کد خبر : 210888
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 8:30
دیدگاه‌ها برای رستمی صفا در نشست خبری مطرح کرد: بزرگ ‌ترين كارخانه فولاد خاورميانه را در بندرعباس راه‌اندزی کرده‌ایم بسته هستند

رستمی صفا در نشست خبری مطرح کرد: بزرگ ‌ترين كارخانه فولاد خاورميانه را در بندرعباس راه‌اندزی کرده‌ایم

رستمی صفا در نشست خبری مطرح کرد: بزرگ ‌ترين كارخانه فولاد خاورميانه را در بندرعباس راه‌اندزی کرده‌ایم
بورس تایمز: کارخانجات نورد و لوله صفا و نورد و پروفیل ساوه، ساليانه حداقل ۵۰۰ ميليون دلار صرفه جويي ارزي براي كشور دارند.

بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا گفت: مجوز توليد ۵۲۰ هزار عدد خودروي تجاري و لوكس را برای صفاموتور اخذ کرده‌ایم که بنا داریم خودروهای تجاری را به صورت ۱۰۰ درصد داخلی به صورت ۷۰ درصد برقی و ۳۰ درصد با مصرف بنزين و گازوئيل تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبری تحلیلی بورس تایمز، نشست خبری محمد رستمی صفا بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، عصر چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲، با حضور محسن محمدهاشم مدیر روابط عمومی گروه صنعتی صفا، علی جواهرچی مسئول هماهنگی تیم رسانه ها و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات گروه صنعتی صفا برگزار شد.

محمد رستمی صفا، بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا

محمد رستمی صفا، بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، در ابتدای این نشست خبری گفت :بزرگترین کارخانه فولاد خاورمیانه در بندرعباس با ظرفیت ۱۵ میلیون تن و برآورد سالانه ۱ میلیارد دلار صادرات راه‌اندازی کردیم که تا پایان سال ۱۴۰۳ فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر گروه صفا یک پروژه در بندرعباس با ظرفیت ۱۵ میلیون تن تولید فولاد راه‌اندازی کرده است. در حالی که در زمینه لوله‌سازی، بزرگترین کارخانه در دنیا را داریم، در حوزه تولید فولاد هم بزرگ‌ترين كارخانه فولاد خاورميانه را در بندرعباس راه‌اندزی کرده‌ایم و محصولات تولیدی این کارخانه، كالاهای استراتژيك است.

بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، افزود: طبق برآوردهای اولیه در این کارخانه، حداقل يك ميليارد دلار صادرات در سال انجام خواهد گرفت. ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این کارخانه اشتغال خواهند داشت و حداقل ۱۰۰ هزار شغل جنبی از این طریق ایجاد می‌شود.

رستمی صفا، با بیان اینکه اين كارخانه در ۵ فاز راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: اگر مشکلی پیش نیاید، فاز اول کارخانه فولاد گروه صنعتی صفا در بندرعباس تا پايان سال آينده راه‌اندازی می‌شود. بدنه کشتی‌های غول‌پیکر از مهم‌ترین توليدات اين کارخانه می‌باشد. دیگر محصولات تولیدی کارخانه فولاد صبا دارای کاربردهایی در صنایع دریایی، توسعه صنايع نظامی، هوايی و فضايی است.

وی با تاکید بر اینکه تا سال ۱۳۸۰ تمام محصولاتی که در حال حاضر در اینجا تولید می‌شود را با قیمت‌های ۲ تا ۳ برابر از خارج از کشور وارد می‌کردیم، گفت: این مجموعه با وجود تمام مشکلات این مهم را به انجام رسانید که صادرات هم از همین تولیدات صورت می‌گیرد. چرا که تفکر ما همیشه فراکشوری بوده است که در این مسیر صادرات را با هزاران مشکل از بازار انگليس شروع كردیم و در حال حاضر به دلیل کیفیت خوب این تولیدات در اکثر بازارهای دنیا به فروش می‌رسد.

بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، با بیان اینکه كارخانه نورد و پروفيل ساوه در سال ۱۳۵۲ با ظرفيت ۳۰ هزار تن در سال در ۱۰۰ هزار متر زمين تأسيس شده است، گفت: در حال حاضر كارخانه نورد و پروفيل ساوه با ظرفیت تولیدی ۲ ميليون تن در سال، لوله‌هايی با قطر ده ميلی متر تا ۶۱۰ میلی متر برای مصارف صنعتی، نفت و گاز، آب، پالايشگاه و ساختمان تولید می‌کند.

