کد خبر : 69302
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 10:35

دسترسی معامله‌گران متخلف در بورس بسته می‌شود

دسترسی معامله‌گران متخلف در بورس بسته می‌شود

دسترسی معامله‌گران متخلف در بورس بسته می‌شود به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری بازارسرمایه ایران، «علی بهشتی» پیرامون بسته شدن کدها و اعمال محدودیت برای کدهای سهام‌داری و معامله‌گرانی که در بورس اقدام به سفارش‌چینی و انجام دستورهای نامتعارف می‌کنند، گفت: بیشترین موارد تخلف از جانب معامله‌گران آنلاین و شرکت‌های کارگزاری مربوط به درخواست های زیر ۵۰۰ هزار تومان است، در حالیکه از قبل غیرقانونی بودن این موضع توسط مقام ناظر اعلام شده بود.
وی اضافه کرد: انجام این تخلف کدهای سهامدارانی که مستقیم و بوسیله درگاه‌های آنلاین اقدام به معامله می‌کنند، حدود ۱۰ روز کاری و نیز برای معامله‌گران فعال در کارگزاری‌ها حداقل پنج روز بسته می‌شود؛ البته با توجه به نوع تخلف این تعداد روزها ممکن است بیشتر هم بشود.
بهشتی، ضمن یادآوری دیگر تخلفات موجود در این حوزه گفت: برخی معامله‌گران، سفارش‌هایی را انجام می‌دهند و در زمان‌هایی مشخص به حذف آنها می پردازند، این مورد نیز از تخلفاتی محسوب می‌شود که به موجب آن دسترسی معامله گران توسط نهاد ناظر محدود می‌شود. اردرهای نامتعارف و نیز رِنج کشیدن (حرکت دادن قیمت ی..

دسترسی معامله‌گران متخلف در بورس بسته می‌شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری بازارسرمایه ایران، «علی بهشتی» پیرامون بسته شدن کدها و اعمال محدودیت برای کدهای سهام‌داری و معامله‌گرانی که در بورس اقدام به سفارش‌چینی و انجام دستورهای نامتعارف می‌کنند، گفت: بیشترین موارد تخلف از جانب معامله‌گران آنلاین و شرکت‌های کارگزاری مربوط به درخواست های زیر ۵۰۰ هزار تومان است، در حالیکه از قبل غیرقانونی بودن این موضع توسط مقام ناظر اعلام شده بود.

وی اضافه کرد: انجام این تخلف کدهای سهامدارانی که مستقیم و بوسیله درگاه‌های آنلاین اقدام به معامله می‌کنند، حدود ۱۰ روز کاری و نیز برای معامله‌گران فعال در کارگزاری‌ها حداقل پنج روز بسته می‌شود؛ البته با توجه به نوع تخلف این تعداد روزها ممکن است بیشتر هم بشود.

بهشتی، ضمن یادآوری دیگر تخلفات موجود در این حوزه گفت: برخی معامله‌گران، سفارش‌هایی را انجام می‌دهند و در زمان‌هایی مشخص به حذف آنها می پردازند، این مورد نیز از تخلفاتی محسوب می‌شود که به موجب آن دسترسی معامله گران توسط نهاد ناظر محدود می‌شود. اردرهای نامتعارف و نیز رِنج کشیدن (حرکت دادن قیمت یک سهم به سمت قیمت‌های بالاتر یا پایین‌تر از قیمت فعلی سهم در تابلوی معاملاتی) از دیگر تخلفات در این حوزه است که مانند موارد بالا به بسته شدن دسترسی معاملاتی فرد مذکور می‌انجامد.

مدیر امور اعضاء بورس توجه به دو نکته را برای رشد این بازار ضروری دانست و افزود: نخستین نکته به سرمایه‌گذاران و تصمیماتی که در بازارسرمایه می‌گیرند بستگی دارد، در نظر داشته باشید به طور قطع داشتن نگاه بلندمدت (حدااقل یک سال به بالا) و نیز تشکیل سبد متنوعی از صنایع مختلف به کسب سود در این بازار کمک زیادی می‌کند. همچنین افزایش آگاهی و دانش در خصوص بازارسرمایه و حضور در دوره‌های آموزشی از منابع موثق از دیگر موارد لازم برای حضور مستقیم در بازار سرمایه است.

وی در ادامه خطاب به علاقمندان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه تاکید کرد: چنانچه فرصت لازم برای افزایش آگاهی در این زمینه ندارند به طور حتم از روش‌های غیرمستقیم برای سرمایه‌گذاری مانند صندوق‌ها و شرکت‌های سبدگردان در این بازار بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، تخلف در بورس یکی از معضلاتی است که سهام‌داران را همواره نگران می‌کند، مزیت اصلی سرمایه‌گذاری در بورس شفافیت است که گاهی این شفافیت با دستکاری معاملات مخدوش می‌شود.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.