کد خبر : 199667
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 17:59
دیدگاه‌ها برای تفاوت های عمده فروشگاه اینترنتی با فروشگاه فیزیکی چیست؟ بسته هستند

تفاوت های عمده فروشگاه اینترنتی با فروشگاه فیزیکی چیست؟

تفاوت های عمده فروشگاه اینترنتی با فروشگاه فیزیکی چیست؟

تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی یکی از مورد بحث ترین موضوعات حال حاضر است. چرا که این روزها بازار فروش اینترنتی و راه اندازی فروشگاه های آنلاین به شدت گرم است. همین موضوع سبب شده است که افرادی که کسب و کارشان بیشتر در قالب فیزیکی و فروشگاه و مغازه هاست در مورد راه

تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی یکی از مورد بحث ترین موضوعات حال حاضر است. چرا که این روزها بازار فروش اینترنتی و راه اندازی فروشگاه های آنلاین به شدت گرم است. همین موضوع سبب شده است که افرادی که کسب و کارشان بیشتر در قالب فیزیکی و فروشگاه و مغازه هاست در مورد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و اصول و پروسه آن کنجکاو شوند.

در این میان اطلاع از تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی می تواند بسیار مفید باشد و نخستین گام برای این افراد در طراحی فروشگاه آنلاین و اینترنتی شان محسوب شود. به همین علت هم قصد داریم در این مطلب در این باره مفصل صحبت کنیم و تفاوت هایی که آن دو نوع فروشگاه با هم دارند را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم دوست دارید در این باره اطلاعاتی داشته باشید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

در مورد تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی چه می دانید؟

برای این که بتوانید رفته رفته از کسب و کار فیزیکی تان وارد بازار کار آنلاین شده و از مزیت های ان بهره مند شوید خوبست در گام نخست با تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی بیشتر آشنا شوید. نخستین تفاوتی که برای این دو نوع از فروشگاه به ذهن میرسد محل فعالیت آنها است. کسب و کارهای فیزیکی در دنیای واقعی و به شکلی قابل لمس هستند. این نوع از کسب و کارها دارای یک آدرس فیزیکی و موقعیت مکانی مشخص هستند و مشتریان می حضوری به این فروشگاه ها مراجعه کرده و پس از بررسی محصولات مورد نظر خود برای خرید اقدام کنند.

در مقابل کسب و کارها و فروشگاه های آنلاین و اینترنتی وجود دارند. بستر فعالیت این نوع از بیزینس ها به شکل مجازی و تنها در اینترنت است. (هرچند گاها برخی از کسب و کارها در هر دوی این بسترها یعنی هم در اینترنت و هم در دنیای واقعی خدمات ارائه می کنند.) مشتری برای این که بتواند از خدمات این فروشگاه ها بهره مند شود می بایست به سایت آنها مراجعه کرده و با توصیفاتی که از محصول روی سایت وجود دارد و عکس و گاها فیلم های ان تصمیم خود را برای خرید بگیرد.

به طور کلی در عین وجود تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی شباهت ها و یا شاید بهتر باشد بگوییم ما به ازاهایی هم وجود دارند. مثلا در فروشگاه های فیزیک شاهد مشاوران فروش یا همان فروشندگان یا پرسنل فروشگاه هستیم که می توانیم از آنها راهنمایی بگیریم. در فروشگاه های اینترنتی اما این پرسنل جای خود را به توضیحات کامل از محصول و همچنین نظرات خریداران پیشین می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی بپردازیم.

تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی: تفاوت در هزینه اولیه

هزینه ها همیشه یک عامل مهم در انجام مقایسه های مختلف هستند. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم در این بخش کمی مفصل تر در مورد این عامل مهم از تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی صحبت کنیم. برای راه اندازی یکی فروشگاه فیزیکی ما نیاز به یک مکان یا در واقع همان ساختمان فیزیکی داریم. اگر بخواهید یک فروشگاه بزرگ فیزیکی مثل یک هایپر مارکت راه اندازی کنید، آنگاه به یک ساختمان بزرگ و با پیش نیازهایی خاص احتیاج دارید. این موضوع سبب می شود که شما متحمل هزینه ای سنگین برای اجاره و در برخی اوقات خرید مکان شوید و نیاز به بودجه و سرمایه ای هنگفت داشته باشید.

اگر قرار بر اجاره باشد شما می بایست مبلغی از درآمدتان را به شکلی ماهیانه برای آن کنار بگذارید که معمولا مبلغ کوچک و کمی هم نیست. در مقابل فروشگاه های اینترنتی هستند که هیچ نیازی به یک ساختمان و مکان ندارند. اما در این میان بحث راه اندازی سایت مطرح می شود که هزینه های مخصوص به خود را دارد. همچنین در ادامه هزینه های نگهداری از سایت هم اضافه می شوند. اما با یک مقایسه کوچک می بینیم که هزینه های راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی بسیار بیشتر از هزینه های راه اندازی فروشگاه های اینترنتی هستند.