رستمی صفا، افزود: حدود ۵۵ درصد محصولات تولیدی كارخانجات نورد و پروفيل ساوه در كارخانجات توليدي دیگر همچون ایران خودرو به عنوان مواد اوليه استفاده می‌شود. از لوله‌های داخل فرمان اتومبيل گرفته تا لوله‌های اگزوز، استراكچر بدنه اتوبوس‌های شهری و بين شهری، لوله‌های نفت و گاز و آب از تولیدات این کارخانه می‌باشد.

وی ادامه داد: کارخانجات نورد و لوله صفا و نورد و پروفیل ساوه، ساليانه حداقل ۵۰۰ ميليون دلار صرفه جويي ارزي براي كشور دارند. صادرات اين شرکت به کشورهای آلمان، هلند، کانادا، ايتاليا، اسپانيا، امارات، عراق، سوريه، افغانستان و كشورهاي حوزه CIS انجام می‌گیرد.

بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، با بیان اینکه تولید لوله های خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان، سیستان وبلوچستان و دریای عمان به کرمان و سیرجان در دستور کار ما قرار گرفته است، تصریح کرد: تمامی خط تولید اين پروژه توسط مهندسان و متخصصان داخلی ساخته می شود. تولید و صادرات نورد و پروفیل به کشورهای همسایه برای اجرای پروژه‌های صنعتی را هم در دستور کار خود قرار داده ایم و در صورت تامین برق مورد نیاز کارخانجات میزان تولیدات خود را به ۵۰۰ هزار تن خواهیم رساند.

‏رستمی صفا، با اشاره به پروژه صفاموتور، گفت: مجوز توليد ۵۲۰ هزار عدد خودروي تجاري و لوكس را برای صفاموتور اخذ کرده‌ایم که بنا داریم خودروهای تجاری را به صورت ۱۰۰ درصد داخلی به صورت ۷۰ درصد برقی و ۳۰ درصد با مصرف بنزين و گازوئيل تولید کنیم.

بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، در پایان سخنان خود، پیرامون کارخانه حامیران در استان زنجان، گفت: صنایع غذایی حامیران در سال ۱۳۵۰ با زمینه فعالیت تولید غذای کودک و بزرگسال تأسيس شد که اکثر محصولات تولیدی این کارخانه با چندین برند مختلف از جمله بیوماما، بیومیتسا و.. به خارج از کشور صادر می‌شود.

گروه بزرگ صنعتی صفا

گروه صنعتی صفا؛ شامل مجموعه شرکت های پیشتاز و مستقر در استانهای مختلف کشور بوده که در زمینه تولید مقاطع فولادی، سازه های فلزی، صنعت پلیمر، سیم و کابل، نوشت افزار و صنایع غذایی فعال می باشد.

بزرگترین بخش این گروه در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی برای عرضه به بازارهای داخلی و کشورهای همسایه است.

گفتنی است، خبرنگاران و عکاسان رسانه های ملی کشور، به همراه مدیران و متخصصان گروه صنعتی صفا، واقع در استان مرکزی، در قالب تور یک روزه تخصصی، از بخش های گوناگون گروه صنعتی صفا( کارخانه شرکت نورد و لوله صفا، شرکت سازه های فلزی و ماشین آلات صنعتی صفا، کارخانه شرکت نورد و پروفیل ساوه و بخش های دیگر) بازدید کردند.

محسن محمدهاشم مدیر روابط عمومی گروه صنعتی صفا

دسترسی به سایت گروه صنعتی صفا

دسترسی به سایت شرکت کارخانجات نورد و پروفیل ساوه

دسترسی به صفحه اسامی مدیران شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی صفا

فیلم، عکس و خبر: کوروش جم

تصاویر نشست خبری

تصاویر بازدید از کارخانه

فیلم های ویدئویی

شماره 1

شماره 2

شماره 3

شماره 4

شماره 5

شماره 6

شماره 7

شماره 8

شماره 9

شماره 10

شماره 11

شماره 12

شماره 13

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.