کد خبر : 208511
تاریخ انتشار : شنبه 16 مهر 1401 - 18:52
دیدگاه‌ها برای سرعت نوار نقاله به چه پارامترهایی بستگی دارد ؟ بسته هستند

سرعت نوار نقاله به چه پارامترهایی بستگی دارد ؟

سرعت نوار نقاله به چه پارامترهایی بستگی دارد ؟

برای بررسی کردن سرعت نوار نقاله باید پارامترهایی که روی سرعت دستگاه تاثیر می گذرد را بشناسید. مشخصاتی که مربوط به مواد حمل شونده می باشد یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده سرعت دستگاه است. این مطلب توسط متخصص سئوی وبسایت توزین لودسل تهیه شده است. اگر شما نیز در صنعت توزین نوار نقاله هستید

برای بررسی کردن سرعت نوار نقاله باید پارامترهایی که روی سرعت دستگاه تاثیر می گذرد را بشناسید. مشخصاتی که مربوط به مواد حمل شونده می باشد یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده سرعت دستگاه است.

این مطلب توسط متخصص سئوی وبسایت توزین لودسل تهیه شده است. اگر شما نیز در صنعت توزین نوار نقاله هستید و تمایل به همکاری دارید، می توانید با شماره 09360903135 تماس بگیرید.

کشش های اعمال شده روی نوار به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهایی شناخته می ‌شود که سرعت دستگاه را تعیین می ‌کند. ظرفیتی که هر یک از دستگاه ها برای جابجایی بار دارند متفاوت است. بر همین اساس ظرفیت هر یک از دستگاه ها و سیستم های توزین نوار نقاله را زمان خریداری دستگاه باید بررسی کنید.

سرعت جابجایی مواد با نوار نقاله بر اساس نوع مواد

موادی که پودری هستند باید با سرعت زیادی توسط دستگاه توزین نوار نقاله حمل شوند این مواد به ویژه در نقاطی که گرد و غبار زیادی وجود دارد باید سریعا به مکان مورد نظر برسند. موادی که شکننده می باشند امکان دارد سرعت نوار را محدودتر کنند. به همین دلیل سرعت سیستم باید به اندازه ‌ای باشد که مواد شکننده زمان عبور از نوار دچار آسیب نگردند. موادی که نوک تیز هستند باید با سرعت متوسط جابجا شوند. مواد سنگین و نوک تیز به لبه های بخش های متفاوتی که از آنها رد می شوند آسیب وارد می‌ کنند. سرعت بارگیری این دسته از مواد بسیار کمتر از سرعت بارگیری دیگر مواد اولیه است.

محاسبه عرض تسمه نوار نقاله برای بررسی سرعت نوار نقاله

محاسبه عرض تسمه سیستم توزین نوار نقاله یکی از مهم ترین نکاتی است که زمان بررسی سرعت نوار باید به آن توجه داشته باشیم. عرض هر یک از نوارهای نقاله را با واحد اینچ مشخص می کنند. به طور معمول در سرعت مشخص شده اگر عرض هر یک از نوارهای نقاله بالاتر رود نوارها باریک تر می شوند. در این صورت امکان دارد که اندازه قطعات هر یک از آنها از پیش تعیین گردد. عرض نوارهای نقاله باید بر اساس اندازه ‌ای تعیین شود که هر یک از مواد حمل شده با قطعات متفاوت با لبه نوار نقاله ارتباطی نداشته باشند. علاوه بر این مسئله ابعاد داخلی دیوارهای نگهدارنده باید با مواد متفاوت پوشانده شود.

بررسی اندازه قطعات برای محاسبه سرعت نقاله

اندازه قطعات یکی دیگر از نکاتی به شمار می‌ رود که زمان بررسی سرعت سیستم نوار توزین نوار نقاله باید به آن دقت داشته باشید. اندازه قطعات که روی مشخصات نوار نقاله وجود دارد برای قرقره های باربر و همچنین غلطک های انتهایی بررسی خواهد شد. یکی از روش‌ های تعیین کردن عرض نوارها استفاده نمودن از اندازه قطعات مناسب است. در این روش اندازه پیشنهادی که برای عرض های متفاوت مشخص می گردد را می توانید بررسی کنید.

