کد خبر : 208893
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آذر 1401 - 17:17
دیدگاه‌ها برای زیاد خوردن آجیل چه عوارض و خطرهایی برایتان خواهد داشت؟ بسته هستند

زیاد خوردن آجیل چه عوارض و خطرهایی برایتان خواهد داشت؟

زیاد خوردن آجیل چه عوارض و خطرهایی برایتان خواهد داشت؟

یکی از خوراکی هایی که همه در علاقه به آن اتفاق نظر دارند آجیل است. این خوراکی پرطرفدار و خوشمزه عضو جدا نشدنی مهمانی ها و مراسمات است. اما آیا میتوانیم به هر اندازه که دوست داریم از این خوراکی بخوریم؟ آیا زیاد خوردن آجیل موجب تاثیر برعکس آن برای بدن میشود. در این مقاله

یکی از خوراکی هایی که همه در علاقه به آن اتفاق نظر دارند آجیل است. این خوراکی پرطرفدار و خوشمزه عضو جدا نشدنی مهمانی ها و مراسمات است. اما آیا میتوانیم به هر اندازه که دوست داریم از این خوراکی بخوریم؟ آیا زیاد خوردن آجیل موجب تاثیر برعکس آن برای بدن میشود. در این مقاله از سایت بورس تایمز میخواهیم در مورد عوارض مصرف زیاد آجیل با شما صحبت کنیم.

در انتهای مقاله شما را با یک روش بسیار ساده و امن برای خرید آجیل آشنا خواهم کرد تا دیگر نگران کیفیت محصولی که میخرید نباشید و با نشستن در خانه بتوانید آجیل و خشکبار مورد نیاز خودتان را بصورت آنلاین سفارش دهید.

عوارض خوردن زیاد آجیل

آجیل به طور جهانی به عنوان یک غذای سالم در نظر گرفته می شود، زیرا سرشار از چربی های سالم، فیبر، آنتی اکسیدان ها و پروتئین است.

خوردنتنها چند عدد بیشتر از این محصول احتمالاً عوارض جانبی به همراه نخواهد داشت. اما خوردن یک پیاله، هر روز و برای مدت طولانی ممکن است یک انتخاب سالم و درست نباشد. به علاوه، شرایط موجود و رژیم غذایی شما ممکن است آن را بدتر کند.

به همین دلیل، باید از عوارض جانبی آجیل آگاه بود. مصرف بیش از حد آجیل ممکن است باعث مشکلات گوارشی و آلرژی، افزایش وزن و خفگی در کودکان و تشدید زخم شود. اگرچه هیچ دوز مشخصی وجود ندارد، ولی بهتر است بیش از 30 گرم در روز مصرف نکنید.

زیاد خوردن آجیل چه عوارض و خطرهایی برایتان خواهد داشت؟

بررسی سه مورد از عوارض زیاد خوردن آجیل

سه مورد از مهمترین عوارضی که ممکن است مصرف زیاد آجیل برای ما داشته باشد عبارتند از :

  • مشکلات معده
  • افزایش وزن
  • واکنش آلرژیک

در ادامخ به تشریح هر کدام از موارد بالا خواهیک پرداخت.

مشکلات معده

مصرف زیاد آجیل می تواند دستگاه گوارش شما را تحت فشار قرار دهد.

فیبر برای سالم و خوب نگه داشتن سیستم گوارشی شما عالی است. می توانید مقدار کمی – حدود 2 گرم – را در یک مشت آجیل دریافت کنید. این فقط کسری از مصرف توصیه شده روزانه 21 تا 38 گرم است، بنابراین احتمالاً مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مصرف مقدار زیادی فیبر در مدت زمان کوتاه می تواند دستگاه گوارش شما را تحت فشار قرار دهد. اگر باکتری های روده به آن عادت نداشته باشند، در نهایت دچار گاز، اسهال و نفخ خواهید شد. حتی ممکن است گرفتگی معده داشته باشید. برای جلوگیری از این عوارض، اگر قبلاً غذاهای غنی از فیبر مصرف کرده اید، از مصرف بیش از حد آجیل خودداری کنید.

