کد خبر : 200241
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 11:28
دیدگاه‌ها برای راهنمای خرید ورق گالوانیزه | بررسی انواع ورق گالوانیزه بسته هستند

راهنمای خرید ورق گالوانیزه | بررسی انواع ورق گالوانیزه

راهنمای خرید ورق گالوانیزه | بررسی انواع ورق گالوانیزه

نکات مهم هنگام خرید ورق گالوانیزه چه مواردی هستند؟ در راهنمای خرید ورق گالوانیزه با اشاره به اطلاعات فنی و تخصصی لازم درباره این محصول و همچنین فاکتورهایی که قبل از خرید باید به آنها توجه کرد. به شما عزیزان کمک می‌کنیم تا یک انتخاب مطمئن و رضایت‌بخش را تجربه کنید. راهنمایی خرید ورق گالوانیزه

نکات مهم هنگام خرید ورق گالوانیزه چه مواردی هستند؟ در راهنمای خرید ورق گالوانیزه با اشاره به اطلاعات فنی و تخصصی لازم درباره این محصول و همچنین فاکتورهایی که قبل از خرید باید به آنها توجه کرد. به شما عزیزان کمک می‌کنیم تا یک انتخاب مطمئن و رضایت‌بخش را تجربه کنید. راهنمایی خرید ورق گالوانیزه برای همه افراد مناسب است و فرقی نمی‌کند که یک مهندس تازه‌کار هستید یا یک فرد حرفه‌ای؛ زیرا ورق گالوانیزه دارای انواع مختلفی است که باید با در نظر گرفتن نکات گفته شده در زیر، ورق‌های با کیفیت را از نامرغوب تشخیص داده و بهترین محصول و بهترین قیمت ورق گالوانیزه در سایت پیوان را برای نیاز خود انتخاب کنید.

ورق گالوانیزه چیست؟

در راهنمای خرید ورق گالوانیزه ابتدا به اولین چیزی که باید اشاره کرد، مفهوم و تعریف دقیق ورق گالوانیزه است. همانطور که اطلاع دارید آهن و فولاد در حالت عادی در اثر مجاورت با رطوبت و اکسیژن دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی می‌شوند. به همین خاطر به منظور جلوگیری از زنگ‌زدگی و افزایش مقاومت خوردگی ورق‌های فولادی. از یک لایه پوششی از جنس فلز روی (Zn) استفاده می‌شود. به عملیاتی که در طی آن فلز روی در سطح خارجی ورق‌های فولادی قرار می‌گیرد. گالوانیزاسیون یا روی‌اندودکردن می‌گویند و به دو روش گالوانیزه حرارتی و روش الکتروگالوانیزه انجام می‌شود.

چگونه ورق گالوانیزه را بشناسید؟

تا به اینجا شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا راهی برای تشخیص ورق گالوانیزه از ورق‌های معمولی وجود دارد یا نه؟ در راهنمایی خرید ورق گالوانیزه از چند طریق ساده می‌توان به تفاوت میان آن با ورق‌های معمولی پی برد. این مقاطع فولادی با توجه به پوشش فلز روی، از سطح براق‌تری برخوردار هستند. همچنین سطح آنها صیقلی و لیزه بوده و در صورت ریختن آب روی سطح آنها، آب خیلی سریع حرکت می‌کند.

علاوه‌بر این به خاطر وجود ناخالصی در فلز روی، سطح ورق‌های فولادی صاف و یکدست نمی‌باشد و نوعی طرح که به آن اسپنگل یا گل می‌گویند، روی آن دیده می‌شود. با توجه به برند ورق گالوانیزه گل‌های روی سطح آن می‌تواند درشت، ریز یا خیلی ریز باشند. همچنین لازم است بدانید که پوشش فلز روی در سطح ورق‌های گالوانیزه 10 الی 275 میلی‌متر بوده و ضخامتی در حدود 0.18 الی 6 میلی‌متر دارند.

