کد خبر : 204402
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 23:06
دیدگاه‌ها برای خاصیت های پیچ و رولپلاک مته جهت اجرای عملیات های رول پلاک نما ساده بسته هستند

خاصیت های پیچ و رولپلاک مته جهت اجرای عملیات های رول پلاک نما ساده

خاصیت های پیچ و رولپلاک مته جهت اجرای عملیات های رول پلاک نما ساده

1. رول پلاک پروانه ای اصولا برای پیچ و رولپلاک نما پشت رابیتس استفاده میشود. معمولا برای پیچ و رولپلاک نما از پشت رابیتس مورد استفاده قرار میگیرد. 2. رولپلاک فیشر در نماهای ساختمانی که از مصالح کمتری در پشت سنگ ها استفاده شده است مورد استفاده قرار میگیرد. 3. انکربولته مورد استفاده قرار میگیرد

1. رول پلاک پروانه ای

اصولا برای پیچ و رولپلاک نما پشت رابیتس استفاده میشود.

معمولا برای پیچ و رولپلاک نما از پشت رابیتس مورد استفاده قرار میگیرد.

2. رولپلاک فیشر

در نماهای ساختمانی که از مصالح کمتری در پشت سنگ ها استفاده شده است مورد استفاده قرار میگیرد.

3. انکربولته

مورد استفاده قرار میگیرد برای سنگ های بزرگ و سنگین که پیچ و رولپلاک نما به تنهایی نمیتوانند سنگ را نگه دارند.

اقسام رول پلاک ها برای استفاده در پیچ و رولپلاک نما:

  • رول پلاک توکار
  • رول پلاک روکار
  • رول پلاک پروانه ای
  • رول پلاک فیشر

اگر مقصود شما این است که در هنگام زدن ملات سنگ هارا پیچ رول پلاک کنید باید حتما از رول پلاک تو کار استفاده کنید. و به صورت دندانه دندانه میباشد و به شکل چهار پر است،داخل کشور ما از رول پلاک توکار بیشتر استفاده میشود.

رولپلاک روکار

بیتشر از این رولپلاک برای نما مورد استفاده قرار نمیگیرد. اما از این رول پلاک بیشتر برای نصب قطعات بر سطح های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.گوشه های ان باعث می شود که تماما به داخل سطح فرو نرود و همراهی کند تا پیچ بدون چرخیدن رول پلاک بسته شود تا انتهای ان باز شده و قطعه را نگه دارد.

رولپلاک پروانه ای

معمولا از این رولپلاک در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده میشود اما در بهتر کردن استحکام سنگ نما کاربرد کم تری دارد زیرا در استفاده از آن باید پشت سنگ چیزی نباشد تا بتواند به صورت شاخه ای باز شود. و به ملاتی که در پشت سنگ نما استفاده میشود، اجازه باز شدن رول پلاک پروانه ای را نمیدهد.

رولپلاک فیشر

بیشترین استفاده از رولپلاک فیشر در نصب قطعه ها بر روی سطوح است. برای مورد استفاده قرار دادن این رول پلاک نیازی به ملات در پشت سنگ ها نیست.

در رولپلاک فیشر نیاز به سوراخ کاری بزرگ دارد برای همین نمیتوان برای انواع ان از این رولپلاک استفاده کرد.این قطعه در ایران هم نیز تولید می شود.

از انواع سنگ ها چون تراورتن، گرانیت، ماسه سنگ و چینی بصورت گسترده در نمای ساختمانی در کشور استفاده میشود.

خاصیت های پیچ و رولپلاک مته جهت اجرای عملیات های رول پلاک نما ساده

اثر عوامل طبیعی در افتادن سنگ های نما

هنگامیکه پیچ و رولپلاک نما، عوامل مختلفی مانند طوفان و زلزله بیشتر مواقع تاثیر خود را بر روی نمای سنگی ساختمانی میگذارد و میتواند خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

در بعضی از مواقع ممکن است عواملی چون شیمیایی و فیزیکی نیز باعث این خطرات باشد مثلا انجماد کردن و ذوب اب در حفره های نما های سنگی باعث ایجاد ترک و جدا شدن بخش هایی از سنگ نما می شود.

در مواردی که میخواهید در نمای ساختمانی در هنگام پیچ و رولپلاک سنگ نما، از سنگ نما های بزرگ و قطوری استفاده میشود،ودر بعضی از مواقع ممکن است خطرات ناشی از ان دو چندان شود.

