کد خبر : 97739
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 11:03

شرکت گری‌اسکیل چگونه باعث رشد قیمت بیت کوین می‌شود؟

شرکت گری‌اسکیل چگونه باعث رشد قیمت بیت کوین می‌شود؟

شرکت گری‌اسکیل چگونه باعث رشد قیمت بیت کوین می‌شود؟چند روز مانده به آغاز دوره آزادسازی فروش سهام صندوق گری اسکیل (Grayscale)، اظهار نظرها در رابطه با تاثیر این بازگشایی بر قیمت بیت کوین افزایش یافته است. یکی از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال می‌گوید با آغاز دوره بازگشایی سرمایه‌گذاران صندوق گری اسکیل برای بازپرداخت وام‌های خود نیاز به خرید مجدد بیت کوین دارند و همین موضوع می‌تواند سبب افزایش قیمت شود.
به گزارش کوین دسک، با به پایان رسیدن محدودیت‌هایی که گری اسکیل برای فروش سهام صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین خود در نظر گرفته است، این احتمال وجود دارد که بازار تا حدودی رشد کند.
تعدادی از تحلیل‌گران و سرمایه‌گذران بازار ارزهای دیجیتال می‌گویند ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران گری اسکیل مجبور شوند تا مقداری بیت کوین خریداری کنند، تا بتوانند مبلغ لازم برای بازپرداخت وامی‌هایی که با آن خریدهای اصلی صندوق را انجام داده‌اند بازپرداخت کنند.
یک شرکت فعال در زمینه ارزهای دیجیتال به نام امبر گروپ (Amber Group) در توییتر خود نوشته است:
زمزمه‌های نزولی بسیاری درباره برداشته شدن محدودیت‌های معاملات صن..

شرکت گری‌اسکیل چگونه باعث رشد قیمت بیت کوین می‌شود؟

چند روز مانده به آغاز دوره آزادسازی فروش سهام صندوق گری اسکیل (Grayscale)، اظهار نظرها در رابطه با تاثیر این بازگشایی بر قیمت بیت کوین افزایش یافته است. یکی از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال می‌گوید با آغاز دوره بازگشایی سرمایه‌گذاران صندوق گری اسکیل برای بازپرداخت وام‌های خود نیاز به خرید مجدد بیت کوین دارند و همین موضوع می‌تواند سبب افزایش قیمت شود.

به گزارش کوین دسک، با به پایان رسیدن محدودیت‌هایی که گری اسکیل برای فروش سهام صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین خود در نظر گرفته است، این احتمال وجود دارد که بازار تا حدودی رشد کند.

تعدادی از تحلیل‌گران و سرمایه‌گذران بازار ارزهای دیجیتال می‌گویند ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران گری اسکیل مجبور شوند تا مقداری بیت کوین خریداری کنند، تا بتوانند مبلغ لازم برای بازپرداخت وامی‌هایی که با آن خریدهای اصلی صندوق را انجام داده‌اند بازپرداخت کنند.

یک شرکت فعال در زمینه ارزهای دیجیتال به نام امبر گروپ (Amber Group) در توییتر خود نوشته است:

زمزمه‌های نزولی بسیاری درباره برداشته شدن محدودیت‌های معاملات صندوق بیت کوین گری اسکیل به گوش می‌رسد و این در حالی است که به آسانی از کنار این نکته عبور می‌کنیم که پرداخت‌هایی که از طریق بدهی تامین می‌شوند در نهایت خریدهای آنی را در پی دارند.

پیش‌بینی ماه گذشته کارشناسان بانک جی‌پی مورگان (JPMorgan) با این موضوع تناقض دارد؛ بزرگ‌ترین بانک آمریکا گفته بود که با به پایان رسیدن محدودیت‌های فروش سهام صندوق گری اسکیل، ارزش سهام این صندوق و قیمت بیت کوین کاهش خواهد یافت.

کارشناسان جی‌پی مورگان به رهبری نیکولاس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، در ۲۴ ژوئن (۳ تیر) با انتشار مطلبی اعلام کردند:

فروش سهام صندوق بیت کوین گری اسکیل در پایان یک دوره ۶ ماهه که در ماه‌های ژوئن (تیر) و ژوئیه (مرداد) انجام می‌شود، می‌تواند خلاف جهت بیت کوین حرکت کند و به طور کلی سبب شکل‌گیری یک فشار نزولی در بازار بیت کوین و سهام صندوق بیت کوین گری اسکیل شود.

با این حال اکنون که در آستانه برداشته شدن محدودیت‌ها قرار داریم کارشناسان ارزهای دیجیتال به مخالفت با این فرضیه پرداخته‌اند. با وجود این‌که فروش سهام صندوق بیت کوین گری اسکیل می‌تواند منجر به کاهش و از بین بردن سرمایه‌های جدید شود، به نظر می‌رسد که تاثیر منفی این پدیده با خرید مجدد بیت کوین در بازار آنی تاحدودی جبران می‌شود.

جف دورمن (Jeff Dorman)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت آرکا (Arca)، که در زمینه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، این هفته در گزارشی نوشت:

بزرگ‌ترین برداشت محدودیت‌ها [برای فروش سهام] تا ۲ ماه دیگر اتفاق می‌افتد و این می‌تواند منجر به فروش گسترده سهام صندوق بیت کوین گری اسکیل در بازار آزاد شود.

