کد خبر : 208051
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 21:24
دیدگاه‌ها برای توسعه پروژه ADA چگونه خواهد بود؟ بسته هستند

توسعه پروژه ADA چگونه خواهد بود؟

توسعه پروژه ADA چگونه خواهد بود؟

کاردانو یک شبکه بلاک چین اثبات سهام است که در سال 2017 توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) تأسیس شد. هاسکینسون به همراه ویتالیک بوترین و دکتر گاوین وود یکی از بنیانگذاران اصلی بلاک چین اتریوم بود. به نقل از خبرگزاری بازار، هاسکینسون پس از اختلاف با یکی از بنیانگذاران اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، پروژه

کاردانو یک شبکه بلاک چین اثبات سهام است که در سال 2017 توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) تأسیس شد. هاسکینسون به همراه ویتالیک بوترین و دکتر گاوین وود یکی از بنیانگذاران اصلی بلاک چین اتریوم بود. به نقل از خبرگزاری بازار، هاسکینسون پس از اختلاف با یکی از بنیانگذاران اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، پروژه اتریوم را ترک کرد. هاسکینسون می‌خواست سرمایه گذاری خطرپذیر را بپذیرد و یک نهاد انتفاعی ایجاد کند، در حالی که بوترین می‌خواست آن را به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی ادامه دهد. او پروژه اتریوم را ترک کرد تا شرکت هنگ کنگی Input Output را که بلاک چین کاردانو در آن ساخته شده بود، تأسیس کند. ارز دیجیتال کاردانو قبل از راه‌اندازی هر فن‌آوری جدید، به تحقیقات آکادمیک دقیق بازبینی شده تکیه می‌کند. کاردانو برای رسیدگی به برخی از بزرگترین چالش‌های پیش روی فناوری بلاک چین در پایداری، مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری آن طراحی شده است. در سپتامبر 2021، کاردانو هارد فورک آلونزو را راه اندازی کرد که توسعه و استقرار قراردادهای هوشمند را در این بلاک چین امکان پذیر کرد. در این مقاله نگاهی به توسعه ارز ADA خواهیم کرد.

نقشه راه کاردانو

نقشه راه کاردانو خلاصه‌ای از توسعه ارز دیجیتال کاردانو است که در پنج دوره سازماندهی شده است: بایرون (Byron)، شلی (Shelley)، گوگن (Goguen)، باشو (Basho) و ولتر (Voltaire). هر دوره حول مجموعه‌ای از عملکردها متمرکز است که در چندین نسخه کد ارائه می‌شود. در حالی که دوره‌های کاردانو به‌طور متوالی ارائه می‌شوند، کار برای هر دوره به‌طور موازی به جلو می‌رود، با تحقیق، نمونه‌سازی و توسعه اغلب به یکباره در جریان‌های مختلف توسعه در حال انجام است. آثار هر دوره جمع آوری و در صفحه اختصاصی آن ارائه می‌شود که نشان‌دهنده سال‌ها تلاش است. در این مقاله به نمای کلی از اهداف پیش رو، و همچنین توضیحاتی در مورد مؤلفه‌های عملکردی اصلی، خواهیم پرداخت.

چشم انداز کاردانو

چندین تیم در حال حاضر در حال ساختن اکوسیستم کاردانو هستند، اما سه سازمان کلیدی وجود دارد که در حال حاضر مسئولیت اصلی توسعه و نگهداری بلاک چین را بر عهده دارند. پروتکل اصلی بلاک چین توسط بنیاد مستقل غیرانتفاعی کاردانو مستقر در سوئیس ساخته شده است که هدف اصلی آن ایمن سازی و ترویج پروتکل کاردانو و نظارت بر ارز ADA است. بنیاد کاردانو با دو سازمان دیگر برای کمک به ساخت اکوسیستم شبکه قرارداد می‌بندد: پلتفرم راه حل های بلاک چین جهانی امورگو (Emurgo) و شرکت تحقیق و توسعه بلاک چین IOHK. امورگو (Emurgo) معمولاً به عنوان بازوی تجاری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر کاردانو شناخته می‌شود، در حالی که IOHK بازوی فناوری کاردانو است که بر استفاده از نوآوری‌های همتا به همتا برای ارائه خدمات مالی تمرکز دارد.

