کد خبر : 211028
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 11:25
دیدگاه‌ها برای حمل و نقل سنگین چیست و چگونه انجام میشود ؟ بسته هستند

حمل و نقل سنگین چیست و چگونه انجام میشود ؟

حمل و نقل سنگین چیست و چگونه انجام میشود ؟

حمل و نقل سنگین در واقع به جابجایی و انتقال محموله های بزرگ و سنگین که ابعاد یا وزن غیر متعارفی دارند گفته می شود . این محموله ها برای انتقال به نقاط مختلف کشور نیاز به شرایط و مجوز های خاصی دارند و انتقال آنها نیز تابع شرایط و ضوابط خاصی است.   حمل

حمل و نقل سنگین در واقع به جابجایی و انتقال محموله های بزرگ و سنگین که ابعاد یا وزن غیر متعارفی دارند گفته می شود . این محموله ها برای انتقال به نقاط مختلف کشور نیاز به شرایط و مجوز های خاصی دارند و انتقال آنها نیز تابع شرایط و ضوابط خاصی است.

 

حمل و نقل سنگین و فوق سنگین یک فرایند بسیار حساس و تخصصی است که در صورت عدم رعایت ایمنی و مقررات ممکن است هزینه های بسیار زیادی تحمیل شوند.

حمل و نقل سنگین در کشور ما تنها توسط چند شرکت معدود انجام میشود که انتقال امکان انتقال محموله های فوق سنگین و عظیم را دارند.

یکی از این شرکت ها که امکان انتقال فوری محموله های سنگین و فوق سنگین را فراهم می نماید آنی بار است . شرکت حمل و نقل و باربری آنی بار با استفاده از امکانات و تجهیزات تخصصی بهترین خدمات باربری سنگین را برای شما فراهم می نماید.

در ادامه این مقاله به بررسی خدمات حمل و نقل سنگین و آنی بار می پردازیم . تا انتها همراه ما باشید.

 

مشخصات یک محموله سنگین چیست ؟؟

 

محموله ها به صورت دارای نوع هستند :

 

  • محموله های عادی
  • محموله های ترافیکی

 

محموله های سنگین و فوق سنگین در دسته محموله های ترافیکی قرار میگیرند که برای انتقال آنها باید انتقال آنها بر اساس ضوابط خاص انجام گیرد.

محموله های سنگین و ترافیکی به 2 صورت می باشند :

 

  • محموله ترافیکی از نظر ابعاد
  • محموله ترافیکی از نظر وزن

 

 

حمل و نقل محموله هایی که دارای ابعاد نا متعارفی هستند یا وزن آنها بسیار زیاد است بر اساس مجوز های وزارت راه انجام میشود. این محموله ها باید از مسیر های مشخصی تردد نمایند و همچنین ساعت های عبور و مرور آنها نیز مشخص می باشد.

 

برای انتقال محموله های ترافیکی و فوق سنگین نیاز به مشاوره با کارشناسان و متخصصین داریم تا در اسرع وقت محموله های شما بارگیری و ارسال شوند.

 

 

 

چه بارهای جزو بارهای سنگین قرار می گیرند ؟

 

همانطور که گفته شد ، محموله های که در دسته بندی بالا قرار گیرند به عنوان محموله های سنگین و ترافیکی شناخته میشوند. برای حمل بار ترافیکی نیاز است که ابتدا شرایط و ابعاد محموله ها به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند تا مجوز دقیق و بدون مشکل صادر شود.

 

  • حمل و جابه جایی آهن آلات در تناژ بالا
  • حمل و جابه جایی دکل های مخابراتی
  • حمل و جابه جایی لوازم و تجهیزات راه سازی مانند آسفالت تراش
  • حمل و جابه جایی لودر و بلدوزر
  • حمل و جابه جایی نوار نقاله
  • حمل و جابه جایی سنگ های معدنی
  • حمل و جابه جایی کانکس و خانه های پیش ساخته
  • حمل و جابه جایی انواع تانکر
  • حمل و جابه جایی سازه های فلزی بزرگ

 

 

محموله های نام برده شده تنها بخشی از محموله های سنگین یا محموله های ترافیکی هستند که برای انتقال آنها شرایط ویژه وجود دارد. اگر قصد انتقال محموله هایی از این دست را دارید می توانید با شماره های کارشناسان آنی بار در تماس باشید و بهترین خدمات مشاوره ای را در اسرع وقت تجربه کنید.

