز هستیم.

او با اشاره به تولید دیگر محصولات صنعت حمل و نقل ریلی افزود: به طور همزمان چندین پروژه توسعه سبد محصولی در شرکت اصفهان کف‌ریز تعریف و در حال اجرا است. یکی از این پروژه‌ها مربوط به تولید هسته چرخ‌های بانداژدار بوده و از آنجایی که پیشتر هسته چرخ قطار را به صورت prototype تولید کرده‌ایم، با متقاضیان و مصرف کنندگان این محصول در حال مذاکراتی جهت تولید مجدد و تامین نیاز مخاطبان خود هستیم.

مدیرعامل شرکت اصفهان کف‌ریز ادامه داد: همانگونه که در نمونه محصولات نمایشگاهی این دوره در غرفه مجموعه ما مشاهده می‌شود، یکی دیگر از پروژه‌های تعریف شده در خط تولید کف‌ریز مجموعه چرخ و محور است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این محصول به زودی در سبد محصولی ما قابل ارائه به مشتریان است و قطعا در آینده نزدیک نیز مخاطبان ما شاهد محصولات متنوع دیگر نیز خواهند بود.

صرامی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه شرکت اصفهان کف‌ریز گفت: در حال حاضر بر اساس سنجش‌های صورت گرفته و با زیرساخت‌های ایجاد شده در مجموعه، ظرفیت تولید سالانه شرکت اصفهان کف‌ریز در حوزه محصولات ریلی برابر ۱۷ هزار محصول شامل ۱۰ هزار حلقه چرخ منوبلوک و ۷ هزار حلقه بانداژ است، که بنا به چشم‌اندازهای تعریف شده و هدف گذاری‌های صورت گرفته تصمیم گرفته‌ایم میزان ظرفیت تولید سالانه کل محصولات ریلی را با برنامه‌ریزی مشخصی به تعداد ۲۵ هزار محصول در سال برسانیم.

او در پایان اضافه کرد: درخصوص نرخ‌گذاری محصولات تولیدی همواره مسائلی چون شرایط بازار و قیمت مواد اولیه، از مهم‌ترین و موثرترین آیتم‌ها به شمار می‌آیند و در آینده نیز با افزایش ظرفیت تولید سالانه در مجموعه اصفهان کف‌ریز، مطمئنا شاخص‌های ذکر شده تاثیرگذار و تعیین کننده در موضوع نرخ‌گذاری خواهند بود.

گفتی است، شرکت اصفهان کفریز، در هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، حضور بسیار چشمگیری دارد و امضا تفاهم نامه و برگزاری سمینار از بخش های فعالیت این شرکت در این دوره از نمایشگاه است.

عکس و خبر: کوروش جم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.