انواع ورق گالوانیزه کدام است؟

راهنمای خرید ورق گالوانیزه | بررسی انواع ورق گالوانیزه

در راهنمای خرید ورق گالوانیزه قبل از هر چیزی لازم درباره انواع آن اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید. به عنوان مثال در ورق‌های فولادی، مقدار ناخالصی و سرعت سرد شدن در فرآیند گالوانیزاسیون باعث دسته‌بندی آن می‌شود. ورق‌های گالوانیزه بدون گل و ورق‌های گالوانیزه گل ریز در این گروه قرار دارند. کارخانه تاراز و شهرکرد تولیدکننده انواع ورق گالوانیزه گل‌ریز و بدون گل هستند. در حالی که هفت الماس و کاشان، ورق‌های فولادی گل درشت را وارد بازار می‌کنند.

این ورق‌ها براساس روش ساخت، شامل ورق گالوانیزه آهنی و ورق گالوانیزه فولادی می‌شود. همچنین در کارخانه‌های مختلف به صورت رول فرم یا فابریک تولید می‌شوند. در این دسته‌بندی ضخامت و ابعاد انواع ورق گالوانیزه با هم متفاوت است. به عنوان مثال در حالت رول فرم دارای ضخامت بین 0.18 الی 6 میلی‌متر بوده و عرض آن معادل 100 و 120 سانتی‌متر است. در حالی که انواع ورق گالوانیزه فابریک در دو مدل 20001000 و 25001250 میلی‌متر وارد بازار می‌شوند.

کدام کارخانه‌ها ورق گالوانیزه تولید می‌کنند؟

در راهنمای خرید ورق گالوانیزه مورد دیگری که لازم است درباره آن بدانید، آشنایی با کارخانه‌های سازنده انواع ورق فولادی است. بدون‌شک نحوه تولید و کیفیت انواع ورق فولادی در کارخانه‌های مختلف با هم متفاوت است. از طرفی این موضوع می‌تواند قیمت ورق گالوانیزه را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از لیست کارخانه‌های داخلی برتر تولید ورق گالوانیزه به شرح زیر می‌باشد:

  • شرکت صنایع هفت الماس
  • شرکت فولاد تاراز شهرکرد
  • شرکت ورق خودرو شهرکرد
  • شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  • شرکت فولاد امیرکبیر کاشان
  • کارخانه روی اندود کاوه
  • صنایع فولاد شهریار تبریز

نکات راهنمای خرید ورق گالوانیزه

راهنمای خرید ورق گالوانیزه | بررسی انواع ورق گالوانیزه

اطلاعات گفته شده در بالا جهت آشنایی با ورق گالوانیزه و کاربردهای آن برای تمام افراد فعال در حوزه آهن‌آلات ضروری است.

با این حال برای انتخاب بهترین محصول برای هر پروژه‌ای، دانستن برخی از نکات قبل از خرید می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. برخی از این نکات به شرح زیر می‌باشند:

  • کاربرد ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه به خاطر مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی، استحکام بالا، طول عمر زیاد و ظاهر شفافی که دارند. در بسیاری از صنایع مانند صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، الکترونیک، ساختمان‌سازی، ساخت مخازن و انواع پروفیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. در راهنمای خرید ورق گالوانیزه توصیه می‌کنیم که با توجه به پروژه‌ای که دارید، ورق فولادی مناسب را انتخاب کنید. ورق‌های فولادی براساس کاربرد شامل ورق کانکس، ورق سقف شیروانی، ورق کرکره، ورق عرشه فولادی، ورق کانال‌های پیش‌ساخته و ورق رنگی می‌شود.