این شامل میوه های کامل، سبزیجات خام، نان گندم کامل، برنج قهوه ای و حبوبات نیز میشود. همچنین ممکن است مکمل فیبر مصرف کنید یا میان وعده هایی با فیبر اضافه شده مصرف کنید. اگر چنین است، آجیل را در حد اعتدال میل کنید.

زیاد خوردن آجیل چه عوارض و خطرهایی برایتان خواهد داشت؟

افزایش وزن

مصرف زیاد آجیل می تواند باعث افزایش وزن شود.

آجیل انرژی زا است. یک فنجان 765 کالری دارد! اما به لطف چربی های سالم و فیبر، آجیل می تواند سطح سیری را نیز افزایش دهد.

نکته کلیدی این است که وقتی سیر شدید غذا نخورید. اگر آجیل بخورید اما خودتان را مجبور کنید یک وعده غذایی کامل نیز بخورید – حتی اگر دیگر گرسنه نباشید – فقط کالری مازاد دریافت می کنید. این امر به ویژه اگر آجیل و غذاهای پرانرژی و فاقد مواد مغذی مصرف کنید، صادق است. وقتی آجیل تنها بخشی از یک انرژی دریافتی سالم و کنترل‌شده باشد، باعث افزایش وزن نخواهد شد.

واکنش آلرژیک

علائم واکنش آلرژیک به آجیل متفاوت است.

اگر به یک محصول حساسیت دارید، خوردن حتی مقدار کمی از آن می تواند باعث ایجاد واکنش شود. وقتی صحبت از آلرژی های غذایی رایج می شود، آجیل های درختی در جایگاه اول قرار می گیرد. بنابراین بسیار مهم است که مراقب باشید. به خاطر داشته باشید که اگر به آجیل های درختی – مانند بادام، گردو یا پسته – حساسیت دارید، احتمال زیادی وجود دارد که به سایر محصولات موجود در دسته بندی آجیل نیز حساسیت داشته باشید. اگر مطمئن نیستید، به متخصص آلرژی مراجعه کنید.

علائم واکنش آلرژیک به آجیل در افراد مختلف متفاوت است. کهیر، قرمزی و خارش جزو علایم شایع هستند. اسهال، درد شکم، عطسه، سرفه خشک و احتقان بینی نیز محتمل است. اگر این عوارض را تجربه کردید، بلافاصله آنتی هیستامین مصرف کنید  و در صورت تشدید علایم حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی شدیدتر شامل تنگی نفس و مشکل در بلع است. گلو و دهان نیز ممکن است آنقدر متورم شوند که نفس کشیدن سخت شود. درد قفسه سینه، نبض ضعیف و افت فشار خون همگی از دلایل نگرانی هستند.

ویژگی های یک آجیل خوب و با کیفیت

هر کدام از ما، دوست داریم محصولی که خریداری میکنیم یک انتخاب درست و صحیح باشد. برای مثال، وقتی برای خرید آجیل به فروشگاه مراجعه میکنیم یا این کار را بصورت آنلاین انجام میدهیم دوست داریم یک محصول با کیفیت، تازه و خوشمزه نصیبمان شود.

در این میان، فروشندگانی هستند که برای به دست آوردن سود بیشتر، حاضرند این حس خوب را از ما بگیرند. این افراد با مخلوط کردن محصولات و اجناس کهنه و ارزان با اجناس و محصولات تازه، و بزک کردن آن در بسته بندی های بزرگ، جنس ارزان را به قیمت جنس خوب و با کیفیت جا میزنند و با قیمت بالا میفروشند.

هیچ یک از ما دوست نداریم در دام این افراد گرفتار شویم، ولی چگونه باید از گزند این افراد در امان ماند؟

درست است، با خرید نکردن از آنها باید باعث تنبیه شان شد.

در ادامه شما را با یک فروشگاه امن و با سابقه در این زمینه آشنا خواهم کرد.

