کد خبر : 202232
تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401 - 16:14
دیدگاه‌ها برای جراحی لاغری – دکتر حسن صادقی بسته هستند

جراحی لاغری – دکتر حسن صادقی

جراحی لاغری – دکتر حسن صادقی

جراحی لاغری چیست؟ اگر شاخص توده بدنی یا BMI شما برابر با ۴۰ یا بیشتر از آن است و با هیچ روش دیگری نتوانسته اید تاکنون در محدوده وزنی سالم قرار بگیرید، این یعنی احتمالاً شما برای لاغر شدن نیاز به یک عمل لاغری دارید. و برای انجام این عمل ها نیز، باید روی پیدا کردن بهترین جراح

جراحی لاغری چیست؟

اگر شاخص توده بدنی یا BMI شما برابر با ۴۰ یا بیشتر از آن است و با هیچ روش دیگری نتوانسته اید تاکنون در محدوده وزنی سالم قرار بگیرید، این یعنی احتمالاً شما برای لاغر شدن نیاز به یک عمل لاغری دارید. و برای انجام این عمل ها نیز، باید روی پیدا کردن بهترین جراح لاغری تمرکز کنید. جراحی لاغری گاهی اوقات جراحی کاهش وزن نامیده می شود. به طور دقیق تر، جراحی متابولیک است. از طریق این روش، متخصصان در این زمینه می‌توانند به اثرات اضافه وزن بر سلامتی بپردازند. پیامدهای متابولیک مانند دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا و سایر بیماری‌ها. این شرایط نه تنها منجر به کیفیت پایین زندگی می شود، بلکه منجر به افزایش پذیرش بیمار در بیمارستان و حتی مرگ زودرس می شود. جراحی لاغری راهی برای رفع آن شرایطی است که علت آن اضافه وزن است. برای انجام جراحی لاغری قبل از هر چیزی، شما باید با پیگیری طولانی مدت پس از جراحی موافقت کنید یعنی با ایجاد تغییرات در سبک زندگی سالم و شرکت در معاینات منظم، بهبودی خود را افزایش دهید. اگر فکر می کنید که جراحی لاغری ممکن است گزینه ای برای شما باشد، با پزشک خود صحبت کنید.

انواع جراحی لاغری

انواع مختلفی از جراحی لاغری وجود دارد. رایج ترین این روش ها عبارتند از:

نوار معده: یک نوار در اطراف معده شما قرار می گیرد، بنابراین برای احساس سیری نیازی به غذا خوردن ندارید. جراح شما یک حلقه بادی را به دور بالای شکم شما خواهد پیچید. آنها باند را باد می کنند و بخشی از معده را فشار می دهند تا کیسه کوچکی با دهانه باریک به بقیه اندام ایجاد کنند. آنها ممکن است از لاپاراسکوپ برای این کار استفاده کنند. وقتی غذا می خورید، غذا دیواره معده را فشار می دهد و سیگنال هایی را به مغز می فرستد تا اشتهای شما را مهار کند. هر زمان که بخواهید می توانید نوار را دوباره تنظیم یا حذف کنید.

بای پس معده: قسمت بالای معده شما به روده کوچک متصل می شود، بنابراین زودتر احساس سیری می کنید، و کالری زیادی از غذا جذب نمی کنید. در طول این روش، جراح شما از منگنه های جراحی برای ایجاد یک کیسه کوچک برای خدمت به عنوان معده جدید استفاده می کند. این کیسه حدود 1 فنجان غذا را در خود جای می دهد. بقیه معده شما هنوز آنجا خواهد بود، اما غذا به آن نمی رود.

اسلیو گاسترکتومی: مقداری از معده شما برداشته می شود، بنابراین نمی توانید تا آنجایی که قبلا می توانستید غذا بخورید، و زودتر احساس سیری خواهید کرد. در این عمل، جراح شما بیشتر معده شما (75%) را خارج می کند و یک معده لوله ای شکل یا یک آستین معده ایجاد می کند که هنوز به روده کوچک شما متصل است.

همه این عمل‌ها می‌توانند در عرض چند سال منجر به کاهش وزن قابل توجهی شوند، اما هر کدام مزایا و معایبی دارند.

اگر به دنبال جراحی لاغری هستید، با یک جراح در مورد انواع مختلف موجود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای شما بهترین است.

در مورد جراحی لاغری در وب سایت دکتر حسن صادقی به آدرس https://drhasansadeghi.com بیشتر بخوانید.

تغییر سبک زندگی پس از جراحی لاغری

جراحی لاغری می تواند به کاهش وزن چشمگیر منجر شود، اما به تنهایی درمان چاقی نیست. شما باید متعهد شوید که بعد از جراحی تغییرات دائمی در شیوه زندگی ایجاد می کنید تا از افزایش وزن خود جلوگیری کنید.

برای ماندگاری نتایج و کاهش وزن به یک تعهد طولانی مدت نیاز است. بنابراین باید تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید که بتوانید برای همیشه با آن زندگی کنید. شما باید در طول روز تعداد زیادی وعده های غذایی کوچک بخورید و تغذیه خوب و ورزش را به عادات روزانه تبدیل کنید.

رویه بعد از جراحی لاغری

مهم نیست که چه نوع عملی دارید، جراح شما هر بریدگی را با بخیه های جراحی یا منگنه می بندد. مدت کوتاهی در بیمارستان می مانید تا مطمئن شوید که خوب هستید. شما داروهای ضد درد مصرف خواهید کرد و پزشک شما را از نزدیک برای هرگونه مشکلی مانند قند خون پایین، کم آبی یا لخته شدن خون تحت نظر خواهد داشت.