برای زاویه اضافه بارهایی که تا ۲۰ درجه هستند باید از اندازه های پیشنهادی یک سوم استفاده نمایید. جهت ایجاد زاویه اضافه بار  که تا ۳۰ درجه می رود باید از اندازه های یک سوم عرض استفاده نمایید. در صورتی که قطعات تا ۱۰۰% روی نوار قرار می ‌گیرند اندازه پیشنهادی قطعات حدود یک دهم عرض دستگاه توزین نوار نقاله می باشد. روش دیگر جهت تعیین کردن عرض نوار و برای اندازه گیری نمودن قطعات، نمودار استاندارد است. شما می‌توانید نموداری که مربوط به هر یک از سیستم های توزین نوار نقاله می باشد را در وب سایت مشاهده کنید. در این نمودار تمامی نسبت های متفاوت قطعات نشان داده می شود.

ظرفیت نوار نقاله برای محاسبه سرعت نوار نقاله

یکی دیگر از فاکتورهایی که زمان محاسبه سرعت نوار نقاله اهمیت دارد ظرفیت نوار نقاله می باشد. ظرفیت نوار نقاله زمانی که عرض نوار بالاتر می باشد بیشتر می شود. علاوه بر این باید به خوبی بدانید که زاویه اضافه بار و شیب هایی که روی رولیک ها به وجود می آیند تاثیر زیادی روی سرعت می گذارند. سطح مقطع نوارهای نقاله بر اساس صفحه عمود بر آن مشخص می گردد. روی هر یک از نوارهای نقاله یک سرازیری و سربالایی است. مواد را در قسمت صفحه قائم قرار می دهند. این مسئله موجب کاهش پیدا کردن کسینوس زاویه های شیب دار خواهد شد. اما در بسیاری از موارد ظرفیت کمی را به وجود می ‌آورد.

در صورتی که برای هر یک از سیستم های توزین نوار نقاله سطح مشخص شده ای را تعیین کنید ظرفیت آن افزایش پیدا می کند. مقطع مواد باید با دو فرض استاندارد مشخص گردد. یکی از مهمترین موارد این است که بار به وجود آمده روی نوار به قسمت لبه‌ های دستگاه نرسد. علاوه بر این فاصله ای که بین لبه نوار و لبه مواد وجود دارد باید استاندارد باشد. فاصله ای که بین این دو بخش به وجود می‌ آید را بر اساس اینچ تعیین می کنند. نقطه بالایی که روی دستگاه به وجود دارد را باید از لبه های مماس بار بردارید و سپس اضافه بار را محاسبه کنید.

سطح مقطع بار برای محاسبه سرعت نقاله

سطح مقطع بار روی هر یک از نوارهای سیستم توزین نوار نقاله به دو بخش تقسیم می گردد. یکی از بخش ها ذوزنقه ای است و بخش دیگر به صورت اضافه بار مشخص می شود. هر یک از بخش ها در واقع سطح مقطع کلی را نشان می دهند. طبق تحلیل دلیل هر یک از قرقره های قوسی که با اندازه های متفاوت هستند باید عرض نوار در لبه ها مشخص شود. تحلیل استانداردی که مربوط به دستگاه توزین نوار نقاله است روی قرقره های قوسی بر اساس قرقره مرکزی نشان داده می شود

استفاده از استانداردهای اندازه ای برای محاسبه سرعت نوار نقاله

استانداردهایی که مربوط به نحوه استفاده از جدول سرعت نوار نقاله می باشد را باید به خوبی بشناسید و سپس از آن استفاده کنید. جهت استفاده بهینه از این جدول باید ابتدا اضافه بار ماده را مشخص نمایید. دانسیته ماده بر اساس فوت مکعب مشخص می گردد. شکل قرقره ای که با ماده مطابقت دارد یکی از مهم ‌ترین مسائلی است که زمان جابجایی بار اهمیت پیدا می کند. حداکثر سرعتی که مربوط به تسمه نوار نقاله است را باید با سرعت نور محاسبه نمایید. تناژ ماده ای که حمل می شود طبق فوت مکعب به استانداردهای ثانیه ای تبدیل خواهد شد. با توجه به ظرفیت معادل شما می‌ توانید عرض نوار مناسب سیستم توزین نوار نقاله را تعیین نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.