کد خبر : 133240
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 14:03

سیستم برق مجتمع های بزرگ چگونه است

سیستم برق مجتمع های بزرگ چگونه است

در عصر تکنولوژی ای که زندگی می کنیم با توجه به مشغله ها و حجمه ی زیاد اطلاعات هر روز نیاز به ما به استفاده از تجهیزات و لوازم هوشمند و به منظور حفظ اطلاعات و سرعت بخشیدن به روند جریان کار بیشتر می شود. یکی از تجهیزاتی که به ما در حفظ اطلاعات و

در عصر تکنولوژی ای که زندگی می کنیم با توجه به مشغله ها و حجمه ی زیاد اطلاعات هر روز نیاز به ما به استفاده از تجهیزات و لوازم هوشمند و به منظور حفظ اطلاعات و سرعت بخشیدن به روند جریان کار بیشتر می شود. یکی از تجهیزاتی که به ما در حفظ اطلاعات و اسناد مهم کمک می کند، قفسه ریلی است که استفاده از ان همراه با خرید تابلو برق صنعتی و کفپوش عایق برق است.

قفسه ریلی چیست

قفسه ریلی نوعی سازه کم حجم، مقاوم و با قابلیت جابجای است که با عملکرد مکانیکی در انواع الکترومکانیکی، هوشمند و ساده با انواع متریال با توجه به محیط کار شما طراحی می شود. امروزه با توجه به حجمه زیاد اطلاعات در فضا های کوچک کارای و حساسیت مدارک و اسناد بایکاگانی بیش از پش نیاز به انواع قفسه ریلی برای مصارف گوناگون احساس می شود.

انواع قفسه ریلی

قفسه های بایگانی از لحاظ نوع کاربرد، نوع تکنولوژی و نوع محیط کارگذاری انواع متنوعی را دارا می باشد. در ادامه به انواع مدل های این قفسه ها می پردازیم.

قفسه ریلی متحرک مکانیکال

این نوع قفسه ها از جنس فلزی و دارای فرمان جهت جالجایی در طرفین فضای خالی مجاور فقسه می باشد. این نوع قفسه ها یکی از مدل های پر طرفدار ساز مان ها و اورگان هایی است که اسناد بایگانی زیاد اما فضای نگه داری گوچکی دارند که این کمد های بایگانی ریلی می توانند، در محیط های کوچک گنجایش فضای مفید راحدااقل دو تا سه برابر کند.

قفسه ریلی برقی

یکی از انواع قفسه ها ی بایگانی، قفسه ریلی برقی است که می توان آن را مدل ارتقا یافته ی مدل قفسه متحرک مکانیکال دانست چرا که تقریبا از لحاظ ظاهری و امکانات شبیه به هم هستند. تفاوت این دو مدل در برقی بودن کمد بایگانی ریلی برقی است که در مراکز دولتی و سازمان های اداری که نیاز به دسترسی سریع و امن به مدارک و اسناد های خود دارد می تواند دسترسی و جابجایی قفسه ها را فقط در 10 ثانیه امکان پذیر سازد.

از ویژگی های قفسه برقی می توان به نور پردازی داخلی برای روشنایی لازم جهت پیداکردن اسناد اشاره کرد. همچنین این قفسه ها دارای برق اضطراری و مصرف انرژی پایی جهت صرفه جویی در مصرف برق است.

قفسه ریلی هوشمند الکترومکانیکال

قفسه ریلی هوشمند از مدرن ترین دستگاه های بایگانی می باشد که تماما از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می برد و امکان امور بایگانی اسناد را در زمان کوتاه و دقت بالا در اختیار کاربران قرار می دهد. قفسه هوشمند از ابزار بایگانی هوشمندی است که در تمامی سازمان ها و ارگان های حساس می تواند نیاز امنیت و سرعت را بر طرف سازد.

این نوع از قفسه های ریلی دارای کامپیوتر داخلی PLC می باشد که به صورت هوشمند قابلیت های ویژه ای نظر موارد زیر در اختیار کاربران بایگانی هوشمند قرار می دهد.

1-تعریف کردن محرمانگی اسناد بین کابین های قفسه های ریلی.