او همچنین گفته است که این اتفاق می‌تواند منجر به افزایش فشار خرید در بازار بیت کوین شود و هرکس که سهام صندوق گری اسکیل خود را بفروشد مجدداً بیت کوین می‌خرد تا بتواند از تفاوت بین قیمت سهام و قیمت بیت کوین به نفع خود استفاده کند.

نمودار حجم فروش سهام صندوق بیت کوین گری اسکیل در دوره‌های بازگشایی

برداشته شدن محدودیت‌ها می‌تواند اتفاق قابل‌توجی باشد، چراکه معاملات سهام صندوق گری اسکیل در سال‌های اخیر و تا اوایل سال ۲۰۲۱ بسیار پرطرفدار بوده است. به گفته جی‌پی مورگان، صندوق بیت کوین گری اسکیل در دسامبر ۲۰۲۰ (دی ۹۹) ۲ میلیارد دلار ورودی داشته که یک رکوردی تاریخی باری این صندوق است. یک ماه پس از آن، در ژانویه (بهمن) نیز حجم ورودی صندوق گری اسکیل به ۱.۷ میلیارد دلار رسید.

سرمایه‌گذاران نهادی و ثروتمند که از اعتبار بیشتری برخوردار هستند می‌توانند مستقیماً سهام صندوق بیت کوین گری اسکیل را با ارزش خالص دارایی تقبل کنند. در این مورد ارزش خالص دارایی بسیار وابسته به قیمت بیت کوین است. آنها این کار را به شکل خصوصی و با پرداخت بیت کوین و یا دلاری انجام می‌دهند که یا به خودشان تعلق دارد و یا آن را قرض گرفته‌اند. پس از برداشته شدن محدودیت‌های ۶ ماه این سهام در بازار ثانویه به فروش می‌رسد که در آنجا سرمایه‌گذاران خرد نیز به معاملات سهام گری اسکیل دسترسی دارند.

برای مدت طولانی و به دلایل مختلف، سهام صندوق گری اسکیل با احتساب پریمیوم، ۴۰ درصد گران‌تر از قیمت آنی بیت کوین معامله می‌شد. این موضوع برای بسیاری از سرمایه‌گذران فرصت مناسبی برای کسب سود به نظر می‌رسید، به ویژه زمانی که احساسات بازار نزولی می‌شدند. در آن زمان تا حدودی ترس از افت شدید پریمیوم، کاهش نرخ تخفیف و کاهش سود خالص معاملات وجود داشت.

با این حال بازار بیت کوین در ماه‌های اخیر کم‌فروغ بوده است. در ماه فوریه (بهمن) پریمیوم یا اختلاف ارزش صندوق گری اسکیل افزایش یافت و این موضوع انگیزه اندکی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورد تا معاملات سهام این صندوق بار دیگر محبوبیت پیدا کند. داده‌های اسکیو نشان می‌دهد که از روز پنجشنبه، سهام صندوق گری اسکیل با پریمیوم ۱۰.۵ درصد معامله شده است.

اکنون حدود ۶ ماه است که معاملات سهام صندوق گری اسکیل متوقف شده است و قرار است که به‌زودی محدودیت معاملات برداشته شود.

سرمایه‌گذارانی که با قرض کردن بیت کوین در صندوق گری اسکیل سرمایه‌گذاری کرده‌اند اکنون برای بازپرداخت وام‌های خود نیاز به خرید مجدد بیت کوین دارند. به همین ترتیب کسانی که قصد واریز به حساب صندوق را دارند، بیاد اقدام به خرید بیت کوین کرده تا بتوانند موجودی پورتفولیو خود را افزایش دهند.

بنابراین با فرض ثابت ماندن معیارهای مربوط به عرضه، خریدهای مجدد سرمایه‌گذاران پس از برداشته شدن محدودیت‌ها از سوی گری اسکیل، باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد.

بر اساس داده‌های وب‌سایت «bybt.com»، دوره بازگشایی معاملات سهام صندوق گری اسکیل برای این ماه برنامه‌ریزی شده و پیش‌بینی می‌شود که ۴۰,۰۰۰ سهم در این دوره آزاد شود.

یکی از بزرگ‌ترین روزهای آزادسازی سهام در این دوره ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر) است؛ قرار است در این روز ۱۶,۰۰۰ سهم صندوق بیت کوین گری اسکیل عرضه شود. با برداشته شدن محدودیت‌ها معامله‌گران برای خرید به بازارهای آنی هجوم می‌برند تا بیت کوین لازم برای بازپرداخت وام‌ها یا افزایش ارزش سبد سرمایه‌گذاری خود را تأمین کنند، که همین موضوع می‌تواند سبب افزایش قیمت بیت کوین شود.

شرکت گری‌اسکیل چگونه باعث رشد قیمت بیت کوین می‌شود؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • بحران نقدینگی در بیت کوین؛ نشانه‌ای صعودی
  • گری اسکیل ۳ برابر میزان استخراج‌شده در یک ماه بیت کوین می‌خرد
  • گری اسکیل در یک روز ۶۰۰ میلیون دلار بیت کوین خرید
  • شرکت روتشیلد اینوستمنت سهام بیت کوین خود را در صندوق گری اسکیل افزایش داد
  • گری‌اسکیل برای ارائه ETF بیت کوین مصمم است

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.