کد خبر : 67813
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 11:49

زمینه افزایش جهش تولید از طریق بازار سرمایه فراهم شود

زمینه افزایش جهش تولید از طریق بازار سرمایه فراهم شود

زمینه افزایش جهش تولید از طریق بازار سرمایه فراهم شودبه گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمدعلی دهقان دهنوی» امروز (چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اقدام‌های بسیار خوبی در زمان رییس سابق سازمان بورس برای توسعه بازار و افزایش نقش بازار در اقتصاد کشور انجام شد که بخشی از فعالیت ما در این بازار ادامه‌دهنده راه وی خواهد بود و برای افزایش نقش بازار سرمایه در کشور تلاش می کنیم.
وی افزود: زمانی که از بازار سرمایه در اقتصاد صحبت می شود باید توجه کرد که این موضوع محدود به یک بازار نمی شود. در بازار سرمایه با حدود بیش از ۶۰۰ شرکت حضور دارد که بخش عظیمی از تولید ناخالص داخلی و اشتغال کشور را در بر می گیرد و از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.
دهقان دهنوی اظهار داشت: اگر به دنبال جهش تولید هستیم باید این شرکت‌ها نقش اساسی و راهبردی را در جهش تولید ایفا کنند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: اگر دنبال افزایش مشارکت عمومی و مردمی سازی اقتصاد هستیم، کدام صحنه از اقتصاد شامل حضور بیش از ۵۰ میلیون مردم می شود و کجای اقتصاد به اندازه بازا..

زمینه افزایش جهش تولید از طریق بازار سرمایه فراهم شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمدعلی دهقان دهنوی» امروز (چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اقدام‌های بسیار خوبی در زمان رییس سابق سازمان بورس برای توسعه بازار و افزایش نقش بازار در اقتصاد کشور انجام شد که بخشی از فعالیت ما در این بازار ادامه‌دهنده راه وی خواهد بود و برای افزایش نقش بازار سرمایه در کشور تلاش می کنیم.

وی افزود: زمانی که از بازار سرمایه در اقتصاد صحبت می شود باید توجه کرد که این موضوع محدود به یک بازار نمی شود. در بازار سرمایه با حدود بیش از ۶۰۰ شرکت حضور دارد که بخش عظیمی از تولید ناخالص داخلی و اشتغال کشور را در بر می گیرد و از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

دهقان دهنوی اظهار داشت: اگر به دنبال جهش تولید هستیم باید این شرکت‌ها نقش اساسی و راهبردی را در جهش تولید ایفا کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: اگر دنبال افزایش مشارکت عمومی و مردمی سازی اقتصاد هستیم، کدام صحنه از اقتصاد شامل حضور بیش از ۵۰ میلیون مردم می شود و کجای اقتصاد به اندازه بازار سرمایه مردمی است؟

وی گفت: اگر دنبال این هستیم شفافیت و رقابت پذیری در اقتصاد کشور ارتقا پیدا کند، بازار سرمایه می تواند به این موضوع کمک کند و حتی در بحث اشتغال و بهره‌وری هم کمک‌کننده خواهد بود.

دهقان دهنوی تاکید کرد: بازار سرمایه آینه اقتصاد کشور است، در صورتی که در کشور به دنبال رشد و بالندگی اقتصاد هستیم این موضوع باید در آینه بازار سرمایه خود را نشان دهد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: زمینه افزایش جهش تولید باید در بازار سرمایه فراهم شود و آرامش در اقتصاد کشور برای جلوگیری از نوسان ها باید در آینه بازار سرمایه قابل مشاهده باشد.

وی ادامه داد: باید نسبت به اهمیت بازار سرمایه آگاه باشیم و نگاه های خود را نسبت به این بازار فراتر از نوسان و تغییرات روزانه بورس دهیم.

دهقان دهنوی اظهار داشت: در ماه های گذشته شاهد بعضی از نوسان ها در بازار بودیم که بخشی از آن ناشی از تحولات اقتصادی بود، اکنون آینده اقتصاد با افق های روشنی همراه است.

رییس سازمان بوس و اوراق بهادار معتقد است: بخش عظیمی از رشد اقتصادی و توسعه کشور وابسته به بازار سرمایه است، همچنین بازگشت ثبات و آرامش به بازار سهام از جمله اولویت های دولت و وزارت اقتصاد است.
وی با اشاره به نوسان حاکم در بازار سرمایه در چند ماه گذشته، گفت: بخشی از این نوسان ایجاد شده در بازار سرمایه ناشی از عوامل اقتصادی بود که به نظر می رسد در روزهای آینده افق های روشنی پیش روی اقتصاد کشور باشد.
دهقان دهنوی با اشاره به اینکه اقتصاد به ساحل آرامش نزدیک شده است، افزود: انتظار داریم عومل مثبت اقتصادی در روزهای آینده در آینه بازار سرمایه نمایان شود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: بخشی از نوسان های ایجاد شده در بازار تحت تاثیر عوامل غیر اقتصادی رخ داد.
وی با اشاره به اینکه باید سایه این عوامل غیر اقتصادی را از سر بازار سرمایه کم کنیم، گفت: فقط با کم شدن شر سایه عوامل غیر اقتصادی از سر بازار سرمایه، شاهد بازگشت اعتماد دوباره به این رکن مهم اقتصاد خواهیم بود.
رییس سازمان بورس با بیان اینکه افزایش نقش بازار سرمایه در سیاست گذاری های اقتصادی جزو برنامه های آتی اعلام کرد و افزود: در کشور به دنبال جهش تولید هستیم و جهش تولید با افزایش سرمایه گذاری امکان پذیر خواهد بود.
وی اظهار داشت: سیاست گذاری غلط، دخالت و قیمت گذاری دستوری از جمله عواملی هستند که باعث فرار سرمایه از بازار سرمایه می شود، بنابراین نهاد ناظر بازار سرمایه سدی مقابل سیاست های غلط اقتصادی خواهد بود.
دهقان دهنوی اظهار داشت: رشد اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در کشور از طریق رشد و بالندگی و پویایی بازار سرمایه حاصل می شود.
دهنوی ادامه داد: برای بهبود وضعیت بازار نیازمند مشارکت فعالان بازار هستیم و از همه فعالان بازار سرمایه، سازمان‌ها، نهادها و سرمایه گذاران خرد و بزرگ دعوت می‌کنم که نظرات خود را به ما منتقل کنند.
رئیس سازمان بورس با اشاره به توسعه نهادهای مالی در بازار سرمایه گفت: اگر مشکلی در زمینه مجوز وجود دارد باید آنها را اصلاح کنیم تا بتوانیم با توسعه آنها زمینه گسترش بازار سرمایه در حوزه‌های مختلف مانند دانش بنیان‌ها را فراهم کنیم.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.