کد خبر : 214781
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 12:54
دیدگاه‌ها برای دلیل اختلاف قیمت اهن الات در بازار بسته هستند

دلیل اختلاف قیمت اهن الات در بازار

دلیل اختلاف قیمت اهن الات در بازار

آهن پرایس: قیمت اهن الات ممکن است تحت تأثیر پارامترهای مختلفی به طور روزانه تغییر کند که برخی از این عوامل به صورت روانی و برخی حقیقی هستند. علاوه‌بر این خرید اهن الات به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که نحوه خرید نیز در برآورد قیمت اهن الات و هزینه‌های نهایی مؤثر خواهد بود؛ به عنوان

آهن پرایس: قیمت اهن الات ممکن است تحت تأثیر پارامترهای مختلفی به طور روزانه تغییر کند که برخی از این عوامل به صورت روانی و برخی حقیقی هستند.

علاوه‌بر این خرید اهن الات به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که نحوه خرید نیز در برآورد قیمت اهن الات و هزینه‌های نهایی مؤثر خواهد بود؛ به عنوان مثال قیمت اهن الات بازار با قیمت اهن الاتی که به طور مستقیم از کارخانه خریداری می‌شود تفاوت‌هایی دارد که ممکن است پرسش‌هایی را در ذهن خریدار ایجاد کند؛ از همین رو در ادامه به روش‌های خرید اهن الات و علت این تفاوت قیمت‌ها پرداخته می‌شود.

روش‌های خرید اهن الات

همانطور که در سطرهای اشاره شد روش‌های مختلفی برای خرید اهن الات وجود دارد که هر یک شرایط، مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

خرید اهن الات از کارخانه

خرید اهن الات از کارخانه عمدتا با قیمت به صرفه‌تری انجام می‌شود و در برخی مواقع به کاهش هزینه‌ها را نیز در پی دارد.

از محاسن خرید اهن از کارخانه می‌توان به قیمت پایین اهن الات و اطمینان از اصالت و کیفیت محصول خریداری شده اشاره کرد اما تحویل دیرهنگام اهن، فاصله زیاد کارخانه از محل پروژه، عدم مرجوع بار در صورت اشتباه از سمت خریدار، عدم ثبت سفارش تناژ پایین در کارخانه از معایب و محدودیت‌های خرید اهن الات از کارخانه است.

دلیل اختلاف قیمت اهن الات در بازار

خرید اهن الات از بورس کالا

از رایج‌ترین روش‌های خرید اهن الات می‌توان به خرید از بورس کالا اشاره کرد. قیمت اهن الات عرضه شده در بورس نیز برخی مواقع ممکن از قیمت اهن الات در بازار کمتر باشد اما خرید از بورس کالا نیز با محدودیت‌هایی همراه است.

همه کارخانه‌های فولادساز موظف هستند محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند علاوه‌بر این برخی از کارخانه‌ها نیز محصولات خود را به واسطه بورس کالا به فروش می‌رسانند اما خرید اهن الات از بورس کالا عمدتا منوط به داشتن کد بورسی و پروانه ساخت و ساز است به همین دلیل همه مردم امکان خرید مستقیم از بورس کالا را ندارند.

خرید اهن الات از بازار

قیمت اهن الات در بنگاه یا بازار ممکن است به دلیل هزینه نگهداری یا انبارداری، نسبت به روش‌های دیگر کمی افزایش یابد؛ علاوه‌بر این به دلیل وجود واسطه‌های متعدد در بازار و افزایش چند درصدی قیمت اهن الات نسبت به قیمت کارخانه و نیز مالیات بر ارزش افزوده، قیمت اهن الات در بازار کمی گران‌تر خواهد بود.

کمبود یا احتکار محصول در بازار نیز عاملی است که ممکن است به افزایش اهن الات در بازار منجر شود.

خرید اینترنتی اهن الات

برخی مواقع ممکن است قیمت اهن الات در خرید اینترنتی به دلیل حذف برخی واسطه‌ها نسبت به قیمت اهن بازار کمتر و به صرفه‌تر باشد، علاوه‌بر این در خرید اینترنتی امکان مقایسه قیمت اهن الات در کارخانه‌های مختلف وجود دارد که دامنه انتخاب مشتری را گسترده‌تر می‌کند.

علاوه‌بر این خرید اهن الات به صورت آنلاین علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان، برخی موقع به کاهش هزینه حمل و نقل نیز منتهی خواهد شد؛ همچنین خرید در تناژ بالا و بدون محدودیت، چالش‌های خرید از بورس و کارخانه را ندارد، همین امر در نهایت به خرید به‌صرفه اهن الات با قیمت مناسب منجر خواهد شد.

دلیل اختلاف قیمت اهن الات در بازار

عوامل مؤثر بر تفاوت قیمت اهن الات

با توجه به توضیحاتی که در روش‌های خرید اهن اشاره شد، می‌توان گفت قیمت اهن الات در هر یک از روش‌های بالا متغیر خواهد بود که علل مختلفی برای آن می‌توان بیان کرد.

هزینه حمل و نقل و جابه‌جایی اهن، مسافت بین کارخانه و محل تحویل محصول، هزینه انبارداری و نگهداری اهن، هزینه بیمه، خرید مستقیم و بدون واسطه از کارخانه، مالیات بر ارزش افزوده، خرید تناژ پایین و به صورت شاخه‌ای در بازار، توقف تولید اهن در کارخانه و کمبود محصول در بازار از مهمترین علل تفاوت قیمت اهن الات کارخانه و بازار است.

گفتنی است میزان عرضه و تقاضای محصول در بازار و بورس کالا، دستورالعمل‌های ناگهانی و یک‌شبه، اختلاف 11 و 7 درصدی قیمت اهن الات بورسی با بازار که براساس فرمول تعیین شده برای محصولات بورسی مشخص می‌شود نیز علل اختلاف قیمت اهن الات است.

برخی مواقع نیز به واسطه عرضه‌های مهندسی شده محصولات بورسی، نوسانات قیمت دلار، عرضه‌های اعتباری و دولتی، کاهش و افزایش عرضه اهن در بورس موجب اختلاف قیمت اهن الات در بازار و بورس کالا می‌شود.

همانطور که در سطرهای بالا بیان شد قیمت اهن الات در هر یک از روش‌های خرید بیان شده متغیر است و خریدار به تناسب شرایط و موقعیت و میزان خریدی که دارد، می‌تواند یکی از این روش‌ها را برگزیند، در این میان خرید از مراکز معتبر که قیمت اهن الات و کیفیت محصولات را تضمین کند از امتیازاتی است که در شرکت آهن پرایس ارائه می‌شود، به همین منظور مشتریان عزیز می‌توانند از طریق تماس با 02154103 اهن الات مورد نیاز خود را مجموعه آهن پرایس خریداری نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.