2-امکان دسترسی افراد به قسمت های مختلف کابین بایگانی ریلی.

3-قابلیت جستوجوی بسیار قوی پرونده های براساس اطلاعات تعریف شده.

4-دارای قفل های دیجاتال امنیتی بر اساس استاندارد MITO .

5-جابجایی سریع به صورت سیستم اتوماتیک برقی.

6-میزکار تاشو در کنار هر کابین به منظور بررسی اسناد.

7-دارای برق اضطراری هنگام قطعی برق.

8-مصرف برق پایی و مرقون به صرفه.

مدیریت مصرف برق و قابلیت ذخیره برق اضطراری

با توجه به هوشمند بودن این نوع قفسه ریلی، مسئله امنیت تجهیزات داخلی الکترونیکی و حساست دسترسی دائم به اسناد یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در موقع راه اندازی این دستگاه ها به آن توجه داشت. با خرید تابلو برق صنعتی مخصوص جهت محافظت از تجهیزات الکترونیکی فقسه ریلی و امکان ذخیره برق ژنراتور می توانید مشکل حفظ سلامت و دست رسی دائم در زمان قطع برق را به کلی برطرف نمایید.

 

خرید تابلو برق صنعتی

تابلو برق صنعتی از دستگاه های ضروری در تمامی مصارف صنعتی و ساختمانی بشمار می رود که خرید تابلو برق صنعتی این اطمینان خاطر را به مصرف کنندگان می دهد که در زمان قطعی برق مکرر و نوسانات برق شهری هیچ آسیبی به تجهیزات برقی نمی رسد.

با استفاده از این تابلو برق ها می توان حداکثر توان برق در اختیار واحد های صنعتی و مسکونی را به بهترین شکل مدیرت کرد و همچنین در مصرف برق صرفه جویی نمود.

خرید انواع تابلو برق صنعتی از لحاظ کاربرد

برای خرید تابلو برق صنعتی باید به نحوه ی کارکرد به منظور دارا بودن امکانات لازم برای برطرف نمودن نیاز واحد صنعتی یا مسکونی دقت داشت و تمامی جوانب استفاده از آن را بررسی نمود. در ادامه به انواع تابلوهای پرکاربرد، جهت راهنمایی بهتر برای خرید تابلو برق صنعتی را می پردازیم.

خرید تابلو برق صنعتی هوشمند

برای خرید تابلو برق صنعتی بهتر است با بروزترین تکنولوژی همراه باشید تا در کیفیت و بهینه سازی مصرف برق به مشکل برنخورد. خرید تابلو برق صنعتی هوشمند با بهره گیری از سیستم PLC به شما کمک میکند تا با سرعت و دقت بالا جهت مدیریت توضیع جریان برق و عیب یابی جهت جلو گیری از آسیب به زیر شاخه تجهیزات برقی مصرف کننده را در اختیار داشته باشید.

برق2

از موارد کاربرد این تابلو برق در صنایع حساس و مصارف ساختمانی مانند پشتیبانی قفسه ریلی هوشمند میتوان اشاره کرد.

 

خرید تابلو برق صنعتی چنج آور

برای مدیریت و کنترل برق ورودی در هنگامی قطع و خرابی برق تابلو برق صنعتی مناسب می تواند گزینه ی خوبی برای جلو گیری از از کار افتادن جریان کاری و جابجایی برق ورودی شهری قطع شده با برق ژنراتو ذخیره انرژِی باشد. به علت ویژگی بسیار مفید این تابلو برق ها از آن در مراکزی که بخاطر حساست بالا نیاز به برق دائم دارند استفاده می شود که از این موارد می توان به مراکز دارای دستگاه های بیمارستانی و مراکز پایگانی دارای قفسه ریلی اشاره کرد.

انواع تابلو برق صنعتی چنج آور

این نوع تابلو برق ها به دو دسته ATS و AMF تقسیم میشوند که عمل کرد مشابه دارند با این تفاوت که تابلو های ATS فقط برای جایگزینی دو ورودی برق استفاده میشود اما تابلو های AMF با همان کارای همراه با سیستم کنترل برق پشتیبان دیزل ژنراتور است.

