کد خبر : 43055
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهریور 1399 - 9:57

شاخص بورس منفی شد

شاخص بورس منفی شد

شاخص بورس منفی شدبراساس معاملات امروز بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۹۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۲ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۴۷۴ واحد کاهش به ۴۲۷ هزار ۷۲۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۶۲۲ واحد افت به ۲۸۰ هزار و ۳۶۵ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۱۴۰ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ۲۳ هزار و ۴۱۶ واحد کاهش داشت.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۳۴۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۱۷۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۴۴۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۳۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۴۲۰ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۱۱۳ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۸۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۴۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۶۹۷ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۵۷۴ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۴۵۳ واحد و پتروشیمی شیراز (شراز) با ۳۶۱ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی..

شاخص بورس منفی شد

براساس معاملات امروز بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۹۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۲ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۴۷۴ واحد کاهش به ۴۲۷ هزار ۷۲۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۶۲۲ واحد افت به ۲۸۰ هزار و ۳۶۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۴۰ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ۲۳ هزار و ۴۱۶ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۳۴۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۱۷۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۴۴۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۳۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۴۲۰ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۱۱۳ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۸۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۴۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۶۹۷ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۵۷۴ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۴۵۳ واحد و پتروشیمی شیراز (شراز) با ۳۶۱ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۳۵۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد پالایش نفت تهران (شتران) با چهار هزار و ۶۱۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با سه هزار و ۴۴۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۵۴۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۳۹۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۸۷ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۶۵ واحد، بانک پارسان (وپارس) با یک هزار و ۴۲ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۸۷۰ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۷۵۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۷۲۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۶۱۵ واحد و مبین انرژی خلیج فارس (مبین) هم با ۳۵۳ واحد، تاثیر منفی بر شاخص گذاردند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات ایران، بانک تجارت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۱۶ میلیون و ۴۴۶ هزار برگه سهم به ارزش ۲۳ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۲۰۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۱۲۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۸۵ هزار برگه سهم به ارزش ۴۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بانک دی (دی)،‌ گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)،‌ فرابورس ایران (فرابورس) و ویتانا (غویتا)‌ تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، ‌پالایش نفت لاوان (شاوان)،‌ صنایع ماشین های اداری دماوند (دماوند)،‌ پالایش نفت شیراز (شراز)، اعتباری ملل (وملل)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)،‌ توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)،‌ توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، توکاریل (توریل)،‌ نفت پاسارگاد (شپاس) و بیمه دی (ودی)‌ با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.