کد خبر : 207717
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 8:00
دیدگاه‌ها برای دلایل رشد ۴۰۰۰ درصدی CEL با وجود ورشکستگی شبکه سلسیوس بسته هستند

دلایل رشد ۴۰۰۰ درصدی CEL با وجود ورشکستگی شبکه سلسیوس

دلایل رشد ۴۰۰۰ درصدی CEL با وجود ورشکستگی شبکه سلسیوس

زمان مطالعه: 3 دقیقه پلتفرم اعطای وام ارز دیجیتال Celsius Network تقریباً 1.2 میلیارد دلار شکاف در ترازنامه مالی خود دارد که بیشتر آن را بدهی‌ها به کاربرانش تشکیل می‌دهد. اگرچه این شرکت برای جلوگیری از ورشکستگی اقداماتی را به عمل آورده، اما آینده آن مبهم به نظر می‌رسد. به گزارش سایت کوین تلگراف، با

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پلتفرم اعطای وام ارز دیجیتال Celsius Network تقریباً 1.2 میلیارد دلار شکاف در ترازنامه مالی خود دارد که بیشتر آن را بدهی‌ها به کاربرانش تشکیل می‌دهد. اگرچه این شرکت برای جلوگیری از ورشکستگی اقداماتی را به عمل آورده، اما آینده آن مبهم به نظر می‌رسد.

به گزارش سایت کوین تلگراف، با این حال، رمزارز CEL، توکن اصلی شبکه سلسیوس در دو ماه گذشته بیش از 4100 درصد افزایش یافته و در 13 آگوست به حدود 3.93 دلار در مقایسه با 0.093 دلار در اواسط ژوئن رسیده است.

در مقام مقایسه، کوین‌های برتر بیت کوین و اتریوم در مدت مشابه 40 درصد و 130 درصد افزایش یافتند.

cel-price-is-up-4-000-in-two-months
نمودار قیمت روزانه CEL/USD.

آیا شایعات دلیل انفجار CEL هستند؟

از نظر تکنیکال، افزایش قیمت ارز سلسیوس در اوایل آگوست زمانی که شاخص قدرت نسبی آن (RSI) از آستانه 70 عبور کرد، کلید خورد و آن را به یک توکن بسیار ارزشمند تبدیل کرد.

به نظر می‌رسد شایعات فروش این شرکت دلیل قدرت صعودی سلسیوس باشد، چنان‌که به نقل از رویترز در 10 آگوست، ریپل می‌خواهد دارایی‌های شبکه سلسیوس را خریداری کند. پس از انتشار این خبر بود که قیمت سلسیوس بیش از دو برابر شد.

در ماه جولای، شایعاتی در مورد قصد گلدمن ساکس برای خرید شبکه سلسیوس به مبلغ 2 میلیارد دلار نیز منتشر شد. سلسیوس در آن زمان با قیمت 0.39 دلار مبادله می‌شد.

فشار بر روی قیمت سلسیوس

به نظر می‌رسد دسته‌ای از معامله‌گران خرد نیز در پشت حرکت صعودی عظیم سلسیوس در دو ماه گذشته قرار داشته باشند.

برخی از معامله‌گران برای محدود کردن چشم‌انداز نزولی سلسیوس، یک شورت اسکوئیز (short squeeze) ترتیب داده‌اند. این کار زمانی رخ می‌دهد که قیمت یک دارایی به طور ناگهانی افزایش می‌یابد و فروشندگان کوتاه مدت مجبور می‌شوند برای بستن موقعیت‌های خود، دارایی را با قیمت بالاتری بازخرید کنند.

جالب اینجاست که FTX در 13 آگوست حدود 5.1 میلیون توکن سلسیوس داشت که تقریباً 90٪ از کل گردش کل در صرافی‌ها بود. در همین حال، میزان پوزیشن‌های فروش باز در بازار، حدود 2.66 میلیون سلسیوس در مقابل سقف ماهانه 2.96 میلیون سلسیوس در تاریخ 11 آگوست بود.

cel-price-is-up-4-000-in-two-months
FTX ورزشی کوتاه.

به عبارت دیگر، معامله‌گران شورت تنها در دو روز حدود 300000 پوزیشن سلسیوس را بسته‌اند.

آینده سلسیوس چه خواهد شد؟

تاریخ نشان می‌دهد که فشارهای کوتاه مدت به سختی در یک دوره طولانی حفظ می‌شوند. چنین چشم‌اندازی، سلسیوس را در معرض خطر اصلاح شدید در هفته‌ها یا ماه‌های آینده قرار می‌دهد. همان‌طور که گفته شد، این توکن در حال حاضر در حالت اشباع خرید است، که احتمال نزول آن را افزایش می‌دهد.

cel-price-is-up-4-000-in-two-months
نمودار قیمت سه روزه CEL/USD.

رسم نمودار فیبوناچی اصلاحی از 6.5 دلار در سقف تا 0.39 دلار در کف، سطوح حمایت و مقاومت موقت را برای سلسیوس ترسیم می‌کند. قابل ذکر است، این توکن اکنون به بالاتر از سطح فیبوناچی 0.618 (4.21 دلار)، با هدف صعودی 5.25 دلار یعنی 45 درصد بیشتر از قیمت امروز چشم دوخته است.

در مقابل، شکستن کندل قیمتی به زیر سطح حمایتی 50 درصد فیبوناچی (3.48 دلار) خطر سقوط سلسیوس به 2.75 دلار را به همراه دارد که 25 درصد از سطح قیمت فعلی پایین‌تر است.

نوشته دلایل رشد ۴۰۰۰ درصدی CEL با وجود ورشکستگی شبکه سلسیوس اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.