عملکرد این دو تابلو برق صنعتی چنج آور به این صورت است که زمانی که در ورودی شبکه برق اختلالی به وجود آمد و یا ورودی خواموش شد این تالبو ها به صورت اتوماتیک برق جایگزین را که میتواند ژناراتور باشد را روشن میکند، به این صورت که تنظیماتی به منظور استارت ژنراتور در تابلو وجود دارد و با قطع برق به تعداد دفعات تنظیم شده دستور استارت میدهد و اگر در این دفعات روشن نشد دستور استارد کنسل میشود و زنگ خظر به صدا در می آید.

تنظیمات نظارتی ژنراتور

بعد از خرید تابلو برق صنعتی باید بر اساس فاکتور های استاندارد محافظتی تنظیماتی برای نظارت بر عمکرد ژنراتور ها داشته باشند تا سیستم برق جایگزین را در برابر خطرات احتمالی حفظ کند. در زیر موارد مهم این فاکتور ها را شرح میدهیم.

1-حفاظت دیزل ژنراتور در برابر افزایش درجه حرارت روغن.

2-حفاظت ژنراتور در مقابل تغییرات غیرمجاز فرکانس.

3-کنترل و نظارت بر سطح سوخت موجود در داخل تانک روزانه.

4-نظارت و حفاظت دیزل ژنراتور در برابر کاهش فشار روغن، افزایش درجه حرارت آب، دور غیرمجاز، سنسور سطح آب رادیاتور، سنسور سطح گازوئیل و سایر سنسورها.

4-نظارت بر اشکال در سیستم استارت دیزل ژنراتور.

5-نظارت بر سطح ولتاژ و چگونگی شارژ باطری.

6-نظارت بر ولتاژ سه فاز برق شبکه و ژنراتور و حفاظت در مقابل over voltage and under voltage.

7-حفاظت ژنراتور در مقابل خطاهای افزایش بار، اتصال کوتاه، ارت فالت و جابجایی توالی فاز به کمک رله‌های حفاظتی خارجی و داخلی.

حالت های تابلو برق صنعتی چنج آور

تا اینجا با کاربرد و عمکرد تابلو برق چنج اور آشنا شدیم حال می خواهیم به حالات و شرایط اجرای عملیات در مواقع مختلف بپردازیم.

حالت اول: زمانی که برق شهری متصل باشد ژنراتور قطع میباشد و پس از زمان تنظیم شده توسط کاربر کلید مربوط به برق شهر وصل می‌شود.

حالت دوم: این حالت وقتی برق شهری قطع میشود پس از زمان تنظیم شده کارشناس برق کلید مربوط به استارت ژنراتور را در تابلو فعال میکند و برق پشتیبان وارد مدار می‌شود.

حالت سوم: در زمانی که برق شهری وصل شود، بلافاصله برق پشتیبان یا ژنراتور قطع می‌شود و پس از مدت تنظیم شده برق شهر وارد مدار می‌شود.

نکته: زمانی که برق شهر قطع می‌شود، سیستمی باید باشد که دیزل ژنراتور را روشن کرده و بعد از تثبیت ولتاژ و فرکانس کلید ژنراتور را وارد مدار کند که برای این کار می‌توان از یکی از کلیدهای کنتاکتور، کلید اتوماتیک، کلید دوطرفه یا چنج آور موتوردار استفاده کرد.

 

 

خرید تابلو برق صنعتی اصلاح ضریب قدرت

این تابلو برق با نرمال کردن جریان ورودی و برطرف نمودن نوسانات به حفظ ایمنی کاربران و حفظ سلامت دستگاه های برقی حساس بسیار کمک می کند. عملکرد این تابلوها به گونه ای است که با اصلاح جریان راکتیو توسط بانک خازنی خود می تواند هم از بروز حوادث جلوگیری کند و هم در کاهش مصرف برق موثر باشد که خرید تابلو برق صنعتی به همه کاربران حساس به تجهیزات برقی بخصوص مراکز دارا قفسه ریلی برقی بایگانی پیشنهاد می شود.

