کد خبر : 208643
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 17:57
دیدگاه‌ها برای درآمد هنرمندان از اسپاتیفای چگونه است؟ بسته هستند

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای چگونه است؟

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای چگونه است؟

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای موضوعی است که ذهن تمامی خوانندگانی که می خواهند به تازگی در این پلتفرم هنرمند شوند، را به خود معطوف کرده است. ممکن است این سوال برای همه آنها وجود داشته باشد که اسپاتیفای برای هر استریم (stream) چقدر پرداخت می کند؟ هنرمندان به ازای هر استریم اسپاتیفای در همه کشورها

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای موضوعی است که ذهن تمامی خوانندگانی که می خواهند به تازگی در این پلتفرم هنرمند شوند، را به خود معطوف کرده است. ممکن است این سوال برای همه آنها وجود داشته باشد که

  • اسپاتیفای برای هر استریم (stream) چقدر پرداخت می کند؟
  • هنرمندان به ازای هر استریم اسپاتیفای در همه کشورها درآمد برابر دارند، یا مانند قیمت های پرمیوم اسپاتیفای Spotify premium price، هر طرح ویژه در هر کشور قیمت متفاوتی دارد؟

اگر می خواهید در مورد موضوعاتی که ذکر کردیم بیشتر بدانید، توصیه می کنم این مقاله را تا انتها بخوانید.

سال ها پیش بود که رادیو و تلویزیون مهمترین راه برای تبلیغ آثار موسیقی هنرمندان و فروش فایل های فیزیکی به طرفدارانشان بود. اما با فراگیر شدن اینترنت و پخش موسیقی، درآمد هنرمندان و کسانی که در تجارت موسیقی فعالیت می کردند، کاهش یافت. به گفته آقای راس کراپنیک تنها 45% از مردم حاضرند برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، هزینه پرداخت کنند.

اما اسپاتیفای سعی کرد تا این مشکل را حل کند و راهی پیدا کرد، تا افراد در صنعت موسیقی مانند گذشته از کارهای تولیدی خود بهره مالی ببرند. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید؛ که وقتی طرفداران به آثار هنری گوش می دهند، هنرمندان چگونه از اسپاتیفای پول می گیرند؟

هر کدام از هنرمندان با آپلود آهنگ خود در این پلتفرم و بر اساس تعداد دفعاتی که موسیقی آن ها پخش می شود، می توانند به بخشی از درآمد اسپاتیفای، به عنوان پورسانت دست پیدا کنند.

قیمت پلن های اسپاتیفای در کشورهای مختلف

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای بر اساس دو طرح سازماندهی می شود. یکی از آنها پلن رایگان و دیگری پلن های ویژه نام دارد که باید برای دریافت آن، هزینه کنید. در پلن های رایگان اسپاتیفای، کاربران هنگام گوش دادن به موسیقی از طریق رایانه و دستگاه های تلفن همراه خود، باید بین آهنگ ها به تبلیغات گوش دهند و این شرکت از تبلیغات پول می گیرد.

در طرح های ویژه نیز کاربران اسپاتیفای می توانند با کیفیت بسیار بالا و بدون تبلیغات به آهنگ های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. کاربران بسته به طرحی که می خرند، می توانند به قسمت دیگری از خدمات نیز دسترسی داشته باشند.

لازم به ذکر است که افراد در کشورهای مختلف مبالغ متفاوتی را برای استفاده از طرح های مورد نظر خود پرداخت می کنند. بنابراین اسپاتیفای از فروش این طرح ها به مشتریان خود مبالغ متفاوتی به دست می آورد. به همین ترتیب، این شرکت بر اساس نرخ کشورها و تعداد افرادی که از طرح های ویژه استفاده می کنند، مبالغ متفاوتی به هنرمندان کشورهای مختلف پرداخت می کند. لازم به ذکر است که این پرداختی ها، رابطه مستقیمی با میزان محبوبیت هنرمندان دارد. به هر میزان که طرفداران بیشتری از هنرمند حمایت کنند، سود بیشتری به وی خواهد رسید.

بنابراین درآمد هنرمندان از اسپاتیفای، با توجه به اینکه سرشناس و یا ناشناس باشند، نیز متفاوت خواهد بود. رتبه هنرمندان بر اساس کشوری که در آن زندگی می کنند یا اینکه آهنگ هایشان در کجا منتشر می شود، تعیین شده است. بر این اساس هر کشوری رتبه بندی خاص خود را دارد.

در نهایت تعداد آهنگ ها و دفعاتی که توسط طرفداران هنرمند شنیده می شود، می تواند بر میزان پولی که هنرمندان دریافت می کنند تأثیر بگذارد. به طور کلی می توان گفت، محبوبیت آهنگ ها به طور غیر مستقیم بر میزان مبالغ پرداخت شده به هنرمندان توسط اسپاتیفای تاثیر گذار است.

