کد خبر : 201368
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 6:30
دیدگاه‌ها برای خطر هنوز بیخ گوش بیت کوین است! بسته هستند

خطر هنوز بیخ گوش بیت کوین است!

خطر هنوز بیخ گوش بیت کوین است!

زمان مطالعه: 4 دقیقه از منظر تاریخی، افت سراسری بازار ارزهای دیجیتال طی چند ماه گذشته یک رکورد بوده است و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از 3 تریلیون دلار به 991 میلیون دلار کاهش یافته است.به گزارش سایت کوین تلگراف و بر اساس گزارش اخیر دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، ماه ژوئن برای سرمایه‌گذاران زمان

زمان مطالعه: 4 دقیقه

از منظر تاریخی، افت سراسری بازار ارزهای دیجیتال طی چند ماه گذشته یک رکورد بوده است و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از 3 تریلیون دلار به 991 میلیون دلار کاهش یافته است.
به گزارش سایت کوین تلگراف و بر اساس گزارش اخیر دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، ماه ژوئن برای سرمایه‌گذاران زمان بسیار دردناکی بود، زیرا قیمت بیت کوین نزدیک به 40 درصد کاهش یافت. با توجه به اصلاح شدید بازار، تعدادی از معیارهای درون زنجیره‌ای قیمت بیت کوین شروع به رسیدن به سطوحی مشابه با سطوح پایین بازارهای نزولی قبلی کرده‌اند. اما این بدان معنا نیست که معامله‌گران باید به این زودی انتظار چرخش روند بازار را داشته باشند.

trading-near-bottoms-doesn’t-mean-growth
کندل‌های ماهانه BTC/USD در مقابل درصد تغییرات MoM

عناصر منفی کلان بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های ریسکی، قدرت دلار آمریکا بوده است.

همراه با افزایش تورم و کاهش شاخص‌های اقتصادی، قدرت شاخص دلار آمریکا (DXY) هم سیگنال دیگری است مبنی بر اینکه رکود اقتصادی کاملاً اجتناب‌ناپذیر است و پیش‌بینی‌ها اکنون رکود اقتصادی را در اوایل تا اواسط سال 2023 پیش‌بینی می‌کنند.

trading-near-bottoms-doesn’t-mean-growth
تغییر درصد شاخص DXY در مقایسه با قیمت BTC/USD

در مقابل این پس‌زمینه، بیت‌کوین اکنون خود را در تلاش برای تشکیل یک کف در حوالی ۲۰ هزار دلار می‌بیند، یعنی آخرین حمایت ساختاری واضح در نمودار بیت‌کوین در بازه زمانی بالا.

این اولین بار در تاریخ بیت کوین است که قیمت به زیر بالاترین قیمت تعیین‌شده در چرخه صعودی قبلی رسیده است. اگر بیت کوین نتواند حمایت نزدیک به 20000 دلار را حفظ کند، حمایت مورد انتظار در حدود 15 هزار دلار و سپس 9 تا 12 هزار دلار خواهد بود.

در حالی که این تخمین‌ها ممکن است خیلی بدبینانه به نظر برسند، باید توجه داشت که قیمت بیت کوین در دو بازار نزولی قبلی خود، تقریباً 85 درصد از اوج خود کاهش یافته بود. اگر همین اتفاق در چرخه نزولی بازار فعلی رخ دهد، بیت کوین به 10000 دلار می‌رسد که 50 درصد کاهش دیگر از سطوح فعلی را نشان می‌دهد و مطابق با محدوده قیمتی 2018 تا 2019 قرار می‌گیرد. به همین دلیل، تحلیلگران دلفی دیجیتال معتقدند که دارایی‌های پرریسک هنوز هم در خطر هستند.

کف واقعی قیمت کجاست؟

طبق گزارش دلفی دیجیتال، درصد عرضه بیت‌کوین در سود و نسبت سود به زیان تحقق‌یافته آن به سطوحی نزدیک می‌شوند که در بازارهای نزولی قبلی مشاهده شده بود، اما هرکدام هنوز کمی جا دارند تا به پایین‌ترین حد خود برای این چرخه برسند.

trading-near-bottoms-doesn’t-mean-growth
قیمت BTC/USD در مقابل نرخ P/L

به گفته این شرکت، شاخص‌های مومنتوم و معیارهای ارزش‌گذاری می‌توانند برای مدت طولانی در منطقه فروش اشباع باقی بمانند. همین مورد آنها را به ابزارهای زمان‌بندی ضعیف تبدیل می‌کند که قادر به پیش‌بینی برگشت‌های فوری نیستند.

trading-near-bottoms-doesn’t-mean-growth
قیمت BTC/USD در مقابل شاخص ترس و طمع

سرمایه‌گذاران ممکن است بخواهند احساسات بازار و همچنین شاخص ترس و طمع را که اکنون به پایین‌ترین حد تاریخی رسیده است، زیر نظر داشته باشند. وقتی صحبت از حرکت بالقوه صعودی می‌شود، دلفی دیجیتال سطح مقاومت اصلی بعدی را 28000 دلار معرفی می‌کند.

دلفی دیجیتال می‌گوید:

تا زمانی که به نوعی کاتالیزور کلان دست پیدا کنیم، بیت کوین احتمالاً به تثبیت قیمت خود ادامه خواهد داد.

نوشته خطر هنوز بیخ گوش بیت کوین است! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.