تفاوت در هزینه های جانبی راه اندازی فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی

مورد بعدی از تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی به هزینه های جانبی باز می گردد. برای یک فروشگاه اینترنتی شما لازم است تا مکان را کاملا تمیز و مرتب کرده و در صورت نیاز آن را بازسازی کنید. سپس هزینه های دکوراسیون و طراحی مطرح می شوند. در ادامه هم شما به پرسنلی برای فروش و راهنمایی مشتریان و … نیاز خواهید داشت. به همه اینها اضافه کنید که قفسه های یک فروشگاه فیزیکی نمی توانند خالی بمانند.

پس بحث تامین محصولات و بودجه مورد نیاز برای ان هم مطرح می شود. هزینه های آب، برق، گاز و … هم دیگر هزینه ها برای یک فروشگاه فیزیکی هستند. اما برای فروشگاه های اینترنتی شما با همان هزینه ای که برای طراحی سایت می پردازید، دیزاین آن، دسته بندی محصولات، امکانات مختلف فروشگاه نظیر قابلیت سرچ در انواع مختلف، امکان اعمال کدهای تخفیف، ارائه روش پرداخت های مختلف و … را هم پرداخت کرده اید.

همچنین پرسنلی برای راهنمایی مشتریان لازم نخواهید داشت. چون همه چیز کامل و جامع در سایت است. تنها یک هزینه نگهداری از سایت دارید که معمولا به شکل سالیانه دریافت شده و طراح متعهد می شود در این یک سال پشتیبانی کاملی برای سایت مورد نظر عرضه کند. پس نتیجه میگیریم هزینه های جانبی که برای یک فروشگاه اینترنتی وجود دارند به مراتب کمتر از هزینه های جانبی برای یک فروشگاه فیزیکی است.

اگر خودتان طراحی سایت را یادبگیرید هزینه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی  به شد کم میشود. بسیاری از سایت ها بدون کدنویسی و با وردپرس ساخته میشوند. شما هم میتوانید از آموزش وردپرس وبسایت نقره ای استفاده کنید و فروشگاه اینترنتی شخصی خود را راه اندازی کنید.

تفاوت فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی در انجام تبلیغات

این روزها تبلیغات رکن مهمی برای پیشرفت کسب و کارها هستند. لذا مورد بعدی از تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی که به آن می پردازیم تفاوت در تبلیغات است. برای فروشگاه های فیزیکی شما می توانید تبلیغات محیطی داشته باشید. چرا که بیشتر مشتریان فروشگاه شما عموما محلی ها هستند. بهترین حالت تبلیغات که بسیار گران هم هستند تبلیغات بیلبوردی هستند.

اما روش های انجام تبلیغات برای کسب و کار اینترنتی به شدت متنوع هستند. از ارائه تبلیغات به سایت های دیگر گرفته تا تبلیغات کلیکی، تبلیغات در سوشال مدیا، گوگل ادز و … همگی روش هایی بی نظیر و کاربردی برای انجام تبلیغات فروشگاه های اینترنتی هستند. پس بازاریابی و انجام تبلیغات یکی دیگر از مهمترین تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی است که همانطور که دیدیم پیاده سازی آن برای فروشگاه های اینترنتی با کیفیت بهتر و هزینه های معمولا معقول تری انجام می شود.

تفاوت میان فروشگاه اینترنتی و فیزیکی در مخاطب و گستردگی ان

نکته بعدی که در مورد این تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی وجود دارد مخاطبان آنها هستند. همانطور که گفتیم فعالیت یک فروشگاه فیزیکی اگر نگوییم محدود به منطقه ای که در آن قرار گرفته است مکی شود، دست کم محدود به همان شهری است که فروشگاه در آن واقع شده است. اما فروشگاه های اینترنتی به هیچ عنوان چنین محدودیتی را نداشته و می توانند مخاطبان و مشتریانی از سرتاسر دنیا داشته باشند.

هرچند در این میان برخی فروشگاه ها مانند فروشگاه هایی که به عرضه مواد غذایی فاسد شدنی می پرازند عموما مشتریانی در سطح شهر خود و حومه آن دارند، اما سایر کسب و کارها اینگونه نبوده و می توانند از هر گوشه دنیا مشتری خود را داشته باشند.

فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی و تفاوت در ساعات کاری

آخرین بخش از بررسی تفاوت بین فروشگاه اینترنتی و فیزیکی را هم به ساعت کاری اختصاص می دهیم. یک فروشگاه اینترنتی می تواند در بیست و چهار ساعت روز و هفت روز هفته بدون هیچ مشکلی مشغول به کار بوده و به مشتریان خدمات عرضه کند. همچنین هیچ هزینه مضاعفی به دارنده این فروشگاه تحمیل نمی شود. در مقابل فروشگاه های فیزیکی معمولا با محدودیت زمان کار مواجه هستند و می توانند در ساعاتی مشخص خدمات ارائه کنند. حتی اگر این فروشگاه ها شبانه روزی باشند هزینه های پرسنل و شب کاری آنها مطرح می شود که عموما به صرفه نخواهد بود.

منبع : وبسایت نقره ای

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.