کد خبر : 208561
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 12:47
دیدگاه‌ها برای تیزر تبلیغاتی بسته هستند

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی

  با نگاهی به تاریخچه تبلیغات از سوی پاول فلدویک بررسی می‌ کند، که چگونه ابزار برقراری یک پیام بازاریابی در طول سال‌ ها پیچیده‌ تر شده است، از اتکا به همه‌ی افراد متخصص در جهان. توسط پل فلدویک مردی نابینا در خیابان مدیسون گدایی می کرد.در جلوی او یک تابلوی دست نوشته بود، “من

 

با نگاهی به تاریخچه تبلیغات از سوی پاول فلدویک بررسی می‌ کند، که چگونه ابزار برقراری یک پیام بازاریابی

در طول سال‌ ها پیچیده‌ تر شده است، از اتکا به همه‌ی افراد متخصص در جهان.

توسط پل فلدویک

مردی نابینا در خیابان مدیسون گدایی می کرد.در جلوی او یک تابلوی دست نوشته بود، “من کور هستم” و یک فنجان

حاوی فقط دو سنت.یک کپی رایتر گذرا از او خواست چند کلمه دیگر اضافه کند.وقتی در پایان روز، کپی رایتر دوباره گذشت،

جام پر شد.مرد نابینا پرسید: چی نوشتی؟ کپی رایتر فقط چهار کلمه اضافه کرده بود: بهار است و من کور هستم.

این داستان ممکن است مبهم باشد، اما حداقل یک مشکل را در پاسخ به این سوال مطرح می‌کند که تیزر تبلیغاتی چگونه

کار می‌کند؟ ایده تبلیغات به‌ عنوان استدلال عقلانی در این جا ناکافی به نظر می‌ رسد، حتی اگر علامت چیزی جز حقایق ساده

را بیان نمی‌ کند.حتی نسخه اصلی، من کور هستم، عدم امکان تفکیک تبلیغات به اطلاعات و اقناع را نشان می‌ دهد.روانشناسان ممکن است سعی کنند توضیحاتی ارائه دهند، اما شاید ما به زبان بلاغت یا حتی هنر نیز نیاز داشته باشیم تا توضیح دهیم چرا انتخاب تنها چند کلمه ممکن است اینقدر انگیزه داشته باشد.

اما تیزر تبلیغاتی بسیار بیشتر از چند کلمه است، همانطور که پیر مارتینو در سال 1957 اشاره کرد: تبلیغات مدرن فقط ارسال ادعاها نیست، یک بیان واقعی واقعیت است.خیلی خیلی دور از تکیه کلام و منطق است.این بیشتر تلفیقی از بسیاری از شیوه های ارتباط انسانی، از جمله زبان است.تبلیغات به صورتی که امروزه می شناسیم از چیدمان و تصویرسازی استفاده می کند، هم از عکاسی و هم از هنر.از رنگ و موسیقی، حتی رقص و درام استفاده می کند… خیلی بیشتر از بحث فروش صرف با مصرف کننده در جریان است.

 

از تابلوهای راهنما

 

تیزر تبلیغاتی احتمالاً با تابلوهای راهنما ساده شروع شد.یکی از قدیمی‌ ترین تیزر تبلیغاتی که می‌ شناسیم، کنده کاری های قرن اول

است.چاپ، تابلوی راهنما پیچیده تر شد. این تبدیل به راهی برای برقراری ارتباط فروشندگان با خریداران، کارفرمایان در تماس با جویندگان کار شد.از قرن هفدهم به بعد، چنین اعلامیه های پولی، ستون های طبقه بندی شده مطبوعات را پر می کرد.و اینترنت، البته، حتی رسانه بهتری برای تابلوسازی است.

اما هر جا که تابلوی راهنما رایج‌ تر می شود و در نتیجه رقابتی‌ تر می‌ شود، ناگزیر به مبارزه برای توجه و فروش تبدیل می‌ شود. سیصد سال پیش، جوزف آدیسون‌به طرزی حیرت‌انگیز درباره دستگاه‌هایی که تبلیغ‌ کنندگان در مجله‌ اش برای جلب توجه پیام‌ شان استفاده می‌ کردند و زبانی که برای مطلوب‌ تر کردن محصولات خود استفاده می‌ کردند، بازتاب می‌ کرد.

به فروشندگی

 

بنابراین تابلوسازی به زودی به فروش تبدیل می‌ شود و قیاس‌ های فروش بر تفکر در مورد تیزر تبلیغاتی غالب شده است. فروشندگان دهه 1880، با تبلیغات مرتبط بودند، زمانی که یک کپی رایتر، جان ای کندی، تبلیغات را به عنوان فروشندگی در چاپ تعریف کرد، با این استدلال که یک تبلیغ کننده است.مانند هر مغازه‌ داری، باید دلایل معتبری ارائه دهد که چرا محصولش باید ترجیح داده شود.این اصول در کار در تبلیغات مستقیم بهترین پاسخ را دارند.عناوین ساده فقط از چند نفر استقبال می‌کنند و کپی طولانی و واقعی با اجتناب از طنز یا غیرت‌انگیز مدت‌ ها مؤثرترین راه‌ های فروش صفحه بوده‌اند، و هنوز هم به طور کلی امروز، در چاپ، تلویزیون، یا آنلاین هستند.

