کد خبر : 210455
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 7:19
دیدگاه‌ها برای جعفری در نشست خبری رونمایی از اولین دستگاه لیزر دندان ساخت ایران: نوآوری جدید در ایران توسط شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات بسته هستند

جعفری در نشست خبری رونمایی از اولین دستگاه لیزر دندان ساخت ایران: نوآوری جدید در ایران توسط شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات

جعفری در نشست خبری رونمایی از اولین دستگاه لیزر دندان ساخت ایران: نوآوری جدید در ایران توسط شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات
بورس تایمز: حدود ۷۵ درصد از تجهیزات مورد استفاده در ساخت دستگاه لیزر دندان پزشکی دایود با سه طول موج در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات گفت: پروانه تولید و همه استانداردهای مربوط به دستگاه لیزر دندان پزشکی با سه طول موج اخذ شده است؛ این دستگاه مراحل تست های بالینی خود را نیز بر روی ۹۰ بیمار در بیمارستان حضرت رسول ارتش در تهران گذرانده است.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری سایت خبری تحلیلی بورس تایمز، نشست خبری رونمایی از ساخت اولین دستگاه لیزر دندان در ایران، عصر امروز شنبه 20 خرداد ماه 1402، با حضور ابوذر جعفری مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات، شیرین فیضی رئیس هیئت مدیره شرکت پارس پرتو امرتات، پریسا کاشی مسوول فنی شرکت پارس پرتو امرتات، جواد زمانی مدیر برگزاری رویداد و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

ابوذر جعفری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات

ابوذر جعفری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات، در ابتدای این نشست خبری گفت: شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات، از سال ۹۳ طرح اولیه فعالیت خود را در حوزه بازار تجهیزات پزشکی آغاز کرد. آن زمان بابت شناخت بازار و اینکه چه محصولی برای بازار مفید است مطالعاتی داشتیم و در واقع تجاربی بدست آوردیم.

وی افزود: در گام بعدی که از سال ۱۳۹۵ شروع شد شرکت را ثبت رسمی و فعالیت خود را از ایده محوری به طرح تبدیل کردیم و یک سری دستگاه ها نیز همچون دستگاه رگ یاب را ثبت و پروانه تولید آن را اخذ کردیم و با فرآیندهای کار آشنا شدیم و گواهی دانش بنیانی را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کردیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات، با اشاره به شروع فعالیت گام سوم این شرکت فناور از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ افزود: در این مرحله در واقع محصولات خود را انتخاب کرده بودیم و سه محصول شامل هایفو صورت و لیزر حذف موهای زائد و لیزر دایود دندانپزشکی به نام میلینیوم را آماده کرده و ساختیم و برای اخذ استانداردها اقدام کردیم، زیرا فرآیند اخذ استاندارد برای تجهیزات پزشکی با توجه به تست های بالینی حدود ۲ تا سه سال زمان بر است.

جعفری، در ادامه اظهار داشت: در گام آخر نیز که از سال ۱۴۰۰ شروع شد، برای اولین دستگاه جوان سازی صورت تحت عنوان هایفو با ویژگی های مختلف، موفق به اخذ پروانه تولید از اداره کل تجیهیزات پزشکی وزارت بهداشت شدیم.

وی با اشاره به رونمایی از جدیدترین دستگاه ساخت این شرکت دانش بنیان تحت عنوان دستگاه لیزر دندان پزشکی دایود lasotronix SMART M,  با سه طول موج ۸۰۸ نانومتر، ۹۷۵ نانومتر و ۱۰۶۴ نانومتر افزود: این دستگاه در واقع یک دستگاه لیزر دندان پزشکی و زیبایی مدرن است که در مواردی همچون برش های دقیق هوموستاتیک، بافتی و تشخیص و درمان های زیبایی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات، با اشاره به اینکه، حدود ۷۵ درصد از تجهیزات مورد استفاده در ساخت دستگاه لیزر دندان پزشکی دایود با سه طول موج در داخل بومی سازی شده است، افزود: سیستم اپتیکی و الکترونیکی خاص طراحی شده در این دستگاه این امکان را فراهم می آورد تا با داشتن یک دستگاه حاوی سه دایود متفاوت، بتوانید علاوه بر استفاده از ۹ گروه درمانی از پیش تنظیم شده با بیش از ۱۰۰ زیرگروه، اقدام به تغییرات برنامه های درمانی متناسب با نیاز بیمار کرده و هرگونه برنامه جدید درمانی ویژه بیمار را با نام خود بیمار به صورت یک پرونده الکترونیکی ثبت کنید.

جعفری، با بیان اینکه، پروانه تولید و همه استانداردهای مربوط به دستگاه لیزردندان پزشکی با سه طول موج اخذ شده است، گفت: این دستگاه مراحل تست های بالینی خود را بر روی ۹۰ بیمار در بیمارستان حضرت رسول ارتش در تهران گذرانده است.

وی با بیان اینکه ویژگی دستگاه های لیزر دندانپزشکی در دنیا و در ایران حداکثر با دو طول موج و با کاربری درمان های سطح پایین است، تاکید کرد: این دستگاه بومی سازی شده ایرانی اولین دستگاهی است که با سه طول موج در دنیا طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات، افزود: دستگاه ما از ۸۰۸ نانومتر که یک توان ظریف محسوب می شود تا طول موج ۱۰۶۴ نانومتر برای انجام کار با شرایط سخت و توان بالا درمانی را پوشش می دهد.

جعفری، در پایان سخنان خود، از آمریکا و آلمان به عنوان تولیدکننده دستگاه های لیزر دندانپزشکی در دنیا نام برد و در عین حال تاکید کرد: دستگاه های کنونی ساخته و عرضه شده به بازار توسط این کشورها نهایتا با مشخصه دو طول موج است.

