کد خبر : 147182
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 13:27

تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام

اینستاگرام یک اپلیکیشن جامع و کاربردی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مطرح شدن شما و کسب و کارتان بسیار مفید است. محبوبیت اینستاگرام بسیار همگانی است و نیاز به معرفی ندارد، اما اینکه چطور در بین سایر برنامه ها محبوب ترین جایگاه را به خود اختصاص داده است حسابی جای

اینستاگرام یک اپلیکیشن جامع و کاربردی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مطرح شدن شما و کسب و کارتان بسیار مفید است. محبوبیت اینستاگرام بسیار همگانی است و نیاز به معرفی ندارد، اما اینکه چطور در بین سایر برنامه ها محبوب ترین جایگاه را به خود اختصاص داده است حسابی جای بحث دارد. اگر می خواهید به واسطه این پلتفرم محبوب کسب و کار خود را توسعه دهید، باید تولید محتوای اینستاگرام بسیار خوب و جذابی داشته باشید.

 تولید محتوا اینستاگرام اساس رشد و شناخته شدن است، چرا که نه تنها در دنیای بازاریابی اینستاگرام رقابت بیشتری وجود دارد، بلکه مخاطبان شما روی محتوا حساسیت بیشتری دارند. حساسیت ها و مواردی که برای مخاطب مهم است یک طرف قضیه است، الگوریتم اینستاگرام هم سمت دیگر قضیه. الگوریتم اینستاگرام باعث می شود کار برای اکثر برندها در تولید محتوای اینستاگرام سخت تر شود.

تمام این موارد به این معناست که برای تولید محتوای اینستاگرام باید دقت بالایی به خرج دهید که برای این کار نیاز به یک برنامه جامع و استراتژی عالی برای برنامه ریزی، عکسبرداری، ویرایش و ارسال مطالب دارید.

تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا

چرا تولید محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا بسیار مهم است؟

اگر بخواهیم در مورد الگوریتم اینستاگرام به زبان ساده صحبت کنیم باید بگوییم که اولا الگوریتم اینستاگرام تغییرات بسیار زیادی داشته است و هرچه زمان بیشتری می‌گذرد قطعاً رشد حساب کاربری اینستاگرام افراد نیز دشوارتر می شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که الگوریتم مانع رشد شما نمی شود، بلکه فقط نحوه رشد شما را تغییر می دهد.

داشتن تولید محتوا با کیفیت بالا یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. اگر به سال های ابتدایی اینستاگرام توجه کنیم ،در آن زمان  افزایش فالوور با تصاویر بی کیفیت و پست های پراکنده خیلی کار راحت و آسان تری بود. اما در حال حاضر شما باید بتوانید به طور مرتب محتوایی را تولید کنید که مخاطب شما دوست دارد و به آن جذب می شود و به عبارتی تعامل پیج را بالا ببرید.

وقتی که الگوریتم اینستاگرام فهمید که شما در حال ایجاد محتوایی هستید که مورد پسند مخاطبان و فالورها قرار می گیرد، شما و پست هایتان را در موقعیت بهتری و در مقابل مخاطبان جدید قرار می دهد و در صفحه اصلی پیج آنها مرتب برایشان به نمایش در می آید. دلیل دوم مهم بودن تولید محتوای اینستاگرام این است که فرصتی دیگر برای کسب درآمد از حساب کاربری به شما می دهد.

بسیاری از کمپانی ها و کسب و کارها مایل به همکاری با تیم های تولید محتوا هستند تا بدون دردسر برایشان محتوایی باکیفیت داشته باشند. اما تولید محتوای اینستاگرام عالی و باکیفیت یک شبه اتفاق نمی افتد و معجزه ای در کار نیست و باید وقت، تلاش و خلاقیت زیادی خرج کنید تا بتوانید محتوای باکیفیت که مورد پسند مخاطبان باشد تولید کنید.

در این مطلب بیزون ، ۳ مرحله را بررسی می کنیم که برای تولید محتوای خوب و جذاب در اینستاگرام به شما کمک می کند.

مرحله اول :  برنامه ریزی برای تولید محتوای اینستاگرام

قبل از شروع ، باید این دو سوال را از خود بپرسید:

اولاً ، چه نوع محتوایی با  کسب و کار شما در یک راستا است؟

تولید محتوای اینستاگرام

اینکه بدانید دقیقاً چه کسی، چه چیزی را کسب و کار شما انتظار دارد، یک گام مهم برای برنامه ریزی محتوای شماست. اگر آگاهید که کسب و کارتان در چه زمینه ای است و مخاطب شما دوست دارد چه نوع محتوایی ببیند و بخواند، می توانید از همان اول نوع تولید محتوای اینستاگرام خود را مشخص کنید و در این راستا قدم بردارید و تولید محتوا کنید.

اگر تولید محتوای ورزشی دارید می توانید در باشگاه از خودتان عکس پست کنید ولی وقتی تولید محتوای تغذیه دارید عکس شخصی و خانوادگی اصلا مناسب تولید محتوای اینستاگرام شما نیست.

اول از همه شروع کنید و لیستی از همه چیزهایی را که می خواهید این هفته در صفحه اینستاگرام خود ارسال کنید، بنویسید. فقط مطمئن شوید که در محتوای هفته خود تنوع داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر شما در حال تولید محتوای مد هستید ، ممکن است بخواهید ۴ عکس لباس مجلسی و ۳ لباس اسپورت در این هفته داشته باشید و می توانید به طور ترکیبی نیر کار کنید و تولید محتوای اینستاگرام انجام دهید.

