کد خبر : 51006
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1399 - 11:42

شتاب در افت شاخص بورس

شتاب در افت شاخص بورس

شتاب در افت شاخص بورسبراساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۵۹۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۲ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۴۴۱ واحد کاهش به ۴۱۱ هزار ۹۵۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۵۹۹ واحد افت به ۲۶۹ هزار و ۹۲۵ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۲۰ هزار و ۴۰۹ واحد و شاخص بازار دوم ۹ هزار و ۱۸۱ واحد کاهش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۹۴۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۷۵۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و۴۸۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۵۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۳۸۸ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۳۳۸ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۳۳۲ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) با ۳۱۶ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۹۵ واحد، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) با ۱۸۴ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۱۷۷ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۱۶۹ واحد و بورس کالای ایران (ک..

شتاب در افت شاخص بورس

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۵۹۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۲ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۴۴۱ واحد کاهش به ۴۱۱ هزار ۹۵۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۵۹۹ واحد افت به ۲۶۹ هزار و ۹۲۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۰ هزار و ۴۰۹ واحد و شاخص بازار دوم ۹ هزار و ۱۸۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۹۴۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۷۵۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و۴۸۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۵۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۳۸۸ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۳۳۸ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۳۳۲ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) با ۳۱۶ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۹۵ واحد، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) با ۱۸۴ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۱۷۷ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۱۶۹ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۶۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۲۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۵۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۶۰۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۵۰۹ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۳۴۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۲۴۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۹۴۹ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۹۳۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۰۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۷۲ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۸۳۴ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۳۱ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت و سایپا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه هفت میلیارد و ۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۸ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۲۰۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۷۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۹۱ هزار برگه سهم به ارزش ۳۴ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای فرابورس ایران (فرابورس)،‌ تولید نیروی برق دماوند (دماوند)،‌ مدیریت انرژی تابان هور (وهور)،‌ بیمه تجارت نو (بنو)،‌ بیمه کوثر (کوثر)،‌ بیمه دی (ودی)، اعتباری ملل (وملل)، پخش البرز (البرز)،‌ توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)،‌ نفت پاسارگاد (شپاس)،‌ فرآوری زغال سنگ پرورده طبس (کپرور)،‌ پالایش نفت شیراز (شراز) و آتیه داده پرداز (اپرداز) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پلیمر آریاساسول (آریا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، ‌ فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)،‌ پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.