از آن زمان، نسخه‌های این مدل فروشندگی تمایل به تسلط بر تفکر پیرامون تبلیغات داشته است.معمولاً فرض بر این است که برای موثر بودن، تیزر تبلیغاتی باید توجه آگاهانه را به خود جلب کند، سپس یک پیام فروش متقاعدکننده را منتقل کند، و در صورت لزوم، این پیام را در حافظه مصرف کننده ثبت کند.زبان رایج و تکنیک‌ های تحقیق هر دو منعکس کننده این مدل هستند و بر توجه، برجستگی، مزایای مصرف‌کننده، دلایل چرایی، پیام، گزاره، اعتبار، درک، یادآوری پیام، و غیره. امروزه به دلیل استقبال بیش از اندازه و وجود تنوع بهتر برای تیزر تبلیغاتی خود از افراد متخصص کمک بگیرید.تیم حرفه ای آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو با خلاقیت و مهارت، تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک را منحصر به شما خلق می کنند و مخاطب شما متوجه خاص بودن آن می شود.

 

تیزر تبلیغاتی

اثرات ناخودآگاه

 

با این حال، این فرضیات فقط تا حدی درست است.روانشناس والتر دیل اسکات در اوایل سال 1903 مشاهده کرد که تبلیغات می تواند بدون جلب توجه آگاهانه یا یاد‌ آوری آگاهانه مؤثر باشد.به نظر می‌ رسد بسیاری از تبلیغات موفق اصلاً حاوی پیام نیستند، و حتی اگر هم داشته باشند، اغلب چیزهای دیگری در تبلیغات اتفاق می‌ افتد که به نظر مهم‌ تر است.برخی از کارشناسان حتی استدلال می کنند که تیزر تبلیغاتی اغلب زمانی موثرتر است که آگاهانه مورد توجه یا پردازش قرار نگیرد.وقتی متوجه نمی شویم که تحت تأثیر قرار گرفته ایم، نمی توانیم با هم مخالفت کنیم.

این ایده که تبلیغات به طور ناخودآگاه ما را تحت تاثیر قرار می دهد اغلب باعث ایجاد نگرانی شده است، ترس کلاسیک از متقاعد کنندگان پنهان.اما امروزه شواهدی از روانشناسی و علوم اعصاب نشان می‌ دهد که این میزان کارکرد تبلیغات بسیار زیاد است.اگر بپذیریم که این فقط در مورد تیزر تبلیغاتی نیست، بلکه در مورد همه چیز صدق می کند، ممکن است این موضوع کمتر نگران کننده باشد: پاسخ های ما به افرادی که ملاقات می کنیم، به مغازه ها و مکان های دیگری که بازدید می کنیم، و به داستان هایی که در اخبار می بینیم همه تحت تأثیر سیگنال ها هستند.و تداعی‌ هایی که اغلب از آن ها بی‌ خبریم، همانطور که ترجیحات و تعصبات ما معمولاً به روش‌ هایی آموخته می‌ شوند که ما متوجه آن نمی‌ شویم.کمک گرفتن از شرکت هایی همچون آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو می تواند نرخ تعامل شما با مخاطبانتان را افزایش دهد، و همچنین از طریق تیزرهای تبلیغاتی خلاق و هوشمندانه میزان بازدید و فروش شما را چند برابر کند.

اگر بخش بزرگی از تأثیر تیزر تبلیغاتی ناخودآگاه باشد، توضیح این که چگونه و چرا کار می کند با کلمات دشوارتر می شود.ما فکر می کنیم که می دانیم وقتی کسی حقایق یا استدلال های متقاعد کننده ای به ما میدهد چگونه تحت تاثیر قرار می گیریم.اما چرا باید فیلم های حیوانات سخنگو، یا افرادی که آهنگ می خوانند، یا یک کارتون روی یک سایت پوستر، تمایل ما را به خرید یک برند به جای دیگری افزایش دهد؟

برای پاسخ به این، ابتدا باید روشن کنیم که  تیزر تبلیغاتی چه نوع تغییرات رفتاری را به همراه دارد.تبلیغات به‌ عنوان یک اقدام فروش، یک معامله یک باره و همچنین یک تصمیم آگاهانه را پیشنهاد می‌کند: آگهی را می‌ خوانم، متقاعد می شوم، و برای کار درخواست می‌ دهم یا کالا را سفارش می‌ دهم، و فرآیند کامل می‌ شود.و برخی از تبلیغات مانند این کار می کنند، یا به عنوان یک پاسخ مستقیم یا نوعی فعال سازی فروش، و با تسهیل معامله، خریدار بالقوه را به یک خریدار واقعی تبدیل می کنند.اینترنت به خوبی با این موضوع سازگار شده است.اما تبلیغات زیادی نیز وجود دارد که از نظر زمان و مکان از محل فروش فاصله دارد و می‌خواهد بر افرادی تأثیر بگذارد که از قبل از برند تبلیغ شده آگاه هستند.و ممکن است قبلاً بارها آن را خریده باشد، و این کار متفاوتی انجام می دهد.این تأثیرات کوچک و افزایشی بر رفتار به‌ صورت فردی بی‌ اهمیت هستند، با گذشت زمان می‌ توانند تغییری طولانی‌ مدت در تقاضا برای نام تجاری تبلیغاتی ایجاد کنند.

گرچه در ظاهر تیزرهای تبلیغاتی ساده هستند، اما با استخدام شرکتی تخصصی مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو، تاثیر چند برابری خواهد داشت.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.