هر چه ارتباط بیشتری در این فضا برقرار کنید، شانس موفقیت شما بیشتر است. ارتباط با مخاطب ‌ها که به طور کلی اصلی مهم و اساسی برای پیشرفت در فضای اینستاگرام است. مسلم است که ارتباط صمیمی با مخاطبان وفاداری آن‌ها را به همراه خواهد داشت و محبوبیتتان را بیشتر خواهد کرد.

اما از طرفی دیگر ارتباط با صفحات هم سو و شبیه به خود را فراموش نکنید. همواره سعی کنید به اجتماع همکاران خود ملحق شوید و با ساختن ارتباط بیشتر بتوانید هم‎ افزایی بیشتر داشته باشید. هم افزایی که در نهایت به نفع هر سه ضلع این مثلث خواهد بود. شما، همکاران و مخاطبان.

امروزه افراد و کسب و کارهای مختلفی در کنار تولید محتوای مناسب، با صرف هزینه بسیار سریع ‌تر برای صفحات خود مخاطب جذب می‌کنند. شما هم می ‌توانید با افرادی که دنبال کننده ‌های بیشتری دارند همکاری کنید و در ازای پرداخت هزینه تبلیغات، سریع‌تر رشد کنید.

یکی از بهترین نکات برای صرفه جویی در وقت ، برنامه ریزی برای عکسبرداری های خود در یک روز خاص و دریافت محتوا برای چندین روز پست گذاری در اینستاگرام است. به عنوان مثال ، در روزهای پنجشنبه ، شما می توانید تصمیم بگیرید که برای تصاویر لباسی که می خواهید بارگذاری کنید عکس بگیرید و سپس روز جمعه ، وقت خود را به ویرایش و مرتب سازی همان تصاویر برای پست گذاری در اینستاگرام اختصاص دهید.

 

از هشتگ‌ها نهایت استفاده را ببرید

استفاده درست از هشتگ‌ها، راهی رایگان و مناسب برای دیده شدن بیشتر پست‌ های شما است. با راه‌اندازی طوفان فکری با دیگر اعضای تیم تان و یا تحلیل پست‌های موفق صفحه‌های رقیب یا هم موضوع خود، سعی کنید بهترین هشتگ‌ها را پیدا کنید و آن‌ها را به کار بگیرید.

مرحله شماره دوم :  عکسبرداری از تصاویر محتوای اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرمی بر پایه عکس است و به همین دلیل تصویر زودتر از متن دیده می شود. اگر دوربین حرفه ای و عکس های آنچنانی ندارید، نگران نباشید. راه های زیادی برای بالا بردن کیفیت تصاویر وجود دارد. اول از همه اینکه سعی کنید تم رنگی داشته باشید. با داشتن تم رنگی مختص خودتان، هر جا که که مخاطب تصاویر شما را ببیند فوری برند شما برایش تداعی می شود و آن را می شناسد. با فیلترها و امکاناتی که اینستاگرام در اختیارتان می گذارد می توانید عکس های خود را خاص و جذاب کنید.

خلاق باشید و از هر امکاناتی که دارید برای گرفتن یک عکس خوب استفاده کنید. می توانید حتی از عکس های موجود در گوگل و پینترست استفاده کنید و به این واسطه بیشتر روی تولید محتوای متنی کار کنید و همزمان تصاویر جذابی هم داشته باشید و یک تولید محتوای اینستاگرام عالی انجام دهید .

مرحله شماره سوم : تولید محتوای متنی اینستاگرام

اگر برخی از موفق ترین حساب های اینستاگرام را مشاهده کنید ، متوجه خواهید شد که همه آنها یک چیز مشترک دارند ، صرف نظر از اینکه در کدام صنعت فعالیت می کنند. همه آنها تلاش کرده اند تا یک تولید محتوای اینستاگرام جذاب داشته باشند. این موضوع صرفا با داشتن عکس های خوب باید محتوایی ایجاد کنید که این ویژگی ها را داشته باشد :

  1. جذاب و خاص باشد .
  2. با مخاطب ارتباط برقرار کند.
  3. نیاز مخاطب را رفع کند.
  4. مرتبط با بازار هدف کسب و کارتان باشد.
  5. از مخاطب بازخورد بگیرد.

اگر تولید محتوای اینستاگرام شما خارج از این چارچوب باشد خیلی زود نا امید می شوید و هرگز به مخاطب واقعی خودتان دست پیدا نمی کنید. سعی کنید تمامی این موارد را دنبال کنید و وقتی بهترین محتوا را داشتید، اقدام به پست کردن مطالب کنید. در این باره باید حواستان باشد تولید محتوای مداومی داشته باشید که در طول هفته پراکنده باشد. از استوری های اینستاگرام نباید غافل شوید که این موضوع هم تاثیر خوبی روی جذب مخاطب دارد. هرچه استوری های بیشتری گذاشته شود قطعا مخاطبان بیشتری به سمت پیج شما جذب می شوند.  سعی کنید در طول روز حداقل ۱۰ استوری بگذارید ولی حتما یادتان باشد که اولین استوری را با ویدئوهای طولانی شروع نکنید چرا که مانع جذب مخاطب می شود و ادامه استوری ها را تماشا نمی کنند و اینگونه تعامل پیج شما پایین می‌آید و در نتیجه مخاطب کمتری جذب می کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم پرهیز کردن از تبلیغات به صورت پشت سر هم است. معمولا کاربران در اینستاگرام علاقه‌ای به دیدن تبلیغات پی در پی ندارند و صفحاتی که به صورت مداوم این کار را انجام می‌دهند را آنفالو می‌کنند. پس بهتر است توجه خود را بیشتر روی تولید محتوای با کیفیت و جذاب گذاشته و در استراتژی محتوای خود با ریتم مشخص و به اندازه‌ای محصولات و خدمات خود را معرفی کنیم تا احساس رضایت بیشتری را در مخاطبمان ایجاد کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 58 در انتظار بررسی : 14 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.