کد خبر : 120811
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 16:20

سرمایه پست بانک ایران با تصویب مجمع عمومی فوق العاده بانک به بیش از 16 هزار و 390 میلیارد ریال افزایش یافت

سرمایه پست بانک ایران با تصویب مجمع عمومی فوق العاده بانک به بیش از 16 هزار و 390 میلیارد ریال افزایش یافت

بورس تایمز: با تصویب مجمع عمومی فوق العاده پست بانک ایران در صبح امروز (سه شنبه 23 آذر) ، با افزایش 13 هزار و 157میلیارد ریالی سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ دارایی‌های زمین و ساختمان موافقت شد و سرمایه بانک به بیش از  16 هزار و 390 میلیارد ریال افزایش یافت. به گزارش اداره کل

بورس تایمز: با تصویب مجمع عمومی فوق العاده پست بانک ایران در صبح امروز (سه شنبه 23 آذر) ، با افزایش 13 هزار و 157میلیارد ریالی سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ دارایی‌های زمین و ساختمان موافقت شد و سرمایه بانک به بیش از  16 هزار و 390 میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، مجمع عمومی فوق‌العاده پست بانک ایران با حضور مدیر عامل، اعضای هیات مدیره‏، نمایندگان سهام عدالت، دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی و تعدادی از سهامداران عمده به صورت حضوری و بقیه به صورت آنلاین برگزار شد، افزایش سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی‌ دارایی‌های زمین و ساختمان مورد تصویب قرار گرفت.

دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در این جلسه با اشاره به تغییرات سرمایه بانک در سال‌های گذشته، گفت: با تصویب موضوع افزایش سرمایه بانک در جلسه مجمع عمومی فوق العاده امروز، زنجیره‌های تکمیل خدمات مالی و نهادهای مالی مرتبط با افزایش سرمایه فراهم می شود.

مدیر عامل پست بانک ایران افزود: با افزایش سرمایه ، بانک از نظر مبلغ سرمایه در بازار پول از 9 بانک کشور جلوتر قرار گرفت ؛ یعنی ارتقاء 9 پله ای در بازار پول برای بانک ایجاد شد که یک اندازه ویژه برای بانک ایجاد می کند تا بتواند از این ظرفیت برای توسعه فعالیتهای خود استفاده نماید.

دکتر شیری اظهار داشت: در آخرین تغییرات در سرمایه پست بانک ایران در سال 93، بانک توانست از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت مشهود ، 476 درصد سرمایه خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه زیان انباشته بانک در سال 94، بیش از سه هزار میلیارد ریال بوده است و در شش ماهه اول سال جاری به 516 میلیارد ریال سود تبدیل نماید ، تصریح کرد: اقدامات برای افزایش سرمایه پست بانک ایران از تیرماه سال گذشته آغاز شد ولی سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت خود را منوط به تصویب صورت‌های مالی سال 1399 اعلام کرد.

دکتر شیری افزود: به همین منظور، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بانک و تصویب صورت‌های مالی در مردادماه سال جاری، گزارش افزایش سرمایه به سازمان حسابرسی ارسال شد و پس دریافت گزارش بازرس قانونی و مجوز سازمان خصوصی‌سازی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با افزایش سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار، دوم آذرماه موافقت خود را با افزایش سرمایه بانک ، اعلام کرد.

مدیرعامل بانک جمع مازاد دارایی‌های زمین و ساختمان قابل انتقال به حساب سرمایه پست بانک ایران را بیش از 13 هزار و 587 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این رقم پس از کسر 430 میلیارد ریال به عنوان مالیات ، 13 هزار و 157 میلیارد ریال به حساب سرمایه بانک افزوده می شود.

شیری با بیان اینکه پیش بینی ما این است که بهبود نسبت کفایت سرمایه حاصل از افزایش سرمایه تا پایان سال جاری 4.35 درصد بشود و بتوانیم به نسبت مطلوبی که مد نظر سازمان های نظارتی است برسیم، تصریح کرد: پس از افزایش سرمایه، سقف تسهیلات اعطایی و تعهدات خرد و حداقل تسهیلات و تعهدات کلان به ترتیب به ارقام 826 و یک هزار و 572 میلیارد ریال افزایش می یابد که مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات و تعهدات خرد و پنج درصد سرمایه ثبتی و اندوخته‌های بانک و مجموع خالص تسهیلات و تعهدات کلان اعطایی به هر ذینفع واحد معادل 10 درصد سرمایه پایه بانک تعیین شده است.

بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه بر طبق پیش بینی‌های انجام شده، با افزایش سرمایه ، نسبت دارایی های ثابت به حقوق صاحبان سهام تا 107درصد بالا می رود، اظهار کرد: رقم مطلوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این حوزه 75 درصد تعیین شده است و پست بانک ایران با افزایش سرمایه از این نسبت پیشی می‌گیرد.

وی در پایان افزود: سرمایه فعلی بانک 3 هزار و 233 میلیارد ریال است که با افزایش 13 هزار و 157میلیارد ریالی سرمایه بانک، از محل تجدید ارزیابی‌ دارایی‌های زمین و ساختمان، سرمایه بانک به 16 هزار و 390 میلیارد ریال افزایش می یابد.

پس از پایان گزارش مدیرعامل بانک و حسابرس و بازرس قانونی، افزایش سرمایه پست بانک ایران مورد موافقت اعضاء و سهامداران قرار گرفت .

شایان ذکر است : در پایان جلسه ، تعدادی از سهامداران بانک پرسش های خود را مطرح کردند که از سوی مدیر عامل پست بانک ایران و اعضای هیات رئیسه مجمع پاسخ های لازم ارائه شد.

صمد یوسفی – خبرنگار رسانه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.