کد خبر : 209311
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 21:19
دیدگاه‌ها برای ساندویچ پانل چیست و چه موادی دارد؟ بسته هستند

ساندویچ پانل چیست و چه موادی دارد؟

ساندویچ پانل چیست و چه موادی دارد؟

در بین تمامی مصالح ساختمانی، اگر بخواهیم به یکی از جدیدترین محصولات اشاره کنیم، احتمالا باید به ساندویچ پانل اشاره کنیم. این نوع مصالح ساختمانی شباهت زیادی به ساندویچ دارند و به همین دلیل به این نام معروف هستند. اما سوال اصلی اینجاست که ساندویچ پانل دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به

در بین تمامی مصالح ساختمانی، اگر بخواهیم به یکی از جدیدترین محصولات اشاره کنیم، احتمالا باید به ساندویچ پانل اشاره کنیم. این نوع مصالح ساختمانی شباهت زیادی به ساندویچ دارند و به همین دلیل به این نام معروف هستند. اما سوال اصلی اینجاست که ساندویچ پانل دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ساندویچ پانل در واقع نوعی سازه پیش ساخته است که در شرایط کارخانه ای ساخته می شود. سبک هستند و به همین دلیل جابجایی و حمل آن آسان است. علاوه بر این، دانلود آنها بسیار راحت تر و راحت تر خواهد بود و به سرعت نصب می شوند. اما هدف اصلی از تولید ساندویچ پانل بهبود کیفیت مصالح ساختمانی و البته افزایش سرعت پروژه ها می باشد.

در ساندویچ پانل از چه موادی استفاده می شود؟

ابتدا برای ساخت این سازه از یک لایه فوم عایق که شبیه فوم پلی یورتان، پلی استایرن یا پشم سنگ است استفاده می کنند، سپس یک ورق فلزی دولایه (آلیاژی، گالوانیزه یا آلومینیوم) را در اطراف عایق قرار می دهند.

این سازه می تواند مصالح را تقویت کند و البته سرعت ساخت پروژه را چندین برابر کند.

در واقع یکی از دلایل اصلی محبوبیت ساندویچ پانل در بین پیمانکاران و سازندگان این است که علاوه بر افزایش سرعت کار، استحکام بسیار خوبی به سازه می دهد.به خصوص در مناطقی که احتمال وقوع زلزله زیاد است، استفاده از ساندویچ پانل می تواند خسارات ناشی از زلزله را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به این ترتیب عمر ساختمان افزایش یافته و هزینه ها کاهش می یابد.

کاربرد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل کاربردها و مزایای زیادی دارد که در یک مقاله کوتاه نمی توان آنها را توضیح داد. همانطور که گفتیم مزیت اصلی ساندویچ پانل افزایش استحکام سازه و در نتیجه کاهش چشمگیر هزینه های ساخت می باشد.

اما کاربرد اصلی ساندویچ پانل چیست؟

در ابتدا باید به ساخت سوله و سردخانه اشاره کرد. سوله ها مکان هایی برای نگهداری مواد غذایی هستند، بنابراین بسیار مهم است که به خوبی عایق بندی شوند. ساندویچ پانل می تواند این کار را به خوبی انجام دهد و به همین دلیل در ساخت سوله بسیار مفید است.

ساخت هرگونه اسکلت فلزی، محوطه بار، سوله و بیمارستان صحرایی، پارکینگ سرپوشیده و …. همچنین از ساندویچ پانل استفاده می کند.

ساندویچ پانل چیست و چه موادی دارد؟

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها به دیوارها و سقف ها تقسیم می شوند. همانطور که از نامش پیداست از ساندویچ پانل سقفی برای پوشش سقف و از ساندویچ پانل دیواری برای دیوارها استفاده می شود.قیمت ساندویچ پانل سقفی نسبت به ساندویچ پانل دیواری گرانتر است زیرا به دلیل پله های موجود در آن از مواد و ورق های بیشتری استفاده شده است.

ساندویچ پانل دیواری

یک ساندویچ پانل دیواری روی دیوار قرار می گیرد. اما از چه طریق؟ خوب اول از همه باید بدانید که ساندویچ پانل دیواری به عنوان عایق، جداکننده و دیوارپوش استفاده می شود. معمولاً عمود بر سازه قرار می گیرد. اما ممکن است لبه هایی نیز وجود داشته باشد. به همین دلیل به صورت نر و ماده ساخته می شوند تا این لبه ها روی هم قرار بگیرند.

به طور کلی در انتخاب متریال ساندویچ پانل دیواری هدف ساختمان در نظر گرفته می شود اما از فوم پلی اورتان با ورق گالوانیزه بیشتر از ساندویچ پانل دیواری استفاده می شود. این نوع ساندویچ پانل یکی از قوی ترین و مستحکم ترین سازه ها محسوب می شود و به همین دلیل در بین سازندگان از محبوبیت بالایی برخوردار است.قیمت ساندویچ پانل پلی اورتان گران تر از پلی استایرن میباشد.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل چیست و چه موادی دارد؟

ساندویچ پانل سقفی

همانطور که از نامش پیداست از ساندویچ پانل سقفی برای ساخت سقف استفاده می شود. نوع و موقعیت نصب ساندویچ پانل سقفی شکل خاصی دارد و باید بار بیشتری را تحمل کند. به همین دلیل، طراحی آنها به صورت مبهم است. ساندویچ پانل سقف اغلب به صورت سه پله و پنج پله طراحی می شود.باید بدانید که پله های ساندویچ پانل ذوزنقه ای هستند. دلیل اصلی این امر به دست آوردن شکل و ظاهر زیباتر است که برای خرید ساندویچ پانل باید این موارد را در نظر بگیریم.

آنچه باید در مورد ساندویچ پانل سقفی بدانید این است که مستقیماً در معرض آب و آفتاب و شرایط آب و هوایی مختلف قرار می گیرند. بنابراین، آنها باید به خوبی بسته شوند. آب بندی پانل های سقفی باید با دقت و ظرافت انجام شود. به همین دلیل ساندویچ پانل ها باید روی هم قرار گیرند و سپس با چسب های مخصوص و اسپری فوم پلی اورتان و در نهایت با صفحات آب بند مخصوص چسبانده شوند. این مرحله بسیار مهم است و نباید آن را دست کم گرفت. ساندویچ پانل های سقفی که از این روش آب بندی استفاده نمی کنند ممکن است در آینده باعث آسیب به مصالح ساختمانی یا ورود آب شوند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.