  • بررسی پارامترهای موثر بر کیفیت ورق فولادی

میزان پوشش لایه فلز روی در ورق‌های گالوانیزه بر کیفیت آن تاثیر‌گذار است. با توجه به کاربرد و نیاز خود باید کیفیت مناسب را انتخاب کنید. عوامل مختلفی روی کیفیت این ورق‌ها موثر هستند؛ به عنوان مثال سرعت سرد شدن ورق در فرآیند گالوانیزاسیون، میزان ضخامت پوشش لایه را تعیین می‌کند. برای اینکه ضخامت فلز روی از اندازه مجاز آن تجاوز نکند. باید شرایطی را فراهم آوردن که ورق گالوانیزه سریع سرد شود. برای مواردی که قرار است از ورق گالوانیزه در محیط‌های با قدرت پتانسیل خوردگی بالا استفاده شود. رنگ‌آمیزی ورق فولادی پس از گالوانیزاسیون ضروری به نظر می‌رسد. علاوه‌بر این در برخی از موارد برای افزایش کیفیت ورق فولادی از ترکیب سایر عناصر مانند نیکل و آلومینیوم نیز استفاده می‌شود. همچنین برای کنترل ضخامت پوشش روی انجام تست‌های لازم با استفاده میکرومترها ضروری می‌باشند.

  • پیگیری وضعیت بازار ورق گالوانیزه

عوامل مختلفی روی قیمت مقاطع فولادی و از جمله ورق گالوانیزه تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال عرضه و تقاضا، هزینه مواد اولیه، حمل‌ونقل، کارخانه سازنده، ابعاد، ضخامت و وزن. قیمت جهانی فولاد، نرخ دلار و کیفیت می‌توانند در تعیین قیمت انواع ورق گالوانیزه نقش داشته باشند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم در راهنمای خرید ورق گالوانیزه همیشه پیگیر تحلیل قیمت‌ها باشید. زیرا توجه به پیش‌بینی قیمت آهن‌آلات تا حد زیادی به کنترل هزینه‌ پروژه‌هایتان کمک می‌کند.

  • انتخاب برند

همانطور که اشاره کردیم از ورق‌های گالوانیزه برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. از آنجایی که برندهای مختلف، کیفیت و ویژگی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، مهم است که پیش از خرید ورق گالوانیزه درباره آن تصمیم‌گیری کنید. به عنوان مثال در هنگام انتخاب ورق فولادی برای پوشش سقف و مصارفی که در معرض دید هستند، ظاهر ورق حائز اهمیت است. در حالی که برای ساخت یک مخزن گالوانیزه باید به میزان ضخامت لایه فلز روی توجه کرد.

 

  • در نظر گرفتن وزن ورق گالوانیزه

همانطور که اشاره کردیم انواع ورق گالوانیزه از لحاظ ضخامت و سایز با هم تفاوت دارند. در راهنمای خرید ورق گالوانیزه توصیه می‌شود که با توجه به پروژه مورد نظر، ابعاد و ضخامت مناسب را انتخاب کنید. از آنجایی که این فاکتورها روی وزن ورق فولادی تاثیر دارند، لازم است که پیش از خرید آن از ورق دقیق ورق گالوانیزه مطلع شوید. با استفاده از یک فرمول و جدول اشتال می‌توان وزن ورق فولادی را محاسبه کرد. فرمول محاسبه وزن ورق گالوانیزه به شرح زیر است:

طول (متر)* عرض (متر)* ضخامت (میلی‌متر)* 7.86=وزن ورق گالوانیزه (کیلوگرم)

  • روش خرید ورق گالوانیزه

در راهنمای خرید ورق گالوانیزه سعی کردیم به تمام موارد مهم اشاره کنیم. با این حال تاکید می‌کنیم؛ پیش از هر اقدامی ابتدا نیاز خود را شناسایی کرده و سپس براساس آن درباره ابعاد و ضخامت ورق گالوانیزه تصمیم‌گیری کنید. این روزها افراد به خاطر مشغله کاری فراوان و همچنین مزایای خرید آهن به صورت آنلاین، دیگر تمایلی برای خرید حضوری ندارند. با این حال دقت داشته باشید که برای خرید حرفه‌ای لازم است به سایت‌های معتبر مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.