کد خبر : 211215
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 15:13
دیدگاه‌ها برای رئیس شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: بانک سینا الگوی موفق نظام بانکی در نظارت بر اجرای بانکداری اسلامی است بسته هستند

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: بانک سینا الگوی موفق نظام بانکی در نظارت بر اجرای بانکداری اسلامی است

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: بانک سینا الگوی موفق نظام بانکی در نظارت بر اجرای بانکداری اسلامی است
رئیس شورای فقهی بانک مرکزی، بانک سینا را الگوی موفق و پیشرو در نظارت بر اجرای بانکداری اسلامی دانست.
بورس تایمز: رئیس شورای فقهی بانک مرکزی، بانک سینا را الگوی موفق و پیشرو در نظارت بر اجرای بانکداری اسلامی دانست.
بانک سینا الگوی موفق نظام بانکی در نظارت بر اجرای بانکداری اسلامی است

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و معاونان و اعضای کمیته فقهی بانک سینا، آیت‌الله مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای فقهی بانک مرکزی برگزار شد، اقدامات بانک سینا به عنوان بانکی پیشرو در نظارت بر اجرای بانکداری اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.
در این نشست آیت‌الله مصباحی‌مقدم ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت نظارت شرعی در بانک‌ها گفت: موضوع نظارت شرعی یکی از مسائل مهم و اساسی در نظام بانکی است که زمینه‌ساز تحقق بانکداری اسلامی محسوب می‌شود.
وی در توصیف آثار و فواید اجرای نظارت و تطبیق شرعی در بانک‌ها گفت: از ثمرات انجام تطبیق شرعی در نظام بانکی، اطمینان خاطر گروه‌های مشتریان، سهامداران و بانکداران از رفع هرگونه شبهه در عملیات بانکی است و این امر منجر به اصلاح ذهنیت‌های منفی نسبت به نظام بانکی کشور خواهد شد.
آیت‌الله مصباحی‌مقدم در ادامه سخنان خود بانک سینا را بانکی پیشرو در نظارت بر اجرای بانکداری اسلامی توصیف کرد و افزود: اقدامات بانک سینا در حوزه نظارت و تطبیق شرعی بسیار مؤثر بوده و پیشتازی این بانک در اجرای بانکداری اسلامی و ارائه محصولات بر اساس تطابق با احکام شریعت به عنوان الگویی موفق در نظام بانکی کشور، باید به جامعه مخابره شود.
رئیس شورای فقهی بانک مرکزی تصریح کرد: به‌زودی برای بانک‌هایی که در زمینه اجرای نظارت و تطبیق شرعی فعالانه‌تر عمل می‌کنند، مشوق‌ها و امتیازاتی لحاظ خواهد شد.
در این نشست، غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا نیز ضمن تبیین شاخص‌های بانک‌های در تراز انقلاب اسلامی، به ضرورت رعایت سلامت و شفافیت عملکرد به عنوان اولویت اصلی در بانک سینا اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی در این بانک، رعایت ضوابط، بخشنامه‌ها و نیز تطابق محصولات و ارائه خدمات با احکام شریعت است.
وی گفت: شکل‌گیری شورای فقهی بانک مرکزی و الزام به وجود ناظر شرعی در کمیته تطبیق بانک‌ها به منظور اجرا و نظارت بر مصوبات شورای فقهی، یکی از اقدامات مؤثر در تضمین سلامت و شفافیت عملکرد نظام بانکی است.
فتحعلی ضمن تأکید بر لزوم پایش مستمر بخشنامه‌ها و محصولات بانک‌ها و اجرای نظارت و تطبیق شرعی، افزود: یکی از مشکلات اصلی نظام بانکی، عدم اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها بر اساس نیاز جامعه است.
وی تصریح کرد: وجود شورای فقهی بانک مرکزی به عنوان نهادی ذی‌مدخل در صنعت بانکداری کشور، آثار و نتایج بسیار مطلوبی در تصمیم‌گیری‌ها برجای خواهد گذاشت و در زمینه حل مسائل و مشکلات نظام بانکی راه‌گشا خواهد بود.
فتحعلی بر تعهد بانک سینا به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به گروه‌های مشتریان تأکید کرد و افزود: این بانک بر اساس گزارش بانک مرکزی، رتبه نخست را در پوشش بودجه‌ای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی، وام فرزندآوری و… کسب کرده است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این روند تداوم خواهد یافت.
آیت‌الله مصباحی‌مقدم پس از این نشست، از دوره‌های آموزشی در حال برگزاری در حوزه مباحث بانکداری اسلامی در بانک سینا بازدید به عمل آورد.

انتشار خبر: محمد رضایی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.