کد خبر : 216919
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 13:01
دیدگاه‌ها برای خرید لپتاپ استوک بد است اگر … !!!؟؟ بسته هستند

خرید لپتاپ استوک بد است اگر … !!!؟؟

خرید لپتاپ استوک بد است اگر … !!!؟؟

آقای انصاری، وقتی تصمیم به خرید لپ تاپ استوک یا همان دست دوم گرفته اید، تصمیم شما باید دقیقتر شود. چون باز هم دو گزینه برای تصمیم گیری دارید: لپ تاپ استوک یا لپ تاپ بازسازی شده. این اولین جواب آقای بشکانی مدیر استوک خلیج بود که تفاوت این مصاحبه را با دیگر مصاحبه هایم

آقای انصاری، وقتی تصمیم به خرید لپ تاپ استوک یا همان دست دوم گرفته اید، تصمیم شما باید دقیقتر شود. چون باز هم دو گزینه برای تصمیم گیری دارید: لپ تاپ استوک یا لپ تاپ بازسازی شده.

این اولین جواب آقای بشکانی مدیر استوک خلیج بود که تفاوت این مصاحبه را با دیگر مصاحبه هایم رقم می زد. امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و مزیت های سرمایه گذاری هوشمندانه، بیشتر افراد به دنبال راه اندازی کسب و کار با سرمایه اولیه پایین هستند. یکی از اقلام مورد نیاز و ضروری آنها رایانه است که در اغلب کسب و کارها، خرید لپتاپ گزینه اصلی و اولیه است. اما با توجه به شرایط اقتصادی و قیمت انواع لپتاپ ها که سیر صعودی داشته، بهترین گزینه موجود در حال حاضر لپتاپ استوک است که البته چالش های منحصر به فرد خود را دارد. از اعتماد به محصول خریداری شده گرفته تا پاسخگو بودن سیسیتم به نیازهای کاربرد مهمترین چالش های حین خرید آن است.

به همین دلیل و برای روشن شدن موضوع و برای رسیدن به جواب مناسب و متناسب با نیازهای امروز سراغ یکی از کارشناسان برجسته این حوزه رفتیم تا با این ایشان در مورد نحوه خرید مطمئن لپتاپ استوک گفتگو کنیم.

من : سوال اول من رو با سوال جواب دادید، میشه تفاوت لپ تاپ دست دوم یا لپ تاپ بازسازی شده بفرمایید.

بشکانی : لپتاپ استوک برای مدت طولانی توسط کاربر استفاده می شود و دوباره به شما فروخته می شود. حتی یک لپ تاپ پس از استفاده یک روزه که بلافاصله خرید فروخته شود هم، به عنوان لپ تاپ دست دوم شناخته می شود. اما، لپ تاپ های بازسازی شده لپتاپ هایی هستند که پس از استفاده به سازنده یا فروشگاه بازگردانده می شوند. سازنده یا فروشگاهای معتبر، قطعات مورد نیاز را بازسازی می کند و دوباره آن را به عنوان لپ تاپ بازسازی شده به فروش می رساند. این لپ تاپ های بازسازی شده به همان اندازه لپ تاپ های جدید خوب هستند، اما شما آن را با قیمت بسیار ارزان تری دریافت می کنید.

من : چگونه متوجه شویم که لپتاپی که خریده ایم استوک یا بازسازی شده است؟

بشکانی : همانطور که گفتم، لپتاپ استوک بازسازی نشده است. قطعات آن، همانهایی است که در اولین روز تولید روی آن قرار داده شده و هیچ تغییری حین فروش دوباره روی لپتاپ اعمال نمی شود. معمولا فروشندگان هنگام فروش این موضوع را ذکر می کنند. اما در مورد لپتاپ های بازسازی شده، بخش های مختلفی تغییر می کند که بیشتر مربوط به قطعات اصلی است. در این مورد نیز با توجه به تغییرات اعمال شده و تفاوت قیمت خرید لپتاپ، فروشندگان این مورد را با خریدار در میان می گذارند. و تنها کافیست در زمان خرید شما محصول مورد نیاز را از ارائه دهندگان بخواهید.