پریسا کاشی، مسوول فنی شرکت پارس پرتو امرتات

پریسا کاشی، مسوول فنی شرکت پارس پرتو امرتات، در ادامه این نشست خبری پیرامون لیزردرمانی گفت: لیزر به معنای تقویت نور به روش گسیل القایی است و کاربرد آن در چند دهه اخیر در حوزه های مختلف رو به گسترش بوده است.

وی افزود: از زمانی که دستگاه های لیزر کشف و اختراع و معرفی شده، کاربردهای مختلف از جمله کاهش فرآیند و هزینه درمان در حوزه های مختلف پزشکی از جمله چشم پزشکی، قلب و عروق، انواع جراحی ها، پوست و زیبایی و درمان سرطان و البته دندانپزشکی دارای کاربرد هستند.

مسوول فنی شرکت پارس پرتو امرتات، در ادامه بیان داشت: لیزر در دندانپزشکی نیز به صورت کلی لیزر بافت نرم و بافت سخت را دربر می گیرد که دستگاه بومی سازی شده ما لیزر بافت نرم با تکنولوژی دایودی است و درمان های بیماری های مختلف دهان و دندان از جمله تراش دندان، برطرف کردن حساسیت های دندانی ، کمک به عصب کشی و ضدعفونی کردن کانال های دندان از اصلی ترین کاربردهای این دستگاه است.

کاشی، در خصوص اینکه اساسا ایده ساخت ساخت دستگاه لیزر دندان پزشکی دایود با سه طول موج از کجا شکل گرفت، با بیان اینکه، اکثر لیزرهای موجود در بازار دندانپزشکی ایران همه متعلق به کمپانی های آمریکایی، آلمانی، ایتالیایی و چینی هستند، افزود: دستگاه های چینی بسیار در سطح کشور وجود دارند و مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به تخصص کارشناسان شرکت دانش بنیان و تحلیل بازار پی بردیم که می توانیم این دستگاه را به صورت مستقل در داخل کشور تولید کنیم.

وی در ادامه گفت: پس از شکل گیری این ایده یک دوره ۶ ماهه مطالعه و روند ساخت این دستگاه و انواع لیزرها را به لحاظ ساخت و اثربخشی بالینی مورد بررسی قرار دادیم و مزایا و معایت هرکدام را تحلیل و در نتیجه وارد پروسه ساخت این دستگاه شدیم.

مسوول فنی شرکت پارس پرتو امرتات، با بیان اینکه قطعات دستگاه های الکترونیکی بویژه پزشکی در حوزه لیزر با چالش هایی روبرو است تاکید کرد: باید قطعاتی را تامین می کردیم که بتواند در شرایط سخت بالینی و در بیمارستان ها، درمانگاه ها و بعضا اتاق عمل و همچنین تحت انجام تست های استاندارد در آزمایشگاه های مرجع بتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

کاشی بیان کرد: پس از یک بازه زمانی با بررسی انجام شده قطعات را با مشکلاتی خریداری کردیم و مرحله بعد نیز طراحی الکترونیک یا همان فرمان به لیزر و چگونگی پروسه خروج نور لیزر از سر فیبر بود که پس از بررسی و آزمون و خطا حدود ۵۰ هزار خط کد، رسیدیم به پنج هزار خط کد که منجر به طراحی و تولید برد فرمان الکترونیکی دستگاه شد.

وی در خصوص اینکه بردالکترونیکی طراحی شده برای دستگاه لیزر دندان پزشکی دایود با سه طول موج، از چه مشخصه ای برخوردار است، افزود: این برد به دستگاه فرمان می دهد که سه طول موج ۸۰۸، ۹۷۵ و ۱۰۶۴ نانومتر در دو mod کاری cw توان پیوسته و همچنین پالسی بتواند از دستگاه با استپ توانی یک دهم، یک دهم خارج شود.

مسوول فنی شرکت پارس پرتو امرتات، با تاکید بر اینکه دستگاه لیزر دندان پزشکی دایود با سه طول موج یک نوآوری و از پیچیدگی فناوری برخوردار است، با اشاره به بررسی انواع دستگاه های موجود دندانپزشکی در بازار اظهار داشت: همه این دستگاه ها با ویژگی یک یا دو طول موج هستند در صورتی که ما طول موج سوم ۱۰۶۴ نانومتر را در قالب دایود از این دستگاه دریافت کردیم و از آن برای درمان های سخت تر همچون ضدعفونی کردن کانال دندان یا حساسیت های دندانی استفاده کردیم.

کاشی، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه با وجود نگارش مقالات مختلف و ثابت شدن اثربخشی، هنوز پروسه تحقیق برای دستگاه لیزر دندان پزشکی دایود با سه طول موج باز است، تاکید کرد: البته از این طول موج جدید می توان بسیار در حوزه بافت نرم دندان استفاده کرد و تحقیقات ما نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

بنا به این گزارش، شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات، با همراهی تیم خلاق خود موفق شده اند، اولین دستگاه لیزر دندان ساخت ایران را طراحی و با کیفیت بالاتری نسبت به نمونه خارجی بومی سازی کنند.

جواد زمانی

گفتنی است،  شرکت دانش بنیان پارس پرتو امرتات، موفق به طراحی و ساخت دستگاه لیزر دندان پزشکی دایود با سه طول موج ۸۰۸ نانومتر، ۹۷۵ نانومتر و ۱۰۶۴ نانومتر شد.

فیلم، عکس و خبر: کوروش جم

تصاویر نشست خبری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.