بیشتر مسائل به خود شما بستگی دارد، باید البته به این موضوع اشاره کرد که اگر یکی از سنگ نما ها سقوط کند، قطعا جان ساکنین به خطر می افتد. پس باید به وسیله‌ی پیچ و رولپلاک نما به ساختمان کیفیت لازم را بهبود ببخشیم که علاوه بر امنیت لازم یک ظاهر زیبا و قشنگی نیز به خود بگیرد.

اندازه پیچ برای اسکوپ کردن نما در پیچ و رول پلاک نما ساختمانی

لازم به ذکر است که همیشه باید این نکته رو در نظر داشته باشید که در اسکوپ کردن نما باید در چارچوب پیچ و رول پلاک نما قرار میگیرد، و این ها همه بستگی به سختی مورد نظر دارد.

در بیشتر مواقع ملاتی که در پشت سنگ نیز امری تعیین کننده میتواند داشته باشد در مورد پیچ ها معمولا برای سنگ های باضخامت 5/1 سانتی متری باید پیچی را در نظر بگیریم که چهار برابر از آن بلند تر نیز باشد یعنی پیچ ما حداقل 6 سانت داشته باشد.

بعضی از سنگ ها هستند که ضخامت آن ها در بین 2 تا 3 سانتی متر است. برای اسکوپ کردن آن ها باید از پیچی با سایز 8 سانتی استفاده کرد.هرچی ضخامت پیچ بیشتر شود، سایز آن نیز بیشتر میشود.

باید به این موضوع اشاره کرد که هر چه ضخامت سنگ کم تر باشد باید از مته ی نازک تری برای سوراخ کردن استفاده کرد،به خاطر این که سنگ ما دچار ترک و شکستگی نشود.

سیمانکاری نما ساختمان

اندازه‌ی بین پیچ ها در عملیات پیچ و رولپلاک نما

برای این که بخواهید پیچ و رولپلاک نما کنید، همانطور که نباید از پیچ کم استفاده کرد، و برعکس نباید از پیچ تیز استفاده کرد.اگر از پیچ و مهره های کمی استفاده کنیم باعث سختی و استحکام بیشتر نما میشود و لازم به ذکر است که تحمل این وزن برای این پیچ مهره ها دشوار باشد و باعث کند شدن و سقوط از ارتفاع میشود.

به معنای دیگر هنگامی که از تعداد پیچ های زیادی استفاده کنیم  باعث این میشود که سنگ ها ترک برداشته و مشکنند.

بهترین حالت این است که در سنگ های با عرض 40 سانت و طول یک متر در هر 50 سانت یک پیچ و رول پلاک قرار دهیم. از دریلی که برای سوراخ کردن استفاده کنیم بهتر است قادر به اجرای دیمر باشد.

اقسام پیچ و رول پلاک برای نما

بعد از اینکه به مقاوم کردن پیچ ها برای اسکوپ کردن ساختمان اشاره کردیم، وقت این میرسد که بهترین رول پلاک ها را با هم جهت پیچ و رولپلاک سنگ نما تجزیه و تحلیل کنیم.

باید به این نکته توجه داشت که  که ملات پشت نما یکی از مهم ترین نکات در انجام نماسازی و پیچ و رول پلاک ساختمانی است.از این رو برخی رول پلاک ها فقط استفاده از ملات خشک و برخی دیگر برای ملات های تر میباشد.که باید با رعایت استاندارد ها به این بند توجه ویژه داشت.

هدف از ملات خشک و تر چیست ؟

ملات های تر ومعمولی ملات هایی هستند که میخواهیم پیچ و رولپلاک نما که در ان نصب میکنیم و از سمتی دیگر ملات خشک ملاتی است که ما باید صبر کنیم تا ملات خشک شود سپس اقدام به رولپلاک آن بکنیم.

خاصیت های پیچ و رولپلاک مته جهت اجرای عملیات های رول پلاک نما ساده

نماشویی ساختمان

نماشویی برای شستشو نمای ساختمان با لستفاده از دستگاه واتر جت یا سند پلاست انجام می گیرد. همانطور که مطلع هستید نمای ساختمان پس از مدت زمانی توسط باران و دود ماشین‌ها و سایر آلاینده ها دچار فرسایش و آلودگی خواهند شد. نماشویی ساختمان در تهران و کرج که شهرهایی صنعتی محسوب می‌شوند، به شدت در بین افراد استفاده می شود و این کار باید بصورت دوره ای انجام گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.