تجهیزات کاربردی تابلو برق ضریب قدرت

رگولاتور خازنی اصلی ترین قطعه بکار رفته در این تابلو برق ها است که به صورت اتوماتیک مقدار خازن‌های بانک خازن را اندازه گیری و نسبت به نیاز ضریب توان و مقدار ضریب توان در خواستی شبکه به صورت خودکار خازن ها را وارد مدار می کند.

در تابلو های اصلاح ضریب می توانیم از رگولاتور هوشمند به راحتی اطلاعاتی نظیر تعداد دفعات قطع و وصل خازن ها، ثبت تاریخ هشدارها و سنجش دمای محیط داخل تابلو برق را بدست آورد. رگولاتور های هوشمند برای مدیریت بانک های خازنی در دو مدل ۶ و ۱۲ پله در بازار موجود است.

از جمله تجهیزات به کار رفته در تابلو برق صنعتی ضریب قدرت به شرح زیر است.

1-خازن روغنی.

2-خازن خشک.

3-کنتاکتور خازنی.

4-فیوز‌های HRC.

5-رگولاتور.

6-رله.

 

 

استاندارد حفاظتی و عایقی قبل از شروع به کار

به منظور جلوگیری از خسارت های جانی و آسیب به تجهیزات باید تمامی نکات ایمنی بعد از خرید تابلو برق صنعتی باید برسی های لازم توسط متخصص مربوطه انجام شود که به موارد اصلی آن ها در زیر اشاره می کنیم.

1-برسی ولتاژ قبل و بعد از ورد برق توسط نمایشگر

2-ایزوله بودن در حنگام قطع کلید جدا کننده

3-اطمینان از بی برقی و دیشارژ بودن و اتصال به زمین قبل از تعمیر

4-عدم برق دار شدن تصادفی تجهیزات

5-درنظر کرفتن احتمال برق دارشدن مدار اصلی و کمکی و اقدامات ایمنی لازم

6-بسته بودن دریچه ی حفاظتی هادی های برق دار

7-عدم استفاده از رله در مدارهای کنترل به منظور برق دار شدن اتفاقی

8-استفاده از کفپوش عایق برق در مجاور تمامی تجهیزات برق فشار قوی وتابلو برق ها

نقش کفپوش عایق برق

برای جلوگیری از برق گرفتگی  و قطع اتصال به زمین افرادی که در معرض خطر هستند هنگام کار باید روی کفپوش حرکت کنند تا در مقابل شوک‌های الکتریکی که از طریق پا و اتصال به زمین ایجاد می‌شود، محافظت شود. برق‌گرفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که شخص به عنوان قسمتی از مدار الکتریکی جریان برق را از خود عبور دهد، وظیفه ی کفپوش عایق برق این است که این مدار الکتریکی را در زیر پای شخص قطع کند.

استاندارد کفپوش های عایق برق

برای اینکه  از صحت عملکرد یک کفپوش اطمینان حاصل نمود باید دارای استاندارد IEC61111 بوده و تحت آزمون های الکتریکی متداول جهت تعیین ولتاژ شکست میانگین قرار گرفته باشد.ﻛﻔﭙﻮش ﻋﺎﻳﻖ برق ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ روش ﻫﺎى اﻳﻤﻨﻰ ﻛﺎر و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻫﺎى ﻣﺼﺮف ﻃﺮاﺣﻰ و ﺳﺎﺧﺘﻪ  ﺷﺪه و اﻳﻤﻨﻰ ﻣﺼﺮف ﻛﻨﻨﺪه را ﺑﻪ دﻧﺒﺎل داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺗﺎ ﺑﺮﻃﺒﻖ قوانین و مقررات بهداشت کار، ﺗﻮﺳﻂ اﻓﺮاد ﻣﺎﻫﺮ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﻮد.

مشخصات کفپوش عایق برق مناسب

از جمله زایعاتی که موجب رد شدن کیفیت کفپوش عایق برق می شوند عبارت است از: سوراخ های خیلی ریز، شکاف ها، تاول ها، بریدگی، مواد خارجی جاسازی شده رسانا، چین و چروک ها و فضای خالی هوای در تله افتاده که بخصوص مورد آخر می تواند صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. کفپوش عایق برق باید عاری از هرگونه ناصافی های فیزیکی مضر بر روی هر دو سطح باشد، بطوری کلی هر گونه نا صافی مضر که یکنواختی سطوح را از بین برده و باعث برجسته شدن سطوح می شوند قابل قبول نیست.

