کد خبر : 214603
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 20:24
دیدگاه‌ها برای راهنمای خرید طلای آبشده بسته هستند

راهنمای خرید طلای آبشده

راهنمای خرید طلای آبشده

طلا، از نگاه تاریخی همواره به‌عنوان یکی از مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب شده است. در جستجوی راه‌هایی برای سرمایه‌گذاری به‌دنبال خرید طلای آبشده باشید که یکی از بهترین انتخاب‌هاست. اما، قبل از ورود به این عرصه، مهم است نکاتی اساسی را که در فرآیند خرید و فروش طلای آبشده باید در نظر گرفت، به خوبی مورد‌بررسی

طلا، از نگاه تاریخی همواره به‌عنوان یکی از مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب شده است. در جستجوی راه‌هایی برای سرمایه‌گذاری به‌دنبال خرید طلای آبشده باشید که یکی از بهترین انتخاب‌هاست. اما، قبل از ورود به این عرصه، مهم است نکاتی اساسی را که در فرآیند خرید و فروش طلای آبشده باید در نظر گرفت، به خوبی مورد‌بررسی قرار دهیم.

در این مقاله، سعی خواهیم کرد تا مروری جامع بر این روش جذاب سرمایه‌گذاری داشته باشیم. سایت داریک، به‌عنوان یکی از برترین سامانه‌های معاملاتی طلای آنلاین، این اطمینان را به شما می‌دهد که از بهترین راهنمایی‌ها و اطلاعات مربوط به خرید طلا آبشده بهره‌مند می‌شوید.

اگر قصد دارید در دنیای پرتلاطم سرمایه‌گذاری، طلای آبشده را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، ما آماده‌ایم تا همراه شما در این مسیر باشیم و به شما راهنمایی کاملی را ارائه دهیم. در ادامه، به بررسی جزئیات و مزایای این روش می‌پردازیم تا شما بتوانید با اطمینان بیشتری وارد این بازار شوید و سرمایه‌گذاری خود را با موفقیت انجام دهید.

طلای آبشده چیست؟

طلای آبشده (Solid Gold)، شکلی از طلا است که از موادی مانند طلاهای دست دوم، طلای شکسته، یا حتی طلاهای آسیب‌دیده و شمش‌های طلا به‌دست می‌آید. این فرایند، طلاها را به چرخه تولید و مصرف بازمی‌گرداند. طلای آبشده به دلیل عدم وجود اجرت و مالیات، به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری و پس‌انداز در ایران تبدیل‌شده است.

این فرصت به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا با قیمت مناسب‌تری به خرید طلای آبشده بپردازند و از این طریق بهره‌مندی بیشتری را از سرمایه‌گذاری در بازار طلا داشته باشند.

وزن و ابعاد طلای آبشده

طلای آبشده دارای ابعاد و وزن متفاوت بوده که بسته به کارگاه تولیدی متغیر است. معمولاً نماد و کد آزمایشگاه سازنده روی طلا حک و نام کارگاه ذوب نیز در آن ثبت می‌شود.

نکات خرید طلای آبشده چیست؟

قبل از خرید این نوع طلا باید همه جوانب را بررسی کنید. این، مستلزم آگاهی در مورد نکات مهم قبل از خرید است. در ادامه چند نکته مهم که برای خرید این نوع طلا باید مدنظر داشته باشید، بیان می‌کنیم. رعایت این نکات اساسی، امری حیاتی است:

  • عیار طلای آبشده: حداقل عیار آن باید ۶۴۰ باشد. این موضوع می‌تواند نشان از کیفیت طلای خریداری‌شده باشد.

  • کد ری‌گیری: بررسی کد ری‌گیری حک‌شده روی طلا ضروری است تا از اصالت و عدم تقلبی بودن طلا اطمینان حاصل شود.

  • نام کارگاه ذوب: گاها نام کارگاه ذوب بر روی طلای آبشده قابل‌رؤیت بوده که نشان‌دهنده محل و کیفیت ذوب است.

  • فاکتور و امضا: وجود فاکتور دارای امضا و مهر فروشگاه، علامتی از اصالت و قانونی بودن خرید است که نباید نادیده گرفته شود.

رعایت این نکات، خریداران را از خرید طلا آبشده باکیفیت و اصالتی که انتظار دارند، مطمئن خواهد کرد.