ارز کاردانو اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده است، به‌ویژه با هزینه‌های بالای گاز و ازدحام شبکه در اتریوم که برنامه‌های DeFi را به دنبال گزینه‌های جایگزین سوق داده است. از نظر قابلیت‌های قرارداد هوشمند، اتریوم نسبتاً تحمل کمتری در برابر اشکالات و خطاها دارد، در حالی که کاردانو انعطاف‌پذیری بیشتری را در صورت نیاز به ایجاد تغییرات در برنامه‌های کاربردی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کاردانو همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا قوانین سفارشی را برای تأیید تراکنش ها تنظیم کنند.

توسعه پروژه ADA چگونه خواهد بود؟

اهداف نهایی پروژه

کاردانو یک پروژه فوق‌العاده جاه‌طلبانه است و مانند هر سرمایه‌گذاری بزرگ، همه چیز همیشه طبق برنامه پیش نمی‌رود. طی سال‌ها، تیم کاردانو ضرب‌الاجل‌های متعددی را در نقشه راه خود از دست داده است، مسیری عمدتاً کند را در پیش گرفته و از مزیت حرکت اولی که می‌توانست داشته باشد، چشم‌پوشی کرده است. با این وجود، ارز کاردانو به عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین جایگزین‌ها برای اتریوم و دیگر بلاک چین‌های مبتنی بر پروتکل اثبات سهام (PoS) نسل سوم که ویژگی‌های بلاک چین‌های مختلف را در یک شبکه واحد ادغام می‌کنند، ظاهر شده است.

اگرچه هنوز راه زیادی در پیش است، اما تیم کاردانو به خوبی برای رویارویی با این چالش ها آماده است. بنیانگذار آن، چارلز هاسکینسون، به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌های ویدیویی پیشرفت توسعه تیم را به صورت آنلاین منتشر می‌کند و جزئیات آخرین تحقیقات انجام شده و برنامه‌های آنها برای آینده را به اشتراک می‌گذارد. کاردانو به دلیل رویکرد سختگیرانه برای تحقیق و توسعه، مکانیسم اجماع قوی و اهداف برای ایجاد یک مدل حکومتی مستقل، غیرمتمرکز و پایدار، یکی از محبوب ترین بلاک چین‌ها در صنعت باقی مانده است.

پیش بینی آینده کاردانو

کاردانو این پتانسیل را دارد که در نهایت اتریوم را پشت سر بگذارد. این تفاوت بین بازسازی یا تعریض یک جاده موجود و ساخت یک بزرگراه کاملاً جدید است. اما دلیلی وجود ندارد که اتریوم و کاردانو نتوانند با یکدیگر همزیستی و حتی کار کنند. ارز کاردانو بر روش‌هایی متمرکز است که بلاک چین می‌تواند مشکلات واقعی در کشورهای در حال توسعه را حل کند. بنیاد کاردانو اخیراً از همکاری بزرگی با وزارت آموزش اتیوپی خبر داده است. از سوی دیگر، اتریوم به برنامه‌های اقتصادی چشم دوخته است. به عنوان مثال، ویزا از شبکه اتریوم برای تسویه تراکنش‌های رمزنگاری استفاده می‌کند. با چنین دیدگاه‌های متفاوتی، شانس خوبی وجود دارد که هر دو در حوزه خود به اکوسیستم‌های زنجیره بلوکی موفق تبدیل شوند و اگر بازار خدمات بلاک‌چین به رشد خود ادامه دهد، فضای زیادی برای هر دوی آنها وجود خواهد داشت. برای خرید و فروش کاردانو، مشاهده قیمت کاردانو و کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز کاردانو به صرافی‌های آنلاین معتبر مراجعه کنید تا بتوانید تصمیم بهتری برای سرمایه‌گذاری و خرید ارز کاردانو بگیرید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.