من : هنگام خرید لپ تاپ استوک، نکات مهمی وجود دارد که توجه به آنها تضمین خرید را بیشتر کند؟

مدیر استوک خلیج : بله. سه عامل مهم در لپ تاپ استوک مانند وضعیت لپ تاپ، امکانات موجود و قابل حمل بودن از اهمیت بالایی برخوردار است که توجه به آن الزامیست. وضعیت کار لپ تاپ کارکرده بسیار مهم است و توصیه می شود لپ تاپی را خریداری کنید که سه سال از عمر آن گذشته باشد. زیرا همانطور که می دانید، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای موجود در حال حاضر نمی‌توانند در لپ‌تاپ‌های قدیمی اجرا شوند و از ویژگی‌های فناوری اخیر پشتیبانی کنند. در صورت امکان می توانید لپ تاپ هایی را جستجو کنید که بیش از هجده ماه از عمر آنها نگذشته باشد. البته اگر یک لپ تاپ بازسازی شده خریداری می کنید، لازم نیست نگران برخی از این جنبه ها باشید زیرا مانند یک لپ تاپ جدید تعمیر و آزمایش می شود.

فاکتور مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود، ویژگی های موجود در لپ تاپ های دست دوم است. اگر نگرانی اصلی شما سرعت است، پس به خاطر داشته باشید که لپ تاپ ها کندتر از رایانه های رومیزی که دارای سیستم پردازش مشابه هستند، کار می کنند. هرگز لپ تاپ دست دوم با حافظه کمتر از 128 مگابایت نخرید، زیرا نمی تواند بسیاری از برنامه ها و برنامه های کاربردی موجود در رایانه های استاندارد امروزی را اجرا کند. بسته به نیازهای پردازشی و محاسباتی خود می توانید لپ تاپ دست دوم خریداری کنید که دارای ظرفیت هارد دیسک بین 20 تا 80 گیگابایت است. سایر مسائل مهم هنگام خرید لپ تاپ کارکرده اندازه صفحه نمایش لپ تاپ، وضوح آن است. همچنین مطمئن شوید که لپ تاپ مورد استفاده دارای قابلیت های مورد نیاز برای سرگرمی و رسانه های مورد نیاز است. از آنجایی که لپ‌تاپ‌ها روز به روز سبک‌تر و نازک‌تر می‌شوند، قابل حمل بودن آن هنگام خرید لپ‌تاپ دست دوم بسیار مهم است. بنابراین لپ تاپ دست دوم اصطلاحا بدون وزن انتخاب کنید که حتی با لوازم جانبی اضافه شده قابل حمل باشد.

هنگام خرید لپ تاپ کارکرده از یک آشنا یا فروشنده خصوصی باید مراقب باشید. شما باید با کمک یک شخص حرفه ای لپ تاپ استفاده شده را به طور کامل بررسی کنید. به عنوان مثال کاری که ما می کنیم را از فروشندگان درخواست کنید.

من : چه کاری؟

بشکانی : ما در استوک خلیج محصولات خود را در اختیار مشتری قرار می دهیم تا چند روز به صورت آزمایشی از آنها استفاده کند، شما نیاز می توانید به اشکال مختلف این مورد را از فروشنده درخواست نمایید و بعد از بررسی ابعاد مختلف لپتاپ استوک، برای خرید آن اقدام نمایید. خرید اقلام دست دوم همیشه می تواند محل فریب خوردن شما باشد و لپ تاپ های دست دوم نیز یکی از آنهاست. به همین دلیل، داشتن دانش کامپیوتر در هنگام خرید یک لپ تاپ کارکرده ضروری است و تنها در این صورت است که می توانید لپ تاپی را بخرید که شرایط استاندارد برای محیط امروزی را برآورده کند. از سوی دیگر لپ تاپ یک ابزار قابل حمل است که به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را همراه داشته باشید، باید نسبت به راحتی در حین حمل آن توجه ویژه ای داشته باشید.