خرید اینترنتی آجیل

در سطح شهر فروشگاه های آجیل وجود دارد که برخی از آنها در کار خود بی شیله پیله اند و میتوان با خیال راحت از آنها خرید کرد، ولی گاها به چندین دلیل نمیتوانیم به این فروشگاه ها مراجعه کنیم.

نداشتن زمان خالی، ترافیک، آلودگی، مریضی و بیماری های مانند کرونا و آنفلانزا، سردی و گرمی بیش از حد هوا، مشغله و دری راه و چندین دلیل دیگر میتواند باعث شود که ما نتوانیم برای خرید آجیل بصورت حضوری راهی بازار شویم.

به منظور حل این مشکل، یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی و افتتاح شده است که بدون بیرون رفتن از منزل و یا محل کار میتوانید کار خریدتان را نهایی کنید.

این فروشگاه آنلاین، آقای گردو نام دارد و در شهری واقع شده است که به باغ شهر ایران معروف است.

آجیل و خشکبار بی نظیر و با کیفیت این شهر در سطح کشور معروف و پر طرفدار است.

شهر مراغه در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و محصولاتی مانند گردو، بادام، فندق، تخمه و محصولاتی دیگری از این قبیل را به سراسر کشور ارسال میکند.

قیمت آجیل در فروشگاه آقای گردو

هر چه محصولاتی که میخریم به مبدا ان نزدیک تر بتشد قیمت آن کمتر و کیفیت آن بالاتر خواهد رفت.

به همین دلیل بسیاری از محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی اقای گردو، از نظر قیمت بسیار مناسب و دارای کیفیت بالایی هستند.

لیست قیمت برخی از محصولات به شرح زیر است :

قیمت مغز گردو 225000 تومان
قیمت مغز بادام 280000 تومان
قیمت پسته اکبری اعلاء 420000 تومان
قیمت فندق 142000 تومان
قیمت تخم کدو 170000 تومان

 

مزایای خرید اینترنتی آجیل

اینکه از خانه یا محل کار سفارش آجیل برای مهمانی هایمان را انجام داده و در سریع ترین زمان محصولات مورد نیازمان را درب منزل یا محل کار دریافت کنیم یک خرید دلچسب است.

در این بین باید حواسمان باشد از محل های با سابقه و معتبر خریدمان را انجام دهیم.

مواردی که هنگام خرید آنلاین باید حواسمان به آنها باشد عبارتند از :

  1. ساختار منظم سایت
  2. توضیحات کامل و حرفه ای
  3. مشخصات و عکس محصول
  4. ویدئوهای اختصاصی
  5. نماد اعتماد اکترونیکی
  6. درگاه پرداخت امن
  7. شماره تماس، آدرس و مشخصات دقیق و کامل

پس از بررسی تمام موارد بالا، با اطمینان میتوانید خریدتان را انجام دهید چون فروشگاهی که این موارد را بصورت کامل انجام داده باشد هرگز به اعتماد مشتری بی توجهی نخواهد کرد.

جمع بندی

در این مقاله ابتدا در مورد عوارض زیاد خوردن آجیل برایتان گفتیم و توصیه کردیم در مصرف بیش از اندازه این محصول پر خاصیت زیاده روی نکنید. آجیل سرشار از موارد مغذی است و خوردن به اندازه آن میتواند سلامتی شما را تضمین کند.

در ادامه به خرید اینترنتی آجیل پرداختیم و اینکه چگونه با سودجویان مقابله کنید و با حواس جمع از طریق اینترنت خریدهایتان را انجام دهید.

توصیه میکنم در صورتیکه میخواهید برای خرید آجیل و خشکبار اقدام کنید، این کار را از طریق آقای گردو انجام دهید.

فروشگاه آجیل و خشکبار آقای گردو با داشتن 7 روز ضمانت بازگشت وجه خیالتان را از بابت کیفیت راحت خواهد کرد.

به این منظور از طریق لینک رنگی سطر بالا و یا با وارد کردن آدرس اینترنتی aghayegerdoo.ir در مرورگرتان وارد این فروشگاه آجیل و خشکبار شده و با خیال راحت خریدهایتان را انجام دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.