کد خبر : 210392
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 خرداد 1402 - 13:36
دیدگاه‌ها برای تشخیص نوع حساب بانک ملی از روی شماره شبا بسته هستند

تشخیص نوع حساب بانک ملی از روی شماره شبا

تشخیص نوع حساب بانک ملی از روی شماره شبا

شماره شبا بانک ملی یک شناسه ۲۶ کاراکتری است که ۲۴ عدد انگلیسی دارد. به دلیل اینکه هر یک از اجزای تشکیل دهنده شماره شبا، اطلاعات خاصی را پوشش می‌دهند، می توان با توجه به آن ها نوع حساب بانک ملی را تشخیص داد. روش پیدا کردن نام بانک از روی شماره شبا پیدا کردن

شماره شبا بانک ملی یک شناسه ۲۶ کاراکتری است که ۲۴ عدد انگلیسی دارد. به دلیل اینکه هر یک از اجزای تشکیل دهنده شماره شبا، اطلاعات خاصی را پوشش می‌دهند، می توان با توجه به آن ها نوع حساب بانک ملی را تشخیص داد.

روش پیدا کردن نام بانک از روی شماره شبا

پیدا کردن نام بانک و نوع حساب بانکی از روی شماره شبا، کار بسیار ساده است. با توجه به اینکه شماره شبا بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی شده است، برای اینکه مشخص باشد این شماره مربوط به چه بانکی می شود، یک کد سه رقمی در شماره شبا تعبیه شده که برای هر بانک متفاوت است.

به همین خاطر با داشتن فهرست پیش شماره بانک های مختلف، کاربران می توانند تشخیص دهند که شماره شبایی که در اختیار دارند، مربوط به چه بانکی می شود. برای دریافت شماره شبا بانک ملی نیز کافی است کاربران بدانند پیش شماره 017 متعلق به بانک ملی است.

این پیش شماره که یک عدد سه رقمی است، در پخش سوم از شماره شبا قرار می گیرد. برای اینکه که بتوانید نوع حساب بانک ملی را هم تشخیص دهید، باید به رقم بعد از 017 توجه کنید. اگر این رقم 0 باشد یعنی نوع حساب بانکی سپرده است، اما اگر این رقم 1 باشد به این معناست که نوع حساب بانکی تسهیلات است.

تشخیص نوع حساب بانک ملی از روی شماره شبا

بررسی ساختار شبا بانک ملی

برای اینکه بهتر متوجه شوید که هر یک از اجزای تشکیل دهنده شماره شبا چه کاربردی دارند و حاوی چه اطلاعاتی هستند، بهتر است با ساختار کلی شناسی شبا آشنا شوید. به این ترتیب می توانید به راحتی کد نوع حساب و حتی نام شعبه یا نام بانک را از روی این شناسه پیدا کنید. اجزای تشکیل دهنده شناسه شبا به صورتی که در ادامه مشاهده می فرمایید، به ترتیب از سمت چپ به راست پشت سر یکدیگر قرار می گیرند.

 کد کشور: دو حرف انگلیسی در ابتدای شماره شبا بانک ملی قرار دارد که با تمام شماره شبا های دیگر یکسان است. این دو حرف انگلیسی نماد کشور ایران آن بوده و دو حرف انگلیسی IR است. بعد از این دو شماره ۲۴ رقم انگلیسی قرار می گیرند.

ارقام کنترل درستی ساختار شبا: دو رقم انگلیسی که در ابتدای شماره شبا قرار می‌گیرند در شماره شبا های مختلف با یکدیگر فرق دارند. این شماره در واقع نقش جلوگیری از خطا هنگام انتقال وجه با شماره شبا را دارد.

شناسه بانک: شناسه بانک همان عدد سه رقمی است که در بخش پیش درباره آن صحبت کردیم. پیش شماره تمام بانک های ایرانی با 0 شروع می شوند و 2 شماره بعدی در هر بانک با یکدیگر تفاوت دارد.

کد نوع حساب: یک عدد هم بعد از شناسه بانک وجود دارد که مربوط به کد نوع حساب می شود. با توجه به آن در شماره شبا می توان تشخیص داد که نوع حساب بانک ملی یا هر بانکی دیگری چیست.

18 رقم شماره حساب: 18 رقم آخر شماره شبا + صفر های پرکننده، همان شماره اصلی حساب بانکی است. در بانک ملی ایران شماره حساب ها 13 رقمی هستند؛ بنابراین 5 رقم باقی مانده تا تکمیل 18 رقم، با صفرهای پر کننده تکمیل می‌شود تا ارقام شماره شبا به 24 برسد.

تشخیص نوع حساب بانک ملی از روی شماره شبا

دریافت شماره شبا بانک ملی

برای اینکه بتوانید نوع حساب بانک ملی را از روی شماره شبا تشخیص دهید، ابتدا باید شماره شبا را داشته باشید. اگر به هر دلیلی دسترسی به شماره شبا حساب خودتان ندارید، می توانید به راحتی به شعب بانک ملی مراجعه نموده و شماره شبا را دریافت کنید. چنانچه فرصت کافی برای رفتن به بانک را هم ندارید و نمی خواهید وقت و انرژی خودتان را در ترافیک شهر و شلوغی بانک هدر بدهید، می‌توانید از راه های ساده تری برای دریافت شماره شبا بانک ملی، استفاده نمایید.

 

دریافت شماره شبا از سایت شبایاب

این روزها که همه مردم خریدها و امور بانکی خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند، برخی از سایت های معتبر و خصوصی بر آن شده اند، خدماتی مانند دریافت شماره شبا را برای کاربران اینترنتی انجام دهند. سایت شبایاب نیز یک سایت معتبر است که توانسته نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کند و با استفاده از اطلاعاتی مانند شماره حساب بانکی یا شماره کارت بانکی، برای کاربران شماره شبا بگیرد.

در این سایت خدمات ارائه شده همگی دارای پشتیبانی هستند و کاربران در صورت مواجهه با هرگونه سوال یا مشکل می توانند از پشتیبانی سایت شبایاب استفاده نمایند. دریافت شماره شبا در سایت شبایاب، از طریق روش های زیر انجام می شود.

  • تبدیل شماره حساب به شبا

برای تبدیل شماره حساب بانک ملی به شبا، کاربران باید در سایت ثبت نام کنند. پس از ثبت نام نیز بایستی گزینه تبدیل حساب به شبا را انتخاب کنند. بعد از وارد کردن دقیق شماره حساب بانک ملی و پرداخت مبلغ 1250 تومان، باید گزینه دریافت شبا را انتخاب کنند.

  • تبدیل شماره کارت به شبا

این روش هم در شبایاب بسیار سریع انجام می شود. کافی است کاربران گزینه تبدیل کارت به شبا را انتخاب کرده و شماره 16 رقمی کارت بانک ملی را وارد کنند. پرداخت کارمزد نیز قبل از انتخاب گزینه دریافت شبا ضروری است. در نهایت نیز کاربران باید اطلاعات دارنده حساب را بررسی کنند و شماره شبا را دریافت نمایند.

 

سخن پایانی

درصورتی‌که به شماره شبا بانک ملی نیاز پیدا کرده‌اید و می خواهید در کوتاهترین زمان ممکن از طریق یک روش امن و مطمئن شماره شبا را به دست بیاورید، می توانید به سایت شبایاب مراجعه نمایید. هزینه استعلام شبا در این سایت ۱۲۵۰ تومان است. در صورتی که در این باره خدمات سایت سؤالی دارید، می توانید به سایت اصلی مراجعه نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.