کد خبر : 209321
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 12:15
دیدگاه‌ها برای دستگاه تولید لیوان کاغذی بسته هستند

دستگاه تولید لیوان کاغذی

دستگاه تولید لیوان کاغذی

تولید ظروف یکبار مصرف به خصوص از نوع کاغذی سود بسیار بالایی را دارامی باشد که به دو صورت لیوان کاغذی یا لیوان اختصاصی مورد استفاده عموم قرار می گیرد که این محصولات یکبار مصرف به صورت رایج در کشور موجود می باشد. لیوان های کاغذی پس از مصرف و ورود به محیط زیست آسان

تولید ظروف یکبار مصرف به خصوص از نوع کاغذی سود بسیار بالایی را دارامی باشد که به دو صورت لیوان کاغذی یا لیوان اختصاصی مورد استفاده عموم قرار می گیرد که این محصولات یکبار مصرف به صورت رایج در کشور موجود می باشد.

لیوان های کاغذی پس از مصرف و ورود به محیط زیست آسان تر ازظروف یکبار مصرف پلاستیکی  قابل تجزیه و باز یافت می باشند. با توجه به مواد اولیه استفاده شده در این لیوان های کاغذی  به دو دسته دابل و سینگل تقسیم بندی می شود که برای نوشیدنی های داغ از نوع سینگل و دابل برای هر دونوع نوشیندی سرد و گرم مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه تولید لیوان کاغذی چیست و چگونه کار می کند؟

تولید لیوان کاغذی براساس مصرف در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرد که برای تولید آن ها از کاغذی که در بسته بندی مواد غذایی وجود دارد مورد استفاده قرار گرفته خواهد شد.

لیوان کاغذی از چند لایه مقاوم تشکیل شده است به همین دلیل است که  در برابر گرما مقاومند، همچنین برای ساخت این لیوان ها از ماده ای به نام پلی اتیلن استفاده می شود که به محیط اطرافمان ضرر نمی رسانند و همچنین بر روی مواد غذایی کمترین اثر شیمیایی را می گذارند.

پلی اتیلن در لیوان های کاغذی بر اساس وزن مایعاتی که در داخل آن هستند مورد استفاده قرار گرفته است و به همین دلیل باعث می شود که از جذب رطوبت نوشیدنی به جداره بیرونی لیوان ها جلوگیری نماید.

دستگاه تولید لیوان کاغذی به شرح زیر می باشد:

دستگاه لیوان کاغذی به ابعاد 1.2 در 2.5می باشد و برای قرار گیری دستگاه به یک محیط 50 تا 60 متر نیاز خواهیم داشت. تولید کنندگان این  دستگاه کشورهای کره، چین و همچنین ایران است.

کار خانه هایی که در این حوزه فعالیت می کنند مجهز به ماشین آلات نیمه فرمینگ می باشند که با استفاده از آن توانسته ظروفی  از جنس پلی استایرن تولید نماییم. استفاده از این دستگاه ترموفرمینگ نسبت به دستگاه های نیمه فرمینگ توجیه اقتصادی بالایی را در بردارند و برخی از تولیدکنندگان از این دستگاه برای تولید لیوان کاغذی استفاده می کنند.

لیوان کاغذی در طی یکسری سلسله مراتب تولید می شود که به صورت زیر می باشد:

در ابتدا باید دستگاه تولید لیوان کاغذی را تهیه نمایید .

مواد اولیه مصرفی و کاغذ پلی اتیلن از طرح های عمومی و برش خورده را در دسترس داشته باشید.

برای تولید کاغذ استروک و رول کف را در دستگاه قرار می دهید .

در انتها لیوان های  تولید شده برای بسته بندی در کارتن ها قرار می گیرند .

 

مراحل کار دستگاه تولید لیوان کاغذی:

دستگاه تولید لیوان کاغذی یا همان دستگاه فرم دهی ، یک دستگاه اتوماتیک و چند ایستگاه می باشد .  مراحل کار این دستگاه عبارتند از :

  • استروک لیوان کاغذی مورد نظر برای تولید لیوان کاغذی را در دستگاه قرار می دهیم.
  • کف لیوان کاغذی را پانچ می نماییم.
  • سپس برای تولید بدنه و کف لیوان آن ها را در تنور دستگاه می گذاریم.
  • پس ازآماده سازی کارهای گفته شده، نوبت به فرم دهی لبه لیوان می رسد.
  • بعد از فرم دهی لبه لیوان ، لبه را به بدنه اصلی متصل می نماییم.

حال به این موضوع می پردازیم که کاغذ مورد استفاده شده برای تولید لیوان کاغذی از چه نوعی می باشد :

از  آنجا که کاغذ در قرن دوم قبل از میلاد اختراع شد، کشور چین که در آن زمان به صورت امپراتوری بود توانست لیوان های کاغذی را به صورت فنجان های به نام چی پی به ثبت برساند و برای سرو چای از آنها استفاده نماید.

این فنجان های کاغذی در اندازه، طرح و رنگ های مختلفی با تزئینات متفاوت آراسته شده است که در شهر هانگژو تولید شده است.

باگذشت زمان ساختار لیوان های کاغذی تغییر کرد و از کیفیت بالایی برخوردار شد، همان طور که گفته شد  برای لیوان های کاغذی و ظروف یکبار مصرف از کاغذ پلی اتیلن دار استفاده می شود که خاصیت عدم نفوذ ناپذیری را دارا می باشد که به همین دلیل مورد توجه اکثر تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در زمینه ساخت لیوان کاغذی قرار گرفته است.

دستگاه تولید لیوان کاغذی

کاربرد فراوان پلی اتیلن در لیوان های تولید شده توسط تیم دی کاپ باعث شده که میزان تولید مواد اولیه نیز افزایش پیدا کند از این رو کاغذ پلی اتیلن یک رو نوعی از کاغذ مورد استفاده برای لیوان و ظروف یکبار مصرف می باشد که لایه داخلی آن از جنس پلی اتیلن و سمت دیگر آن سفید است تا افراد بتوانند در صورت نیاز تبلیغات یا طرح و نوشته مورد نظر خود را روی آن چاپ نمایند.

پس برای سفارش و یا خرید لیوان کاغذی در طرح و اندازه مختلف  می توانید لیوان ها و استروک های  موجود در سایت را مشاهده نمایید و جهت سفارش با ما در ارتباط باشید.

انواع کاغذ های لیوان کاغذی استفاده شده در تولید لیوان به شرح زیر می باشد:

  • کاغذ copy max
  • کاغذ cell print
  • کاغذ paper one
  • کاغذ double
  • لیوان کاغذی اختصاصی

چاپ مورد استفاده برای لیوان های کاغذی به صورت اختصاصی یکی از پرطرفدار ترین نوع محصولات دی کاپ می باشدکه امکان سفارش به صورت آنلاین بر روی سایت موجود است.

جنس کاغذی که برای تولید لیوان استفاده می شود از نوع ایندربرد 250 گرم و بهداشتی می باشد و از جمله موادی است که برای بسته بندی محصولات غذایی استفاده می شود و توانسته به راحتی در طبیعت باز یافت شود و کمترین آسیب را به طبیعت وارد نماید.

چاپ اختصاصی لیوان کاغذی در دو سایز استاندارد و مرسوم در کشور به صورت 200 و 360 سی سی می باشد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.