از آنجایی که فرآیند خرید لپ‌تاپ دست دوم پیچیده است،ما چون از محصولات خود مطمئن هستیم، آنها را ضمانت می کنیم. این تضمین می تواند خیال شما را تو حد زیادی آسوده سازد. بنابراین از فروشگاهایی خریداری کنید که ضمانت داشته باشند. اما به طور کلی همیشه به فاکتورهایی مانند برند لپ تاپ، اندازه، وزن، عمر باتری، اتصال، ذخیره سازی، حافظه و قدرت پردازش اهمیت دهید. یک لپ‌تاپ با قدرت پردازش بالا می‌تواند بهترین ارزش را نسبت به پولی که خرج می‌کنید، برای شما فراهم سازد.

من : هنگام خرید لپ تاپ بازسازی شده چطور؟

مدیر استوک خلیج : چیزی که یک لپ تاپ بازسازی شده را از لپ تاپ های "کارکرده" متمایز می کند، تست و بررسی کیفیت است. اگر یک لپ‌تاپ بازسازی‌شده با یک قطعه معیوب بازگردانده شود، به احتمال زیاد با یک قطعه کاملا نو جایگزین می‌شود. اما، قطعاتی که در شرایط کار خوب هستند، معمولاً تمیز می شوند. این محصولات معمولا توسط خود سازنده ها یا فروشندگان استوک تست می شوند و تضمین بالایی دارند. البته این مورد برای ما، در لپتاپ های استوک نیز مورد توجه است و ما تمام لپتاپ های استوک را با تست های مختلف و ارزیابی کیفی مناسب عرضه می کنیم. بنابراین مهمترین کاری که باید انجام دهید، ارزیابی کیفی است که در هر دو نوع ذکر شده می تواند تضمینات لازم را فراهم سازد.

من : سوال های کوتاه و جواب های کوتاه که بتوانیم به موارد بیشتری بپردازیم

بشکانی : بفرمایید.

من : لپ تاپ استوک و بازاسازی شده، باید در چه شرایطی باشد؟

بشکانی : لپ‌تاپ‌های بازسازی‌شده باید عمدتاً عاری از آسیب‌های ظاهری مانند خط و خش باشند اما در مورد استوک این مورد ها زیاد، محل تامل نیست. به طور کلی باید داخل دستگاه نیز باید تمیز، تعمیر (در صورت لزوم) و آزمایش شود. من توصیه می کنم مطمئن شوید که مشخصات مناسب را نیز دریافت می کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، راهنمای جامع ما در سایت استوک خلیج که در مورد چگونگی بررسی مشخصات خود در ویندوز 10 را بررسی کنید.

من : طول عمر یک لپ تاپ استوک و بازسازی شده چقدر است؟

مدیر استوک خلیج : یک لپ‌تاپ استوک و بازسازی‌شده باید بین دو تا پنج سال دوام بیاورد، به شرطی که با ملایمت با آن رفتار کنید و از همه ی تعمیر و نگهداری (چه فیزیکی و چه نرم‌افزاری) پیروی کنید. البته همیشه موارد خاصی وجود دارد که در حین خرید آن را باید از فروشندگان جویا شوید.

من : آیا نکات منفی یا اخطاری برای لپ تاپ های بازسازی شده وجود دارد؟

البته که وجود دارد. علاوه بر خرابی های ظاهری صاحب قبلی، باتری ممکن است طول عمر کمتری داشته باشد. این مورد به این دلیل است که باتری ها در یک دوره زمانی خراب می شوند. بنابراین همیشه سلامت باتری لپ تاپ خود را بررسی کنید و بعد از آن در صورت نیاز برای تعویض آن از سوی فروشنده درخواست دهید.

من : بهترین مکان ها برای جستجوی یک لپ تاپ استوک و بازسازی شده کجا هستند؟

مدیر استوک خلیج : من شخصا نمی توانم استوک خلیج را معرفی کنم، چون برند خودم است، اما به اذعان مشتریان و جامعه آماری موجود و به دلیل داشتن گارانتی معمولا در صدر انتخاب هاست. اما به هر ترتیب، فروشگاه های استوکی که موارد بالا را در فروش رعایت می کنند بهترین گزینه ها برای خرید هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.