 

 

برای حمل و نقل محموله سنگین از چه خودرویی استفاده میشود؟

 

برای خدمات باربری و حمل و نقل سنگین از نقاط مختلف کشور باید خودروی مناسب آن مورد استفاده قرار گیرد . خودروهایی که برای حمل و نقل فوق سنگین مورد استفاده قرار میگیرند باید توان حمل بار بالایی داشته باشند از همین جهت از خودروهای باری معمول استفاده نمی شود.

حمل و نقل سنگین و فوق سنگین با استفاده از انواع تریلی کمرشکن انجام میشود و برای حمل محموله های با وزن چند صد تنی باید از بوژی استفاده نماییم.

این خودروهای باربری بسیار تخصصی هستند و برای انتقال محموله ها باید بر اساس نوع محموله ها مورد استفاده قرار گیرند که در ادامه به بررسی آنها پرداخت می شوند.

 

حمل و نقل سنگین با کمرشکن

 

برای حمل و نقل محموله های سنگین تا وزن حدود 70 تن از تریلی کمرشکن استفاده میشود . برای حمل بار با کمرشکن باید بر اساس وزن محموله مورد نظر از تریلی متناسب با آن نیز استفاده شود.

از همین جهت باید اطلاعات دقیق به کارشناسان حمل و نقل سنگین آنی بار ارائه نمایید تا محموله ها به صورت ایمن و سریع بارگیری و منتقل شوند.

در خدمات حمل و نقل سنگین با کمرشکن می توانید از تریلی های زیر استفاده نمایید :

 

  • کمرشکن 5 محور
  • کمرشکن 9 محور
  • کمرشکن 11 محور

 

هر یک از این تریلی ها دارای توان حمل مشخصی هستند که امکان بارگیری محموله ها متفاوت را فراهم می نماید. بهترین راه برای انتخاب خودروی باربری مناسب می توانید از طریق شماره 57669-021 با کارشناسان مجموعه آنی بار در تماس باشید و بهترین خدمات را با یک تماس تلفنی از همه نقاط کشور دریافت نمایید.

 

حمل و نقل سنگین چیست و چگونه انجام میشود ؟

باربری سنگین و فوق سنگین با بوژی

 

بوژی دستگاه مخصوص حمل و نقل فوق سنگین است که با داشتن تعداد زیادی چرخ و ساختار بسیار محکم امکان انتقال محموله های فوق سنگین را فراهم می نماید.

بر اساس میزان وزن و ابعاد محموله می توان طول بوژی را افزایش یا کاهش داد . در بسیاری از موارد تنها از یک کشنده برای حمل بار با بوژی استفاده می شود اما محموله هایی که وزن بالایی دارند ممکن است برای حمل آنها نیاز به 2 یا چند کشنده باشد.

 

محموله هایی که وزن حدود 70 تن به بالا دارند با استفاده از بوژی منتقل میشوند که حمل و نقل و تردد این محموله ها نیز دارای شرایط ویژه و خاصی است و نیاز به مجوز های مختلفی دارد.

 

حمل و نقل سنگین چیست و چگونه انجام میشود ؟

استفاده از بیمه نامه برای باربری سنگین

 

برای حمل و نقل سنگین و فوق سنگین مهمترین موضوع استفاده از بیمه نامه متناسب با نوع محموله می باشد. محموله های سنگین و فوق سنگین معمولا دارای ارزش مالی بسیار زیادی هستند که بروز هر گونه خسارت ممکن است به فاجعه مالی تبدیل شود.

از همین جهت برای انتقال این محموله ها باید از بیمه نامه ای کامل استفاده کرد که محموله های مختلف را بدون دغدغه بارگیری و حمل نمود.

از آنجایی که شرکت باربری سنگین آنی بار برای انتقال محموله های مختلف از بهترین و کاملترین بیمه نامه استفاده می نماید می توانید با خیال آسوده محموله های سنگین خود را به آنی بار بسپارید . مجموعه آنی بار با پوشش بیمه تا چندین میلیارد تومان به راحتی امکان انتقال محموله های مختلف را برای شما فراهم می نماید.

هرگونه خسارت وارده به محموله ( خسارات جزئی و یا کلی ) به صورت کامل تحت پوشش بیمه نامه قرار خواهند داشت و محموله های شما در امنیت کامل بارگیری و منتقل میشوند .

 

برای حمل و نقل سنگین به نقاط مختلف کشور فقط کافیست با شماره 57669-021 در تماس باشید و یا از طریق وبسایت anibar.net  کاملترین اطلاعات را دریافت نمایید.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.