کد خبر : 50615
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 - 11:18

رشد ۱۳۲ واحدی شاخص بورس

رشد ۱۳۲ واحدی شاخص بورس

رشد ۱۳۲ واحدی شاخص بورسبراساس معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۲۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۹ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۴۱ واحد کاهش به ۴۱۴ هزار و ۳۹۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۳۳۷ واحد رشد به ۲۷۱ هزار و ۵۲۶ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۵۵۲ واحد افزایش و شاخص بازار دوم یک هزار و ۵۳۰ واحد کاهش داشت.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۶۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۹۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۲۳۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۲۰۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۹۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۱۷۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۷۰ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۸۸۳ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۳۹۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (َیران) با ۳۷۳ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۳۳۵ واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۳۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت..

رشد ۱۳۲ واحدی شاخص بورس

براساس معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۲۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۹ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۴۱ واحد کاهش به ۴۱۴ هزار و ۳۹۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۳۳۷ واحد رشد به ۲۷۱ هزار و ۵۲۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۵۵۲ واحد افزایش و شاخص بازار دوم یک هزار و ۵۳۰ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۶۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۹۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۲۳۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۲۰۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۹۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۱۷۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۷۰ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۸۸۳ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۳۹۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (َیران) با ۳۷۳ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۳۳۵ واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۳۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۰۷ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۳۱۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۰۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۳۰ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۸۶۷ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۵۵۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۳۰ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۵۰۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۴۸۳ واحد و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۳۹۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و پالایش نفت اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۵۷۰ هزار برگه سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از پنج واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۲۷۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۲۷۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۶ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بانک دی (دی)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، بیمه تجارت نو (بنو)، بیمه دی (ودی)، سرمایه گذاری پویا (وپویا) و پتروشیمی غدیر (شغدیر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، اعتباری ملل (وملل)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه کوثر (کوثر)، سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) تاثیر منفی بر شاخص این بازار گذاشتند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.