کد خبر : 207928
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 16:34
دیدگاه‌ها برای روش تولید ارز تتر USDT چگونه است؟ بسته هستند

روش تولید ارز تتر USDT چگونه است؟

روش تولید ارز تتر USDT چگونه است؟

استیبل‌کوین‌ها، نقش‌آفرینان حاذق در بازار ارزهای دیجیتال، اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. ماه‌هاست که سؤالات مربوط به استیبل کوین‌ها، به‌ویژه تتر، در محافل مالی مطرح است: آیا آن‌طور که باید پایدار هستند؟ ارز دیجیتال تتر در ۹ آگوست ۲۰۲۱ گواهی مربوط به ذخایر خود را منتشر کرد تا به مشتریان اطمینان دهد

استیبل‌کوین‌ها، نقش‌آفرینان حاذق در بازار ارزهای دیجیتال، اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. ماه‌هاست که سؤالات مربوط به استیبل کوین‌ها، به‌ویژه تتر، در محافل مالی مطرح است: آیا آن‌طور که باید پایدار هستند؟ ارز دیجیتال تتر در ۹ آگوست ۲۰۲۱ گواهی مربوط به ذخایر خود را منتشر کرد تا به مشتریان اطمینان دهد که محبوب‌ترین استیبل کوین، خوب، پایدار است. با این نقد و بررسی همراه باشید.

تتر چیست؟

  • تتر(USDT) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که سعی می‌کند قیمت ارزهای دیجیتال را ثابت نگه دارد.
  • این ارز دیجیتال توسط سرمایه گذاران کریپتو استفاده می‌شود که می‌خواهند از نوسانات بالای سایر ارزهای دیجیتال در عین حفظ ارزش در بازار کریپتو جلوگیری کنند.
  • بر اساس ارزش بازار، USDT پنجمین ارز دیجیتال با ارزش است، با ارزشی در حدود ۶۸ میلیارد دلار تا اکتبر ۲۰۲۱.

آیا ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین است؟

همان طور که در خبرآنلاین نیز اشاره شده است، استیبل کوین‌ها به وجود آمدند تا نوسانات را از بین ببرند و به بیت کوین اجازه می‌دهند تا به عنوان یک پناهگاه امن به جای یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز عمل کند. در یک بازار کریپتو بی ثبات، که در آن تبدیل پول نقد و ارز دیجیتال مانند بیت کوین دشوار است، استیبل کوین ها نقدینگی را فراهم می‌کنند. تتر در واقع اولین و شناخته شده‌ترین استیبل کوین جهان است.

تتر چگونه تولید می‌شود؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که تولید Tether به‌سختی تولید بیت کوین نیست و بر خلاف بیت کوین، عرضه آن محدودیت ندارد. برای تولید این ارز فرایندی به نام ماینینگ یا استخراج وجود ندارد و این رمزارز از سوی یک نهاد متمرکز تولید می‌شود.

موارد استفاده از Tether

در حال حاضر، جفت‌های معاملاتی کریپتو با قیمت USDT و سایر استیبل کوین‌ها بیشتر از قیمت‌های دلار آمریکا هستند. به طور دقیق تر، سه مورد از رایج ترین موارد استفاده وجود دارد:

۱- تجارت: کاربران می‌توانند ارز مورد نیاز خود را برای تجارت به USDT تبدیل کنند و سپس از آن برای خرید ارزهای دیجیتال دیگر برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنند.

۲- وام دادن: از آنجایی که وام دهندگان مجبور نیستند نگران ضررهای ناشی از نوسان باشند، USDT به طور گسترده به عنوان دارایی فرود استفاده می‌شود.

۳- پرداخت‌های برون مرزی: انتقال پول بین المللی از/به هر منطقه‌ای از جهان را می‌توان در عرض چند دقیقه تکمیل کرد.

تتر در مقابل بیت کوین

  1. تفاوت کلیدی بین تتر و بیت کوین این است که «تتر یک استیبل کوین است… یک کالای واقعی که به دلار آمریکا گره خورده است، در حالی که بیت کوین به هیچ کالایی در دنیای واقعی گره نمی‌خورد». تتر یک رمز ارز متمرکز است، در حالی که بیت کوین به دلیل عدم پیوند به ارزهای واقعی غیرمتمرکز است. به همین دلیل، در تئوری، ارزش تتر باید پایدارتر از بیت کوین باقی بماند.
  2. ارزهای دیجیتالی که به یک دارایی یا ارز واقعی متصل نیستند، در معرض نوسانات بازار هستند. اکثر ارزهای دیجیتال سنتی مانند اتریوم، بیت کوین و لایت کوین شاهد نوسانات و شدید در بازار، تورم و نرخ بهره خواهند بود.
  3. تمایز دیگر این است که “Tether لزوماً برای کسب درآمد طراحی نشده است، بلکه یک ذخیره پایدار ارزش است.”

چگونه تتر بخریم؟

بیت فینیکس (BitFinex)، کوین اسپات (CoinSpot)، بایننس (Binance) و کراکن (Kraken) و تنها چند صرافی معروف ارزهای دیجیتال هستند که توکن‌های Tether را می‌پذیرند. با توجه به تحریم کاربران ایرانی از سوی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، امن‌ترین روش خرید در ایران، استفاده از صرافی ایرانی والکس است. صرافی‌های معتبری در این زمینه وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید در آنها ثبت نام کنید و USDT بخرید. با عضویت در بازار ارز دیجیتال والکس می‌توانید به راحتی و با پرداخت حداقل کارمزد، تتر بخرید. برای این کار باید در صرافی ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت، وارد بازار خرید شوید.

  1. در والکس یک حساب کاربری بسازید(ثبت نام در والکس).
  2. مدارک خود را آپلود کنید و مراحل احراز هویت را سپری کنید.
  3. از طریق حساب بانکی، کیف پول ریالی خود را شارژ کنید.
  4. به صفحه معامله‌ها بروید و سفارش خرید تتر را ثبت کنید.

آیا تتر سرمایه گذاری خوبی است؟

ارز دیجیتال تتر محبوب‌ترین استیبل کوین است که رقیب قابل توجهی ندارد. حتی در مقایسه با سایر ارزهای رمزنگاری شده (نه فقط استیبل کوین ها)، عملکرد قابل تحسینی در ارزش بازار دارد.

تتر، این آشنای همیشگی

در این آموزش دیدید که تتر چیست، مفاهیم و نحوه عملکرد تتر، چگونگی تولید آن، و اینکه آیا می‌توانیم آن را بخریم. ما همچنین با اهمیت Tethers و نحوه عملکرد آن به عنوان بخش بسیار مهمی از بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدیم. چه یک توسعه دهنده باتجربه بلاک چین باشید و چه فقط یک مشتاق برای ورود به این صنعت هیجان انگیز، برای دانستن بیشتر در مورد ارزهای رمزپایه و بلاک چین، می‌توانید به بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کرده و بسیاری از پاسخ سوالات خود را بیابید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.