کد خبر : 211223
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 13:49
دیدگاه‌ها برای دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه جات چه کاربردی دارد؟ بسته هستند

دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه جات چه کاربردی دارد؟

دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه جات چه کاربردی دارد؟

در سال های اخیر توجه مردم کشور های مختلف جهان به صنعت کشور خود با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. در همین راستا نیز روز به روز شاهد پیشرفت های عظیمی در صنعت کشور های گوناگون بوده ایم. در همین راستا نیز محصولات ارزنده ای که مرتبط با صنعت هستند توسط شرکت های گوناگون

در سال های اخیر توجه مردم کشور های مختلف جهان به صنعت کشور خود با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. در همین راستا نیز روز به روز شاهد پیشرفت های عظیمی در صنعت کشور های گوناگون بوده ایم. در همین راستا نیز محصولات ارزنده ای که مرتبط با صنعت هستند توسط شرکت های گوناگون تولید شده اند. یکی از این محصولات دیگ بخار یا بویلر ها هستند که کاربرد های بسیار زیادی را دارند. امروزه اکثریت کارخانه جات برای داشتن روند تولید مناسب خود نیازمند دیگ های بخار هستند. به همین دلیل نیز در سال های گذشته میزان استفاده از این محصول افزایش یافته است.

در سال های اخیر مراکز و مجموعه های بسیار زیادی به منظور تولید دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه تاسیس شده اند. برخی از این مراکز توانسته اند در سال های اخیر موفقیت های عظیمی را در این عرصه به دست آورند. خریداران دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه باید قبل از هر چیزی آشنایی لازم را در رابطه با این محصولات داشته باشند. دیگ بخار دارای دو نوع مختلف بوده و اجزای گوناگونی ساختار آن را تشکیل می دهد. اما علاوه بر این مسائل، نیاز است تا افراد مختلف با کاربرد های دیگ بخار نیز آشنا باشند. کسب اطلاعات لازم در این زمینه به شما کمک می کند تا در روند خرید خود موفق باشید.

 

کاربرد های دیگ بخار در صنایع غذایی

صنعت غذایی هر کشور به عنوان یکی از بزرگترین صنعت های آن کشور به شمار می رود که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. بر خلاف عقاید بسیاری از افراد، دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه های غذایی نقش موثری را دارد. همان طور که می دانید در این صنعت پخت غذا، کنسرو کردن محصولات خوراکی مختلف، تقطیر کردن یا تخمیر کردن و … صورت می گیرد. هر یک از این فرآیند ها نیاز به تجهیزات خاصی دارند تا به بهترین شکل ممکن انجام بگیرند. دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه های غذایی می توانند تا میزان بسیار زیادی به اجرای بهتر تولید این محصولات کمک کنند.

در سال های گذشته استفاده از دیگ بخار یا بویلر در بسته بندی مواد غذایی مختلف، کنسرو کردن، پخت برخی از غذا ها و … رواج داشته است. لازم به ذکر است که به دلیل روند تولید 24 ساعته محصولات مختلف غذایی، برای تولید بهتر محصولات نیاز به تجهیزاتی با راندمان کاری بالا می باشد. به همین دلیل نیز دیگ بخار یا بویلر می تواند به عنوان گزینه ایده آلی برای این کارخانجات شناخته شود.

صنعت چاپ از دیگ بخار بی بهره نیست

یکی از صنعت هایی که شاید افراد کمتری معتقد باشند که استفاده از دیگ بخار در آن رواج دارد، صنعت چاپ می باشد. به طور کلی در سال های اخیر استفاده از دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه های چاپ با رواج قابل توجهی روبرو شده است. نیاز است که بدانید، برای چاپ در برخی از بخش ها نیاز به دمای بالای 200 درجه سانتی گراد می باشد. علاوه بر این مسئله کنترل دمای بخار نیز باید در این صنعت به ساده ترین شکل ممکن انجام بگیرد. تمامی امور مربوطه مربوط به دیگ بخار یا بویلر بوده که می توانند در این زمینه موفق باشند. بنابراین می توان یکی دیگر از کاربرد های بویلر را استفاده از این محصول در صنعت چاپ عنوان کرد.

دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه جات چه کاربردی دارد؟

صنعت غذایی نیز از دیگ بخار استفاده می کند

در صنایع نوشیدنی نیز از بویلر استفاده می شود

یکی دیگر از صنعت هایی که استفاده از دیگ بخار یا بویلر در آن رواج گسترده ای دارد، صنعت تولید نوشیدنی می باشد. صنعت نوشیدنی یکی از صنایعی بوده که در کشور ایران کارخانجات بسیار زیادی در رابطه با آن به فعالیت می پردازند. به طور کلی کاربرد های دیگ بخار در صنعت نوشیدنی شامل دو کاربرد مجزا می شود. در کاربرد اول بویلر یا دیگ بخار در صنعت نوشیدنی، از این محصول برای تولید نوشیدنی هایی استفاده می شود که در روند تولید خود نیازمند حرارت تنظیم شده هستند. حرارت موردنظر در روند تولید آن محصول به وسیله دیگ بخار تامین خواهد شد.

درکاربرددومنیزاستفادهازدیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه های نوشیدنی به منظور نظافت انجام می گیرد. همان طور که می دانید به دلیل اهمیت پاکیزه بودن نوشیدنی های تولید شده توسط این شرکت ها، نظارت های بسیار زیادی بر بهداشت این مراکز صورت می گیرد. برای پاکسازی دستگاه ها و تجهیزات این شرکت ها نیاز به دیگ بخار بوده تا فضای موردنظر از هر گونه آلودگی پاکیزه شود.

کاربرد های بویلر در صنایع شیمیایی و دارویی

استفاده از دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه های شیمیایی و دارویی نیز رواج گسترده ای داشته و از این محصول در این عرصه نیز استفاده می شود. در تولید برخی از ماده های شیمیایی و محصولات مربوط به آن، و همچنین تولید ماده های دارویی مختلف نیاز به حرارت بسیار بالایی می باشد. در همین راستا نیز بهترین گزینه ممکن برای انتخاب شما دیگ های بخار هستند. دیگ بخار با ارائه دمای ثابت نزدیک به 200 درجه سانتی گراد تمامی مراحل مربوط به فرآیند تولید محصولات شیمیایی و دارویی را بر طرف خواهد کرد.

دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه جات چه کاربردی دارد؟

بویلر در صنایع شیمیایی و دارویی

دیگ بخار یا بویلر در صنعت پتروشیمی و نیروگاه ها

شاید برای شما جالب اما دیگ بخار یا بویلر می تواند در روند زندگی روزمره انسان ها نیز تاثیر بگذارد. اگر دیگ بخار یا بویلر بخار در کارخانجات پتروشیمی و نیروگاه وجود نداشته باشد، روند تولید این مراکز به مشکل خواهد خورد. بنابراین می توان دیگ بخار یا بویلر در صنعت کارخانه های پتروشیمی را به عنوان مسئله ای مهم عنوان نمود. توجه داشته باشید که برای تولید محصولات شیمیایی مربوط به پتروشیمی نیاز عمده ای به دیگ بخار می باشد. به همین منظور نیز شرکت های پتروشیمی و نیروگاه ها برای بر طرف کردن نیاز خود به استفاده از دیگ بخار می پردازند. در واقع این مراکز نیازمند دمایی با ثبات لازم هستند که توسط این محصولات به وجود می آید. بنابراین دیگ بخار در این عرصه نیز فوق العاده عمل کرده و اغلب مورد استفاده این گونه از شرکت ها قرار می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.