نکاتی در مورد غذا خوردن بعد از جراحی لاغری

رژیم غذایی خود را تغییر دهید، در ابتدا یعنی هفته های بعد از جراحی رژیم غذایی مایع یا نرم خواهید داشت. اما به تدریج به سمت یک رژیم غذایی متعادل معمولی حرکت خواهید کرد که باید مادام العمر در آن بمانید. بعد از چند هفته می توانید غذاهای جامد بخورید. شما از نزدیک با یک متخصص تغذیه که با جراحی کاهش وزن آشناست کار خواهید کرد تا یک برنامه غذایی تهیه کنید. ممکن است نتوانید چیزی را که قبلاً انجام می دادید بخورید. شما باید وعده های کمتر و کالری کمتری بخورید. باید مطمئن شوید که مواد مغذی کافی دریافت می کنید، که ممکن است به معنای مصرف مکمل ها باشد.

به طور منظم ورزش کنید، پس از بهبودی بعد از جراحی، به شما توصیه می شود که یک برنامه ورزشی را شروع کنید و آن را تا آخر عمر ادامه دهید.

برای بررسی وضعیت بعد از جراحی و دریافت مشاوره یا پشتیبانی در صورت نیاز، به طور مرتب با پزشک خود ملاقات کنید.

زنانی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می‌گیرند، معمولاً باید در 12 تا 18 ماه اول پس از جراحی از باردار شدن خودداری کنند.

خطرات جراحی لاغری

از عوارض جراحی لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

باقی ماندن چین های اضافی پوست، ممکن است برای برداشتن آنها نیاز به جراحی بیشتری داشته باشید. دریافت نکردن ویتامین ها و مواد معدنی کافی از رژیم غذایی خود، احتمالاً پس از عمل جراحی باید تا پایان عمر از مکمل ها استفاده کنید.

سنگ های صفراوی (سنگ های کوچک و سخت که در کیسه صفرا تشکیل می شوند)

لخته خون در پا (ترومبوز ورید عمقی) یا در ریه ها (آمبولی ریه)

باند معده از جای خود می لغزد، غذا از محل اتصال معده و روده کوچک نشت می کند، یا روده مسدود یا باریک می شود.

قبل از انجام جراحی، با جراح خود در مورد مزایا و خطرات احتمالی این عمل صحبت کنید تا آگاهی لازم را کسب کنید.

مزایای جراحی لاغری

اگر فشار خون بالا، دیابت یا سایر مشکلات سلامتی مرتبط با وزن دارید، ممکن است پس از جراحی بهبود یابند یا از بین بروند. کاهش وزن همچنین می تواند به آرتریت، درد مفاصل یا آپنه خواب کمک کند. همچنین ممکن است فعالیت بدنی را برای شما آسان تر کند.

دستورالعمل های مورد نیاز قبل از جراحی لاغری

اگر واجد شرایط جراحی چاقی هستید، تیم مراقبت های بهداشتی به شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه آماده شدن برای جراحی خود می دهد. ممکن است قبل از جراحی نیاز به انجام آزمایشات و معاینات مختلف آزمایشگاهی داشته باشید. امکان دارد برای خوردن و آشامیدن و داروهایی که می توانید مصرف کنید محدودیت هایی داشته باشید. احتمالا از شما خواسته می شود که یک برنامه فعالیت بدنی را شروع کنید و مصرف دخانیات را متوقف کنید. همچنین ممکن است لازم باشد با برنامه ریزی از قبل برای بهبودی خود پس از جراحی آماده شوید. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید به کمک نیاز دارید، از یک نفر حداقل برای 24 ساعت اول که در خانه هستید کمک های لازم را بگیرید.

آنچه را که می توانید از جراحی لاغری انتظار داشته باشید

جراحی لاغری در بیمارستان با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می شود. این بدان معنی است که شما در طول عمل بیهوش هستید.

مشخصات جراحی شما به وضعیت فردی شما، نوع جراحی کاهش وزن و اقدامات بیمارستان یا پزشک بستگی دارد. برخی از جراحی های کاهش وزن با برش های سنتی بزرگ یا باز در شکم انجام می شود.

امروزه اکثر انواع جراحی لاغری به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. لاپاراسکوپ یک ابزار کوچک لوله‌ای شکل است که دوربینی به آن متصل است. معمولاً عوارض کمتری دارد و زمان بهبودی سریع تری دارد. لاپاراسکوپ از طریق برش های کوچک در شکم وارد می شود. دوربین کوچک روی نوک لاپاراسکوپ به جراح این امکان را می دهد تا بدون ایجاد برش های بزرگ سنتی، داخل شکم شما را ببیند و عمل کند. جراحی لاپاراسکوپی می‌تواند بهبودی شما را سریع‌تر و کوتاه‌تر کند، اما برای همه مناسب نیست. جراحی معمولا چندین ساعت طول می کشد. پس از جراحی، در اتاق ریکاوری از خواب بیدار می شوید، جایی که کادر پزشکی شما را برای هرگونه عارضه زیر نظر دارند. بسته به روش شما، ممکن است لازم باشد چند روز در بیمارستان بمانید.

دکتر حسن صادقی متخصص جراحی لاغری

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.