کد خبر : 207231
تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 - 3:25
دیدگاه‌ها برای روش استفاده از ارز دیجیتال در مسافرت های خارجی بسته هستند

روش استفاده از ارز دیجیتال در مسافرت های خارجی

روش استفاده از ارز دیجیتال در مسافرت های خارجی

داستان بازار ارزهای دیجیتال چیزی که چند سال پیش با بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال به ارزش چند سکه شروع شد، تا 31 دسامبر 2017 به یک بازار 700 میلیارد دلاری با 1381 ارز دیجیتال شکوفا شد. چه باور داشته باشید که کل ارز دیجیتال یک حباب است یا اینکه نمی‌تواند آنقدر ارزش

داستان بازار ارزهای دیجیتال چیزی که چند سال پیش با بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال به ارزش چند سکه شروع شد، تا 31 دسامبر 2017 به یک بازار 700 میلیارد دلاری با 1381 ارز دیجیتال شکوفا شد. چه باور داشته باشید که کل ارز دیجیتال یک حباب است یا اینکه نمی‌تواند آنقدر ارزش داشته باشد، فناوری و تکنولوژی اینجاست که خودنمایی می‌کند. در ادامه در این مقاله قصد داریم روش استفاده از ارزهای دیجیتال در مسافرت‌های خارجی را با شما به اشتراک بگذاریم.

ارزهای دیجیتال داستان یک ایده: پشت پرده یک تحول

برای برخی از شما که هنوز در مورد ارزهای دیجیتال اطلاعاتی ندارید، در اینجا توضیح مختصری ارائه داده‌ایم. کریپتوکارنسی اصطلاحاً به ارزی گفته می‌شود که از طریق رمزگذاری در فضای دیجیتال ایمن نگه داشته می‌شود. ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند و بر روی یک فناوری به نام بستر بلاک چین فعالیت می‌کنند. ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، دوج کوین و اتریوم دیگر فقط برای سرمایه گذاری نیستند؛ شما می‌توانید بلیط هواپیما یا اتاق‌های هتل را رزرو کنید و هزینه وعده‌های غذایی رستوران را با ارز دیجیتال پرداخت کنید.

ارزهای دیجیتال و صنعت سفر و گردشگری

چندی پیش، ارزهای دیجیتال به عنوان بازاری برای مقاصد سرمایه گذاری در نظر گرفته می‌شدند. امروزه، مردم تماشا می‌کنند تا ببینند کدام بازارهای مصرفی، پرداخت‌های رمزنگاری شده را به عنوان بخشی از انتخاب‌های پرداخت اجرا می‌کنند. صنعت سفر چطور؟ آیا به روزی نزدیک هستیم که سبدهای پرداخت ما ویزا، مستر کارت، امریکن اکسپرس، داینرز، پی پال و بیت کوین را ارائه دهند؟

شرکت‌ها و مؤسسات مسافرتی مدتی است که در حال اجرای پرداخت‌های ارز دیجیتال در مجموعه خود هستند. به نظر می‌رسد (در حال حاضر) بیت کوین اصلی ترین ارز دیجیتال پذیرفته شده در صنعت سفر است. بنابراین برای کسانی که چند سال پیش سرمایه گذاری در بیت کوین انجام داده‌اند و می‌خواهند از درآمد خود برای هزینه‌های سفر خود استفاده کنند، در اینجا به چند روش برای استفاده از ارزهای دیجیتال در مسافرت های خارجی پرداخته‌ایم.

خدمات شناسایی هویت

هر سفر به شدت به خدمات شناسایی هویت متکی است و بلاک چین این پتانسیل را دارد که به استانداردی برای ذخیره این داده‌ها تبدیل شود. از آنجایی که یک اثر انگشت ساده یا اسکن شبکیه چشم می‌­تواند جایگزین اسناد کتبی شود، این فناوری پتانسیل این را دارد که به طور قابل توجهی زمان ورود یا انتظار در فرودگاه‌ها را در صورت استفاده به این روش کوتاه کند.

تامین امنیت حریم خصوصی افراد

دنیای ارز دیجیتال یک بستر فناوری محور است. این بدان معناست که هنگام خرج کردن یا خرید ارز دیجیتال، محافظت از هویت دیجیتال شما بسیار مهم است. همه مسافران باید در حساب های مهم خود از جمله بانکداری، ایمیل و تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی احراز هویت دو مرحله‌ای داشته باشند.

رزرو بلیط و اقامت در هتل

دنیای رمزارز همواره در حال تکامل است و همچنان در حال رشد است. با تبدیل شدن رمزارزها به شکل رایج پرداخت هر روز، هتل‌ها در سراسر جهان شروع به پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان پرداخت کرده‌اند. قبل از ورود هتل‌ها به بازار، سایت‌های مسافرتی آنلاین و شرکت‌های تجارت الکترونیک از قبل شروع به پذیرش ارزهای دیجیتال کرده بودند. در میان مزایای متعدد دیگر، پرداخت‌های ارز دیجیتال نسبت به پرداخت با کارت اعتباری برای مسافران بین‌المللی هزینه کمتری دارند.