راهنمای خرید طلای آبشده

عیار طلای آبشده چند است؟

عیار طلای آبشده نمی‌تواند با اعداد معمولی مثل ۷۵۰ محاسبه شود؛ زیرا از مصنوعات مختلف تشکیل شده است. تشخیص دقیق عیار آن توسط متخصصان و فرایندهای ری‌گیری صورت می‌گیرد. افرادی که به‌دنبال تعیین عیار طلای آبشده هستند، معمولاً به مراکز ری‌گیری مراجعه یا قسمتی از آن را برای آزمایش عیار ارسال می‌کنند. این فرایند توسط ری‌گیری‌ها یا آزمایشگاه‌های متخصص انجام شده و عیار دقیق طلای آبشده مشخص می‌شود.

طلای آبشده چه شکلی است؟

طلای آبشده عمدتاً به شکل‌های مکعب‌مستطیل و مفتول تولید و وارد بازار می‌شود. افراد خرید طلای آبشده به شکل مکعب را از طلافروشی‌ها انجام می‌دهند. این نوع طلا با توجه به نیازهای بازار و نوع تقاضا، در اندازه‌ها و اشکال مختلفی عرضه می‌شود تا به بهترین شکل ممکن به نیازهای سرمایه‌گذاران و خریداران پاسخ دهند.

استعلام کد طلای آبشده

برای اطمینان از عیار طلای آبشده خود، می‌توانید با استفاده از شماره ۰۲۱۸۸۹۳۱۸۳۳ با مراکز ری‌گیری یا اتحادیه تهران تماس بگیرید و استعلام کد طلای آبشده خود را انجام دهید. عبارت شش رقمی که ری‌گیری‌ها روی طلا می‌زنند، می‌تواند اطلاعات دقیقی از عیار آن ارائه دهد.

راهنمای خرید طلای آبشده

روش‌های خرید طلای آبشده چیست؟

خرید و فروش طلای آبشده دارای دو روش مختلف است: نقدی و کاغذی. در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شوید تا بتوانید خرید را به روش مناسب و دلخواه انجام دهید:

خرید و فروش نقدی طلای آبشده

این روش معاملاتی فوری است که در همان لحظه انجام می‌شود و هزینه طلا در زمان معامله پرداخت می‌شود. این نوع معاملات کاملاً نقدی بوده و هیچ‌گونه نسیه یا چک در آن، مورد قبول نیست. این روش، حلال و قانونی بوده و ازلحاظ ریسک، کمتر از معاملات کاغذی است.

خرید و فروش کاغذی طلای آبشده

معاملات کاغذی به‌صورت دوره‌ای (روزانه، هفتگی، ماهانه) انجام می‌شوند و هیچ‌گونه تبادل فیزیکی از طلا بین خریدار و فروشنده صورت نمی‌گیرد. در این روش، صرفاً تفاوت قیمت موجودی‌های طلا مد نظر است و به‌صورت شرط‌بندی روی قیمت انجام می‌شود.

این نوع معاملات به دلیل عدم وجود تبادل فیزیکی، موجب افزایش نوسانات قیمتی و در نهایت تأثیرات منفی روی بازار می‌شوند. این روش اغلب در مقابل حکم شرعی حرام است و بدون نظارت دولتی صورت می‌گیرد. توصیه می‌شود هنگام خرید این نوع طلا از روش نقدی استفاده و از روش‌های کاغذی که ممکن است دارای ریسک‌های قانونی و شرعی باشند، خودداری کنید.

طلای آبشده از کجا بخریم؟

قبل از خرید طلا آبشده، اطمینان حاصل کنید که مکان انتخابی اعتبار دارد و فرآیند خرید از طریق آن ایمن و قابل‌اعتماد است تا بهره‌وری بیشتری از سرمایه‌گذاری خود داشته باشید. سایت خرید طلای انلاین داریک، اولین سامانه معاملاتی طلای آنلاین، به‌عنوان یکی از منابع معتبر و قابل‌اعتماد برای خرید طلای آبشده مطرح است. این سامانه با ارائه خدمات متنوع و حرفه‌ای، امکان خرید و فروش آن را به سادگی و با قیمت‌های رقابتی فراهم می‌کند. این سایت اولین سامانه معاملاتی طلای آنلاین دارای مجوز است‌‌.

جمع بندی طلای آب شده

در این مقاله، راهنمای خرید طلای آبشده مورد‌بررسی قرار گرفت. همچنین بهترین روش‌ها و موارد حائز اهمیت برای سرمایه‌گذاران بیان شد. سرمایه گذاری در طلای آبشده با روش‌های نقدی یا کاغذی انجام می‌شود. معاملات نقدی کمترین ریسک را دارند و از نظر شرعی حلال هستند؛ در‌حالی‌که معاملات کاغذی ممکن است دارای مسائل قانونی و شرعی باشند.

استفاده از روش‌های نقدی در خرید و فروش طلا به‌طور کلی توصیه می‌شود، زیرا این روش معاملاتی، ایمن‌تر و کم‌ریسک‌تر است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.