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای چگونه است؟

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای به چه میزان است؟

برای اینکه درآمد هنرمندان از اسپاتیفای تضمین شود، شنونده ها باید حدود 30 ثانیه از آهنگ آن ها را شنیده باشند. پس از عضویت و انتشار آثار هنرمندان در اسپاتیفای سه ماه طول می کشد تا درآمدهای حاصل از این پلتفرم به حساب آنها واریز شود. بازدیدهایی که مرز یک میلیون را رد میکنند، میتوانند بهترین درآمد را برای هنرمندان کسب کنند. عالی نیست، اما می تواند راضی کننده باشد. در نتیجه بازدید و پخش یک میلیونی آهنگ ها، حدود 3500 پوند به هنرمند پرداخت خواهد شد.

برای اینکه بتوانید به درآمد مناسبی در اسپاتیفای برسید، باید هر آهنگ حدود 4 میلیون بار در ماه پخش شود. بنابراین درآمد هنرمندان از اسپاتیفای در هر ماه متفاوت بوده و از پول حاصل از آن باید دستمزد تمامی عوامل سازنده نیز پرداخت شود. در نتیجه درآمد هنرمندان در این فضا به عوامل زیادی بستگی دارد.

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای چگونه است؟

درآمد هنرمندان از اسپاتیفای

رابطه قیمت پلن های پولی با درآمد هنرمندان از اسپاتیفای در کشورهای مختلف

همانطور که بسیاری از شما می دانید، برای تشویق هنرمندان به ساخت آهنگ های بیشتر، در برخی کشورها، آهنگ ها بر اساس تعداد دفعات شنیده شدن رتبه بندی می شوند. به عنوان مثال در ایالات متحده، آهنگ ها دارای چهار رتبه طلا، پلاتینیوم، مولتی پلاتین و الماس هستند. به طور کلی هنرمندان برای هر یک میلیون بازدید در Spotify به طور متوسط ​​​​3222 دلار دستمزد دریافت می کنند. اما میزان این مبلغ به عوامل دیگری نیز وابسته می باشد.

هنرمندان در مراکش با 800 دلار و نروژ با 5470 دلار به ترتیب کمترین و بالاترین پرداخت را برای گوش دادن به 1 میلیون آهنگ در اسپاتیفای دریافت می کنند. این مبلغ در خریداری پلن های مختلف اسپاتیفای در کشورهای مختلف نیز متفاوت است. گاهی قیمت های اعلام شده با واحد پول محلی در آن کشور همخوانی نداشته و معادل نیستند. برای مثال در سال 2021 قیمت های اعلام شده اسپاتیفای برای پلن های مختلف در کشور بریتانیا در پلن شخصی یا U.K. plans for Individual حدود 10 پوند، پلن های دو کاربره یا Duo حدود 14 پوند، پلن های فمیلی یا Family حدود 17 پوند، پلن های دانش آموزی یا Student به حدود 6 پوند افزایش داده شد. این در حالی بود که در ایالات متحده این قیمت ها را یکسان اعلام کردند و کشورهای اروپایی نیز از آن تاثیر گرفتند.

به طور کلی برای بررسی و اطلاعات دقیق تر باید به صورت منظم به قیمت های محلی که از طرف شرکت اسپاتیفای اعلام می شود، مراجعه کنید.

در جدول زیر درآمد تقریبی هنرمندان بسته به اینکه طرفداران آنها از چه کشوری به آهنگ های آنها گوش میدهند و همینطور قیمت پلن شخصی اسپاتیفای در آن کشورها آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به منابع انتهای مقاله مراجعه کنید.

 

درآمد تقریبی بر اساس یک ملیون بازدید قیمت پلن شخصی اسپاتیفای (USD) کشور
800.31 4.99 مراکش
969.27 3.18 مصر
993.88 4.99 اردن
3549.14 9 ژاپن
1408.34 1.64 هند
1993.52 11.93 ایتالیا
3165.16 11.93 فرانسه
3367.4 11.93 آلمان
4912.44 13.98 بریتانیا
5479.27 14.02 نروژ
3526.64 9.99 ایالات متحده آمریکا
4977.85 10.77 نیوزلند

 

در نهایت این نوسانات در میزان درآمد هنرمندان از اسپاتیفای تاثیر مستقیم گذاشته و باعث افزایش و یا کاهش آن خواهد شد. همانند آماری که پیش تر به آن اشاره شد و مشاهده کردیم میزان درآمد هنرمندان از اسپاتیفای در کشورهای مختلف متفاوت است.

ما در سایت بورس تایمز به مسائل و اخبار اقتصادی ، ارز دیجیتال ، بورس و کلیه موضوعاتی که ممکن است از لحاظ مالی و اقتصادی برای شما جذابیت داشته باشد میپردازیم. از این رو با مراجعه به این سایت می توانید به حجم عظیمی از مطالب جذاب و خواندنی، دسترسی داشته باشید و اگر به دنبال منابع انگلیسی در مورد پلتفرم اسپاتیفای هستید ما به شما سایت های How to Spotify   و How-to Geek  و support.spotify.com   را پیشنهاد میکنیم.

منابع:

how much does Spotify pay per stream

Spotify Price by Country 2022|Cheapest Country

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.