برای مثال طبق آنچه که در seeiran نوشته شده است، ایر بالتیک اولین شرکت هواپیمایی است که ارز دیجیتال بیت کوین را به عنوان روشی برای پرداخت به رسمیت شناخته و پروازهای زیادی را از این طریق به کاربران خود فروخته است.

پرداخت بیمه پرواز

یک شرکت فرانسوی پلتفرمی را طراحی کرده است که به مشتری این امکان را می‌دهد که بیمه پرواز را با استفاده از قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم پرداخت کند. بیمه مسافرتی معمولاً یک دردسر بزرگ است، اما به لطف بلاک چین، شرکت‌های بیمه تعهد‌‌ها را خودکار ارائه می‌دهند. از آنجایی که لغو و تاخیر بخشی از اتفاقات یک مسافرت است، قراردادهای هوشمند بلاک چین از برخی جهات برای بیمه پرواز عالی‌ هستند. کارشناسان انتظار دارند به زودی شاهد قراردادهای مشابه مبتنی بر بلاک چین در سایر زمینه‌ها باشند.

پرداخت های امن و قابل ردیابی

شاید پرداخت‌ها ضروری‌ترین کاربرد فناوری بلاک چین در صنعت هتلداری، گردشگری و مسافرتی باشند. کاربردهای آن ممکن است از خدمت در یک دفتر جهانی گرفته تا پرداخت‌های بانکی ساده‌تر و ایمن‌تر و اجازه به کسب‌وکارهای مسافرتی برای پذیرش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان روش‌های پرداخت.

مزایای استفاده از ارز دیجیتال در مسافرت های خارجی

برای مسافران، بزرگترین مزیت استفاده از ارزهای دیجیتال، اجتناب از پرداخت کارمزد ارز خارجی است. اگر تا به حال در خارج از کشور بوده‌اید، با مبادله دلارهای خود با یک ارز دیگر آشنایی دارید، که این تبادل اغلب با پرداخت هزینه‌های گزاف یا با نرخ نامطلوب مبادله همراه است. استفاده از ارزهای دیجیتال در مسافرت‌های خارجی بسیاری از این مشکلات را از بین می‌برد.

ارزهای دیجیتال همچنین در کشورهایی که پول یا ارز فیات ناپایداری دارند، تا حدودی ثبات قیمتی را ارائه می‌دهند. سییو وانگ (siu wang)، استادیار اقتصاد در موسسه مطالعات رشد اقتصادی در دانشگاه ایالتی ویچیتا (Wichita university)، می‌گوید: “پرداخت دیجیتالی رمزنگاری شده به طور بالقوه می‌تواند به مسافران کمک کند تا از نوسانات نرخ ارز مصون بمانند”. اما این در حالی است که کشورهایی مانند ژاپن از ارزهای دیجیتال استقبال کرده‌اند و برخی دیگر آنها را ممنوع کرده‌اند. به گفته وانگ، الجزایر، بولیوی، چین، مصر، نپال و ویتنام به شما اجازه استفاده از بیت کوین را برای انجام معاملات در داخل کشور خود را نمی‌دهند؛ اما در حال حاضر در کشورهایی مانند روسیه و پاکستان یک منطقه خاکستری وجود دارد، جایی که استفاده از ارزهای دیجیتال ممنوع نیست اما به عنوان پرداخت نیز پذیرفته نمی‌شوند.

انقلاب ارزهای دیجیتال در صنعت سفر

در حالی که استفاده از ارزهای دیجیتال در صنعت سفر هنوز در مراحل اولیه است، اما پتانسیل بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. در نهایت، چنین تلاش‌هایی به مسافران کمک می‌کند تا از بسیاری دردسرها، از جمله استفاده از ارزهای خارجی، عدم شفافیت و پرداخت‌های اضافی به صرافی‌ها و اشخاص ثالث جلوگیری کنند. راه‌حل‌های رمزنگاری شده به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون از دست دادن پول و گذراندن فرآیندهای پرزحمت، سفرهای خود را شخصی‌سازی، اصلاح، لغو یا حتی بفروشند. هم مسافران و هم کسب‌وکارهای مسافرتی که هنوز به ارزهای دیجیتال ورود نکرده‌اند، ممکن است آن را ترسناک بدانند. در حالی که چالش‌های خاصی وجود دارد، از جمله مقررات چرخشی و نوسانات ارزش یا بلوغ بازار، اما تمام این چالش‌ها حل خواهند شد. هنگامی که این اتفاق بیفتد، این پذیرندگان اولیه هستند که به بهترین وجه می‌دانند چگونه در این حوزه فعالیت و پیشرفت کنند. برای مشاهده قیمت ارز دیجیتال می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.