کد خبر : 209766
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 - 15:21
دیدگاه‌ها برای شیر و جک هیدرولیک بسته هستند

شیر و جک هیدرولیک

شیر و جک هیدرولیک

نیرویی وارد بر روغن داخل یک استوانه کوچک است. این نیرو موجب انتقال روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ می شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار آورده و موجب بلند شدن بار روی استوانه می‌شود.داخل ساختمان این جک ، روغن تقریبا تراکم ناپذیر می باشد و نیروی وارد بر خود را انتقال می دهد. مایعات

نیرویی وارد بر روغن داخل یک استوانه کوچک است. این نیرو موجب انتقال روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ می شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار آورده و موجب بلند شدن بار روی استوانه می‌شود.داخل ساختمان این جک ، روغن تقریبا تراکم ناپذیر می باشد و نیروی وارد بر خود را انتقال می دهد.
مایعات تقریبا تراکم ناپذیر هستند که این خصوصیت باعث شده که مایعات، وسیله مناسب جهت تبدیل کردن و منتقل کردن کار باشند. پس می شود با استفاده از آن ها، ماشینهایی ساده با نیروی محرک خیلی کم که  نیروی مقاوم خیلی زیادی را جابه جا کند،طراحی کرد.

کاربردهای جک هیدرولیک

  • بلند کردن ماشین‌آلات سنگین
  • ماشینهای کمپرسور
  • جرثقیل ها
  • پالایشگاه ها
  • حفاریهای زیر زمینی
  • برج سازی و معماری
  • و…..

افزایش عمر مفید جک های هیدرولیکی

هزینه تعمیرو نگهداری جک‌های هیدرولیک در کارخانه‌ها یا ماشین‌آلات، قسمتی از هزینه‌های اصلی نگهداری سیستم می باشد. در اکثر موارد، یک چهارم از خرابی تجهیزات مکانیکی به دلیل  طراحی و استفاده از آنهاست. برای مثال از هر یکی از چهار جک هیدرولیک، در محل نامناسب، نصب و استفاده می‌ شود؛ این امر موجب کاهش یافتن عمر مفید جک هیدرولیک خواهد شد.

موارد تعمیری جک هیدرولیک

شافت‌های خم شده

احتمال دارد به علت قطر شافت نامناسب، مقاومت مواد و وضعیت نصب جک خم شود. خمیدگی در شافت جک، باعث می شود بار بیش از اندازه به کاسه نمد شافت وارد شده و به زودی آن را خراب کند.

سیلندرهای متورم شده

با  نازک بودن بدنه و یا مناسب نبودن مواد بدنه سیلندر، فشارهای وارد بر آن زیاد شده و سیلندر متورم می شود. وقتی بدنه جک متورم می‌شود، ترانس بین کاسه نمد پیستون و دیواره سیلندر، از بین رفته و روغن، نشت می‌کند. نشت روغن، موجب فرسودگی سریع کاسه نمد شده و حرارت افت فشار در قسمت بالای پیستون، عمر کاسه نمد را کم می کند.

تشدید فشار

نیروی پدید آمده توسط یک شیر هیدرولیک و شیر پنوماتیک حاصل فشار و سطح (F=P×A) است. در یک جک دوطرفه معمولی، سطح مؤثر پیستون و در نتیجه نیروی به وجود آمده در دوطرف جک، برابر نیست. به بیانی دیگر، سطح مؤثر در سمت دسته پیستون (شافت) یک جک اگر نصف سطح مؤثر در سمت بالای پیستون باشد، نیروی حاصل نیز نصف نیروی سمت بالای پیستون (با فرض ثابت بودن فشار) خواهد بود.

نامناسب بودن رینگ‌های پیستون

اگر سطوح بین کاسه نمدهای پیستون جک، از کفایت لازم برای فشارهای اعمالی به جک برخوردار نباشند، بارهای اضافی وارده بر جک، به کاسه نمدهای پیستون وارد آمده و باعث خرابی زودرس و تغییر شکل آنها می‌شود.

پرداخت سطح دسته پیستون

تأثیر بسیار زیادی بر عمر کاسه نمد خواهد داشت. اگر پرداخت سطحی آن بسیار زیاد باشد، بر اثر کاهش روغنکاری سطوح، عمر مفید کاسه نمد نیز کاهش می‌یابد. اگر زبری سطح دسته پیستون زیاد باشد، ورود آلودگی‌ها باعث ایجاد نشتی در کاسه نمد جک خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.