سازندگان این محصول با بهره گیری از ترکیبات پلیمری ماده جدیدی تولید کردند که بدین صورت محصول بدست آمده علاوه بر داشتن ویژگی غیر قابل مشتعل شدن، از نظر هدایت جریان الکتریسیته نیز به خواص عایقی بسیار بالایی دست یافته اند. دلیل حساسیت استفاده از ترکیبات شیمیایی خاص، اطمینان از ثابت ماندن خواص عایق لاستیک می باشد، چرا که هرگونه ماده افزودنی رنگ ها و فیلرها، مواد محافظ و پروسه پخت در میزان مقاومت الکتریکی لاستیک تأثیر گذار خواهد بود.

خرید کفپوش عایق برق

انواع پوشش جریان کفپوش عایق برق

کفپوش های عایق به منظور کارایی بهتر و دفع بار الکتریکی مناسب محیط مورد استفاده دارای کلاس های مختلفی است که شامل مدل هایی با ویژگی ضد برق فشار قوی ولتاژ بالا با ضخامت بیشتر و ولتاژ پایین با ضخامت کمتر است که دارای خواص ضد لغزش، ضد پوسیدگی، ضد خراش و مقاوم در برابر ضربه و عبور وسایل سیار است. در ادامه مواردی از کلاس های ولتاژی موجود برای مصارف مختلف را معرفی می کنیم.

1-کفپوش عایق برق 400 ولت.

2-فرش عایق برق 1000 ولت.

3-زیر انداز عایق برق 6 کیلو ولت.

4-کفپوش عایق برق 20 کیلو ولت.

5- فرش عایق برق 36 کیلو ولت.

6-زر انداز عایق برق 57 کیلو ولت.

7- لاستیک عایق برق 65 کیلو ولت.

تایید کیفیت کفپوش عایق برق

برق3

به منظور این که کفپوش ها بعنوان عایق برق تایید شوند علاوه بر آزمون های الکتریکی متداول جهت تعیین ولتاژ شکست  میانگین مطابق استاندارد IEC61111 ، باید آزمون های مکانیکی شامل مقاومت در برابر سوراخ شدن، مقاومت در برابر اسید و مقاومت در برابر روغن، آزمون های حرارتی شامل مقاومت برودتی و آزمون تعیین خاصیت ضد اشتعال را طی کنند. آزمون های تایید کیفیت مورد نظر استانداد IEC از قبل زیر است.

آزمون Proof ولتاژ متناوب کفپوش

در این آزمون کفپوش عایقی به ابعاد 100 cm x  100 cm بین دو صفحه فلزی قرار می گیرد و الکترود بالایی به منبع ولتاژ و الکترود پایینی به زمین متصل می شود. ولتاژ با نرخ 1kV/s تا میزان ولتاژ Proof 4 استاندارد افزایش می یابد و به مدت 3دقیقه در این ولتاژ باقی می ماند.

آزمون پایداری ولتاژ متناوب کفپوش

در این آزمون یک نمونه از کفپوش عایق برق به ابعاد 15 cm x 15 cm در داخل یک محفظه و بین دو الکترود برنجی استوانه ای شکل قرار می گیرد.داخل محفظه با روغن ترانس پر می شود و منبع ولتاژ به دو الکترود متصل می سود تا ولتاژ با نرخ 1 kV/sتا میزان ولتاژ پایداری مشخص شده در جدول  4 استاندارد 30kV افزایش می یابد، سپس کاهش می یابد.

در نتیجه استفاده از قفسه ریلی در انواع مختلف بسیار کار آمد و برای مراکز با اطلاعات و اسناد حساس ضروری است چرا که اسناد در استفاده مداوم و در محفظه های غیر استاندارد ممکن است از بین برود. همچنین بسیار منطقی است که خرید تابلو برق صنعتی مناسب و کفپوش عایق برق برای حفاظت از فقسه ریلی در نظر گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار با لوازم الکترونیکی میتوانید به دیگر مقالات ما مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.